Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bus 6 osób plus ładunek - Co polecacie?

Tom-el2011 24 Paź 2015 00:18 1638 25
  • #1 24 Paź 2015 00:18
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    Witam tak jak w temacie potrzebuję kupić busa do 5 tysięcy wiem że to nie dużo ale jest to inwestycja tylko na 5-6 miesięcy robota wyjazdowa(przewiezienie brygady i kilka walizek ze sprzętu i drabiny) później zmiana na coś nowszego. Co lepsze w eksploatacji diesel czy może jakiś benzyniak z LPG. Wydaje mi się że na LPG będzie taniej proszę o radę.

    0 25
  • #2 24 Paź 2015 00:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zostaje ci zajechana t4 lub inny podobny złombus. W tych znajdziesz raczej tylko diesle. T4 z 1.9 td (bez i). Nic tańszego nie znajdziesz. Nie licz na przyzwoity stan.

    0
  • #3 24 Paź 2015 02:14
    ociz
    Moderator Samochody

    T4 w jakim stanie by nie był to kupa złomu. Już lepiej Ducato/Jumper/Boxer. Za te pieniądze można trafić nawet w przyzwoitym stanie technicznym ale za to mocno pordzewiałego.

    1
  • #4 24 Paź 2015 09:50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ociz napisał:
    T4 w jakim stanie by nie był to kupa złomu

    ociz napisał:
    ale za to mocno pordz

    Czyli na jedno wychodzi :D Nie ma się co oszukiwać. Za takie pieniądze, to kupi się strychninę, a nie busa.

    1
  • #5 24 Paź 2015 20:58
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    A żeby to był w miarę przyzwoity stan ile trzeba wydać??

    0
  • #6 24 Paź 2015 21:00
    T5
    Admin grupy Samochody

    Tom-el2011 napisał:
    A żeby to był w miarę przyzwoity stan ile trzeba wydać??
    Źle sformułowane pytanie, nie wydać tylko ile trzeba się naszukać. I nie kupuj T4. Są zajechane i drogie.

    0
  • #7 24 Paź 2015 21:08
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    A co byś polecił??

    0
  • #8 24 Paź 2015 21:14
    T5
    Admin grupy Samochody

    ociz napisał:
    Ducato/Jumper/Boxer
    Z własnego podwórka, ducato klienta kupione z 8lat temu dzisiaj ma ponad 600 tkm i żadnych poważnych napraw.

    -1
  • #9 24 Paź 2015 21:20
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    Czy dobrze rozumiem możesz mnie skontaktować z kimś kto ma ducato na sprzedaż?

    0
  • #11 24 Paź 2015 21:23
    ociz
    Moderator Samochody

    Parę lat temu oddałem Toyotę Hiace w idealnym stanie technicznym za 8k, i to brak zainteresowania był, a teraz ich ceny poszły w górę...

    -1
  • #12 24 Paź 2015 23:56
    kakibara
    Poziom 27  

    Na znanym portalu kilka miesięcy temu był t4 1997 rok 2.5 tdi z przebiegiem pod 200 tys km , za 7 tys pln-ów, wiec można znalezdz, szukaj j5 / ducato z ostatnich lat produkcji w trasie pali 8 l. sam takiego sprzedałem za 6 tys jakiś czas temu 6 osób plus paka 2.5 d. biegi przy kierownicy bajka jak w vanie i głośno w kabinie. może nissan vanette 2.3 diesel?

    0
  • #13 25 Paź 2015 16:14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jest toyota hiace za 2k2 €. Ma przejechane 290kkm. Ale nie wiem, ile ma miejsc.

    0
  • #14 25 Paź 2015 21:37
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Renault trafic stary model.

    0
  • #15 25 Paź 2015 22:01
    Kune
    Poziom 23  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Renault trafic stary model.


    Nie wiem jak mogąc sobie kupic V-class lub Multivan mozna myslec o Ducato, Transicie czy nawet Trafic/Vivaro?
    Każdy kto troche pojeździł tymi autami ma wyrobioną opinię na ten temat. Nie ma bardziej luksusowego i prestizowego busa niz V-class.

    Co do poprzedniego Vivaro/traffic/Primestar, to osobiście mogę tylko polecić, lecz nadal to zwykły dostawczak z fotelami. Największy mankament to hałas powyżej 140km/h - konstrukcja nadwozia powoduje, że uszczelki w drzwiach przepuszczają powietrze hałasując niemiłosiernie. Dotyczy to zarówno Vivaro z 2008 jak i 2013. Jeśli chodzi o bezawaryjność to 2.0 DCI/CDTI to na prawdę bdb jednostka.

    Moderowany przez Błażej:

    Rozumiem, że dorzucasz się autorowi wątku do budżetu? Uwierz mi, na pewno będzie zadowolony.

    0
  • #16 25 Paź 2015 23:14
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kune napisał:
    Nie wiem jak mogąc sobie kupic V-class lub Multivan mozna myslec o Ducato, Transicie czy nawet Trafic/Vivaro?

    Zanim zaczniesz sie wymądrzać (o dostawczakach z 2008, 2013, o predkościach powyzej 140km/h ) przeczytaj wątek od początku, sprawdź do czego ma służyć, i JAKIM BUDŻETEM dysponuje pytający. Tu sukcesem będzie jak to auto rozbuja się (w jednym kawałku) do 90km/h...

    2
  • #17 26 Paź 2015 09:06
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    Dzięki za chęć dopłaty różnicy w cenie ale nawet nie myślę o roczniku 2008. Prędkość 140 km/h ? To ma być bus do pracy a nie wyścigówka. Co do komfortu nie oszukujmy się ale to nie jest sprawa najważniejsza.

    0
  • #18 26 Paź 2015 11:07
    Kune
    Poziom 23  

    Kune napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Renault trafic stary model.


    Nie wiem jak mogąc sobie kupic V-class lub Multivan mozna myslec o Ducato, Transicie czy nawet Trafic/Vivaro?
    Każdy kto troche pojeździł tymi autami ma wyrobioną opinię na ten temat. Nie ma bardziej luksusowego i prestizowego busa niz V-class.

    Co do poprzedniego Vivaro/traffic/Primestar, to osobiście mogę tylko polecić, lecz nadal to zwykły dostawczak z fotelami. Największy mankament to hałas powyżej 140km/h - konstrukcja nadwozia powoduje, że uszczelki w drzwiach przepuszczają powietrze hałasując niemiłosiernie. Dotyczy to zarówno Vivaro z 2008 jak i 2013. Jeśli chodzi o bezawaryjność to 2.0 DCI/CDTI to na prawdę bdb jednostka.




    Panowie pomyłka ;)) Identyczny temat był gdzieś indziej i dotyczył nowych busów, gdzie autor nie miał ogrniczenia budżetowego.
    Przepraszam, przy przełączaniu okienek - pomyłka ;)

    Moderowany przez Błażej:

    No ale się nie wykręcaj od dofinansowania zakupu! Wszyscy się już cieszyli, autor najbardziej :D

    1
  • #19 26 Paź 2015 21:55
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    a co sądzicie o Lublinie 3 2,5 td z 1999 r.wiem że to dziadek może ktoś miał(lub ma) taki"pojazd"i wyrazi swoją opinię. Z góry dzięki

    0
  • #20 26 Paź 2015 22:52
    kwok
    Poziom 39  

    Tom-el2011 napisał:
    a co sądzicie o Lublinie 3 2,5 td z 1999 r.wiem że to dziadek może ktoś miał(lub ma) taki"pojazd"i wyrazi swoją opinię. Z góry dzięki

    Człowieku, o tej taczce nawet nie myśl.

    0
  • #21 27 Paź 2015 00:33
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    a to czemu? Awaryjny dużo pali czy o co chodzi??

    0
  • #22 27 Paź 2015 08:34
    Gitner
    Poziom 27  

    Tom-el2011 napisał:
    a to czemu? Awaryjny dużo pali czy o co chodzi??

    Tak, dużo pali, awaryjny, leje się z niego wszystko co może. Mieliśmy takiego w firmie na początek. Później były 2 Transity z 94 kupione po kilka tysi i te Ci polecam, tam psuła się tylko blacha i podpora wału. Kolejne to już nowe Mastery i Traffiki. Po naszej kilkuletniej eksploatacji Transity pojechały jeszcze same na Ukrainę :) Popatrz na VW LT35, 40 ze zwykłym 2.4. Naprawdę niezniszczalne auta, mam na takim podnośnik koszowy.

    http://olx.pl/oferta/wv-lt-35-doka-CID5-IDbURG1.html#4e2c61acb0

    0
  • #23 27 Paź 2015 13:35
    kwok
    Poziom 39  

    gitner napisał:
    Tak, dużo pali, awaryjny, leje się z niego wszystko co może
    i wszelakie działania uszczelniające pomagają na 2 tygodnie, do tego dołożę źle zestopniowaną skrzynię biegów, często wyjący most, prowadzi się tylko na prostej bo w zakrętach trzeba mocno zwalniać, słaby i o komforcie to już nie warto wspominać.

    0
  • #24 28 Paź 2015 00:31
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    a co myślicie o Renault Trafic 2.5 D 1998 r co prawda to nie jest młodzieniaszek. Może ktoś mi podpowie na co zwracać uwagę przy kupnie(nie myślę o blacharce)??

    0
  • #25 31 Paź 2015 15:28
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Do takiej jednorazowej wyprawy z ekipą warto poszukać busa wśród starszych Transitów, czyli modele do 2000 roku z silnikiem diesla 2,5. Najlepiej brać wolnossącego z pełni mechanicznym sterowaniem pompy Boscha, bo są jeszcze turbo z układem Lucas Epic, z elektroniką - po tylu latach lepiej nie ryzykować awarii za granicą. To są prawdziwe woły robocze, moc na Boschu od 70 do 80KM, wyjątkowo odporne na przeładowanie, tylny napęd na sztywnym moście, proste w obsłudze, ekonomiczne - najmniejszy (krótki, niski) FT100 pali w trasie 7 litrów, przy jeździe z pedałem w podłodze do 9.
    Jest ich sporo na rynku, trzeba szukać auta z w miarę zdrowym spodem, zwłaszcza podciągi na łapach resorów i nad przednią poprzeczna belką.
    Miałem trzy Transity 2,5D, ostatnim przejechałem 850 kkm na nie ruszanym silniku i w zimie po nocy palił z półobrotu.
    Silnik prosty, OHV, bez świec żarowych, ma tylko jedną świecę płomieniową na mrozy, która najczęściej nie działa, ale i tak pali dobrze. Trzeba tylko pilnować paska rozrządu (co 80kkm). Te auta mają swoje wady, ale nigdy - powtarzam: nigdy - nie stanąłem w trasie na skutek awarii, zawsze z dużym wyprzedzeniem sygnalizował, że czas się czymś zająć. A przejechałem modelami 2,5D ponad 1,5 mln km.
    Generalnie kupując Transita - myślę tu nie tylko o starych, ale także o nowych - za wyłożone pieniądze na pewno otrzymujesz najwięcej spośród wszystkich innych vanów. Tak wśród prostych blaszaków, jak i dobrze wyposażonych busów typu Tourneo i Euroline.

    0
  • #26 28 Wrz 2016 14:09
    Tom-el2011
    Poziom 7  

    Zamykam temat

    0