witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też innym metalowym narzędziem) do czujnika to ten załącza tylko pompę paliwa a iskry brak?? Jak natomiast podam na krótko + na czerwony przewód od czujnika położenia wału to pojawia się iskra i słychać jak cykają wtryski. CZy jednak ten czujnik jest uszkodzony czy ja coś źle myślę i już się pogubiłem?????
Masy wyczyszczone, sprawdzone czy nie posiada jakiegoś alarmu itp itd.
Dodam że podczas kręcenia rozrusznikiem załącza się pompa paliwa co by sugerowało ze czujnik położenia wału jest sprawny.
Zastanawia mnie jeszcze kostka stacyjki czy ma ona jakiś wpływ na to.
Masy wyczyszczone, sprawdzone czy nie posiada jakiegoś alarmu itp itd.
Dodam że podczas kręcenia rozrusznikiem załącza się pompa paliwa co by sugerowało ze czujnik położenia wału jest sprawny.
Zastanawia mnie jeszcze kostka stacyjki czy ma ona jakiś wpływ na to.