Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 2,5 - Brak sterowania cewki

24 Paź 2015 16:08 1341 8
  • Poziom 9  
    witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też innym metalowym narzędziem) do czujnika to ten załącza tylko pompę paliwa a iskry brak?? Jak natomiast podam na krótko + na czerwony przewód od czujnika położenia wału to pojawia się iskra i słychać jak cykają wtryski. CZy jednak ten czujnik jest uszkodzony czy ja coś źle myślę i już się pogubiłem?????
    Masy wyczyszczone, sprawdzone czy nie posiada jakiegoś alarmu itp itd.
    Dodam że podczas kręcenia rozrusznikiem załącza się pompa paliwa co by sugerowało ze czujnik położenia wału jest sprawny.

    Zastanawia mnie jeszcze kostka stacyjki czy ma ona jakiś wpływ na to.
  • Poziom 35  
    Co z czujnikiem wałka rozrządu?
  • Poziom 9  
    powiedz mi tą diodę dać na 5V czy 12V???
  • Admin grupy Samochody
    Zasilanie czujnika jest 5 czy 12V?
  • Poziom 9  
    no tak jasna sprawa :) już nie myśle logicznie przez ten samochód. tylko zastanawia mnie czujnik położenia wału. Dlaczego po podaniu na niego napięcia słysze wtryski, skaczę iskra, chodzi pompa paliwa a jak dotknę go np. śrubokrętem to słyszę tylko pompe paliwa???? iskry brak, wtryski nie cykają. Może to jest jednak problem w czujniku położenia wału??? podobno sprawdzenie oporności tego czujnika nie daje 100% pewności czy jest on sprawny czy nie
  • Poziom 9  
    czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik halla) sprawdzony za pomocą diody i wygląda na uszkodzony (dioda nie miga) wcale się nie zapala. Czekam na nowy czujnik i napiszę o efektach.
  • Poziom 9  
    dostał nowy czujnik, sprawdzony tak samo jak stary i jest OK dioda miga jak powinna ale auto nadal nie pali. Brak iskry jak podam + na przewód sygnałowy przy cewce to iskra jest. Wygląda ma to że może jest gdzieś przerwa w komunikacji komputer-moduł przy cewce. Nie wiem tylko który pin z kmputera idzie na moduł przy cewce, ma ktoś schemat połączeń komputera?