Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód do 7 tys zł?

kemil89 24 Paź 2015 08:15 1380 14
  • #1 24 Paź 2015 08:15
    kemil89
    Poziom 4  

    Witam, chciałbym kupić auto do 7 tys, rocznik ok 1999-2002, silnik benzyna 1.6-1.8, pięcio-drzwiowy, sedan lub hatchback, do codziennej jazdy, wybrałem kilka modeli i potrzebuje pomocy, który waszym zdaniem byłby najlepszym wyborem jeżeli chodzi o awaryjność i koszty eksploatacji no i chodzi o także o odporność na rdzę:
    *Opel Astra II
    *Ford Focus Mk1
    *Seat Ibiza
    *Volkswagen Golf IV


    Prosiłbym bym o pomoc w wyborze(plusy i minusy tych aut) oraz może jakieś inne propozycje samochodu. pozdrawiam ;)

    0 14
  • #2 24 Paź 2015 08:43
    SQLmaster
    Poziom 24  

    Każdy z nich jest równie dobry (no może poza Fordem który odstaje od reszty ale tylko tym ze mocno rdzewieje, ale za to najlepiej z nich jedzie). To przewidywalne auta z dobrą dostępnością części. Seat Ibiza zapewne znajdziesz tylko z silnikami o mocy do jakichś 70KM wiec będzie to muł do jazdy miejskiej. Niesamowicie ciężko o Ibizy z mocniejszym silnikiem benzynowym a jak już są.... to znów stan techniczny = złom. Moim zdaniem możesz nie znaleźć takiej Ibizy.

    Biorąc pod uwagę że szukasz auta 13+ letniego nie ograniczaj się do jednej marki bo co z tego że 'hipotetycznie' najlepszy jak wokół znajdziesz same złomy? W tej kategorii wiekowej nie liczy się marka tylko stan techniczny. Znajdziesz Fiata w super stanie to bierz Fiata.

    Nie przekreślaj też aut francuskich bo są bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Lepiej jak VW/Seat/Opel. W tych autach lubią się sypać różne rzeczy (choć są i modele zasadniczo bezawaryjne i takie bym rozważył) natomiast jedno jest bezsprzeczne - nie gniją.

    2
  • #3 24 Paź 2015 08:59
    kemil89
    Poziom 4  

    Jeżeli chodzi o auta francuskie, jakie modele według Ciebie są godne polecenia?

    0
  • #4 24 Paź 2015 11:29
    sebap
    Poziom 40  

    Citroen Xara II, Trochę mniejszy Peugeot 206, większy od 206 Peugeot 307 I (nie bierz do siebie, że elektronika się psuje bo psuje się ale nie więcej niż w innych autach) i takich szukaj a nie zajeżdżonych, niemieckich wraków (bo za te pieniądze takie będą). Z fiatów można też Punto obejrzeć.

    0
  • #5 24 Paź 2015 15:14
    kemil89
    Poziom 4  

    a renault scenic czy citroen xsara picasso, nie są może za ładne ale duże i funkcjonalne, jak u nich z blacharka i rdza i jak znoszą założenie gazu??

    0
  • #6 24 Paź 2015 15:27
    sebap
    Poziom 40  

    Pisałeś, że chcesz sedana lub hatchbacka ;). Xsara Picasso nie wiem ale mam Scenica RX4 czyli I phII ale z napędem na 4 koła. Silnik 2.0 16v. Jeśli chodzi o rdzę to praktycznie nie istnieje w wersjach po lifcie czyli od końca 99 roku jeśli oczywiście auto nie składane z 3 przystanków PKS. Silniki bardzo dobre, wręcz stworzone do gazu. W silnikach jest nieraz problem z kołem zmiennych faz rozrządu (nie wszystkie benzynowe go posiadają) ale to koszt około 500 zł i spokój na ponad 100tys km. Zawieszenie proste w naprawie, części ogólnodostępne, fajnie wysoko się siedzi, funkcjonalne wnętrze chodź tutaj dał bym plusa dla Xsary Picasso - wajchę od biegów ma tak jak w busach czyli zaraz obok konsoli środkowej a Scenic ma normalnie w podłodze ale tutaj to już się czepiam.
    Ogólnie Xsara też fajna, praktycznie to samo co Scenic ale na pewno o wiele gorzej z jej ewentualną odsprzedażą w razie gdyby się na "minę" trafiło.

    1
  • #7 25 Paź 2015 11:53
    Kune
    Poziom 23  

    sebap napisał:
    Pisałeś, że chcesz sedana lub hatchbacka ;). Xsara Picasso nie wiem ale mam Scenica RX4 czyli I phII ale z napędem na 4 koła. Silnik 2.0 16v. Jeśli chodzi o rdzę to praktycznie nie istnieje w wersjach po lifcie czyli od końca 99 roku jeśli oczywiście auto nie składane z 3 przystanków PKS. Silniki bardzo dobre, wręcz stworzone do gazu. W silnikach jest nieraz problem z kołem zmiennych faz rozrządu (nie wszystkie benzynowe go posiadają) ale to koszt około 500 zł i spokój na ponad 100tys km. Zawieszenie proste w naprawie, części ogólnodostępne, fajnie wysoko się siedzi, funkcjonalne wnętrze chodź tutaj dał bym plusa dla Xsary Picasso - wajchę od biegów ma tak jak w busach czyli zaraz obok konsoli środkowej a Scenic ma normalnie w podłodze ale tutaj to już się czepiam.
    Ogólnie Xsara też fajna, praktycznie to samo co Scenic ale na pewno o wiele gorzej z jej ewentualną odsprzedażą w razie gdyby się na "minę" trafiło.


    Należy pamiętać, że wersje po liftingu przeważnie miały plastikowy kolektor dolotowy - więc tu tylko w grę wchodzi sekwencja (robią jeszcze zwykłe instalacje?).
    Koło zmiennych faz rozrządu to częsta bolączka Renault, operacja dość kosztowna i przy okazji należy wymienić przynajmniej pasek. Co do koła czasem nie jest tak rózowo, ja w Clio Sport (ta sama rodzina silników) wymieniałem w przeciagu 50kkm dwa KZFR. Wówczas (2005r) kosztowaly jeszcze po 800 PLN, nie wiem jak teraz. Ja mocno bym się zastanowił nad tym gazem, czy na pewno jest potrzebny?
    Ogólnie trzeba pamiętać, że Scenic to auto konstrukcyjnie z 1995 roku, więc lata świetlności ma za sobą. Problematyczna może być także tylna belka skrętna (ten sam patent ma większość francuzów w tym Picasso).
    Jesli chodzi o Picasso, to dość smieszne, ale zarazem ciekawe auto. Trzeba lubić ten styl. Niestety materiały użyte we wnętrzu nie są najlepszej jakości i już w 5 letnim aucie było widać zużycie (130kkm). Silnik 1.8 16v miał notoryczny problem z instalacją gazową, tzn palił się losowo check engine. Niestety przy przebiegu 100kkm naprawialiśmy skrzynię biegów, wm amotyzatory i robiliśmy belkę. Trwałość to nie jest atut francuskich wozów :)

    1
  • #8 25 Paź 2015 12:18
    sebap
    Poziom 40  

    Wymiana KZFR wystarcza na wiele dłużej niż 50tys. Co do gazu to chyba nie wyobrażasz sobie założenia innej instalacja niż IV generacja do takiego auta? Co do belki skrętnej to powinna wystarczyć na lekko 100tys.

    0
  • #9 25 Paź 2015 14:06
    chojinka
    Poziom 27  

    kemil89 napisał:
    a renault scenic czy citroen xsara picasso, nie są może za ładne ale duże i funkcjonalne, jak u nich z blacharka i rdza i jak znoszą założenie gazu??

    zwykłą xsarę można bardzo tanio kupić, więc jeśli masz mniej niż 180cm wzrostu to polecam - za małe i ciasne fotele dla wyższych i tęższych, spalanie całkiem niezłe. Większa xsara picasso też sie opłaca, można kupić w super wyposażonej wersji i naprawdę wygodnie jeździć cala rodziną za niewielkie pieniądze. możesz samemu poszukać i ściągnąć z niemiec bo za 1000e można już mieć swojego citroena X. Peugeot 307 w wersji kombi ma więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie i jest sztywniejszy niż xsara, która zmusza swoim miękkim zawieszeniem do spokojnej jazdy. części są tanie do tych aut.

    0
  • #10 25 Paź 2015 17:24
    Kune
    Poziom 23  

    sebap napisał:
    Wymiana KZFR wystarcza na wiele dłużej niż 50tys. Co do gazu to chyba nie wyobrażasz sobie założenia innej instalacja niż IV generacja do takiego auta? Co do belki skrętnej to powinna wystarczyć na lekko 100tys.


    Ja opisuje moje doświadczenie z KFZR na podstawie Clio II RS (F4R). W Lagunie (2001r) 1.6 16v nie było wcale konieczności tego ruszać przez dwa lata użytkowania.

    Ja osobiście nie wyobrażam sobie w ogóle montażu instalacji gazwej, więc nie znam obecnych trendów. Z moich doświadczeń instalacja staremu silnikowi raczej nie pomoże w dłuższej eksploatacji.

    Belka powinna starczyć na 100kkm, ale kupując auto za 7000pln to nie wiemy kiedy było pierwsze, ani drugie, a czasem i trzecie 100kkm. Trzeba zwrócić na to uwagę, (nie wiem jak teraz) ale regeneracja mniej niż 1300pln (P306) nie kosztowała, a jakby nie patrzeć przy budżecie 7000zl to jakies 15% wartości auta.

    Dla mnie dobry samochód to taki, do którego nie trzeba wkładać połowę wartości zakupu. Mnie zawsze zastanawia brak obiektywności użytkowników danej marki. Jednym z moich aut jest Megane3RS, ale wiem jakie są jego wady i chętnie inforumuję każdego kto tylko jest ciekaw.

    0
  • #11 25 Paź 2015 17:40
    sebap
    Poziom 40  

    Kolego, pokaż mi auto, w którym po zakupie nie trzeba coś zrobić. Nie mam na myśli olejów, filtrów itp.

    0
  • #12 25 Paź 2015 20:23
    SQLmaster
    Poziom 24  

    sebap napisał:
    Kolego, pokaż mi auto, w którym po zakupie nie trzeba coś zrobić. Nie mam na myśli olejów, filtrów itp.


    Moje.

    Pełna dokumentacja, pierwszy polski właściciel, wymieniał wszystko na czas w aso. Ale nie kosztowało 7 tys. Za 7 tys takich nie ma.

    0
  • #13 25 Paź 2015 20:37
    Kune
    Poziom 23  

    sebap napisał:
    Kolego, pokaż mi auto, w którym po zakupie nie trzeba coś zrobić. Nie mam na myśli olejów, filtrów itp.


    To zależy tylko od zakrojenia poszukiwań. Z porysowanym błotnikiem, czy przetartym fotelem można jeździć, z uszkodzonym zawieszeniem lub łysymi oponami znacznie gorzej.
    Co innego drobne naprawy, a co innego zakup i inwestycja +4000PLN. Oczywiście to auto używane i wszystko może sie zdarzyć, ale trzeba minimalizować ryzyko i przedrzeć się przez zgliszcza złomu na otomoto :)

    0
  • #14 29 Paź 2015 15:11
    kemil89
    Poziom 4  

    dziękuje za pomoc, jeszcze chciałbym wiedzieć który silnik jest najlepszy do zagazowania w renault scenic??

    0
  • #15 29 Paź 2015 15:22
    sebap
    Poziom 40  

    Wszystkie są dobre, może być 1.6 ale moim zdanie 2.0 spali niewiele więcej, szczególnie jeśli masz zamiar gazować, a jest na pewno bardziej dynamiczny.

    0