Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Twingo 2002 Expression - Ciągłe przepalanie bezpiecznika 25A.

nexpronn 24 Oct 2015 17:05 5364 14
  • #1
    nexpronn
    Level 7  
    Witam.

    Samochód Renault Twingo 2002 Expression. Co około 5-6 km jazdy przepala się bezpiecznik 25 A (na poniższym obrazku pozycja 20 - fusible injection), znajdujący się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Po wymianie bezpiecznika auto jest gotowe do jazdy. Pompa paliwa przed włączeniem zapłonu działa przez trzy sekundy (normalne zachowanie).

    Renault Twingo 2002 Expression - Ciągłe przepalanie bezpiecznika 25A.

    Sprawdzenie multimetrem pokazuje podczas pracy silnika normalne odczyty, zarówno napięcie, jak i natężenie prądu jest prawidłowe. Któreś urządzeń w aucie wysyła impuls, który przepala bezpiecznik.

    Czy jest możliwość sprawdzenia, z którego kierunku ten impuls nadchodzi? Szeregowe połączenie kilku bezpieczników i patrzenie, z której strony pierwszy się przepalił?
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zwróć uwagę, czy przepalenie następuje podczas wjazdu w jakąś dziurę, szarpnięciu, innych sytuacjach poruszenia auta lub zespołu napędowego w nim. Szukaj uszkodzonej wiązki.
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Ten twój "impuls" to za duzy prąd. Wypnij bezpiecznik i zamiast niego wepnij malą zarówke samochodową 15 W. Jezeli zarówka swieci jasno, to masz zwarcie. Swieci ciemniej, brak zwarcia. Z wepnietą zarówka zamiast bezpiecznika szukasz zwarcia. Ruszasz wiązką, ruszasz silnikiem, wypinasz odbiorniki az znajdziesz.
  • #4
    nexpronn
    Level 7  
    [Błażej] 5/6 sytuacji, gdy doszło do przepalenia bezpiecznika, odbyło się na gładkim jak stół asfalcie, żadnych dziur czy wyboi. To raczej wyklucza, że któryś z kabli przerywa pod wpływem wstrząsu.

    Dodano po 7 [minuty]:

    [ fuelinyourblood ] Zamiast bezpiecznika podłączyłem amperomierz (multimetr), nie wskazywał na wahania natężenia prądu. Też na początku myślałem, że natężenie prądu na bezpieczniku będzie rosło, ale nie, jest stałe. W trakcie jazdy wygląda to na jeden strzał, silnik czy inne podzespoły nie pokazują, że coś za chwilę się zdarzy. Zastanawiam się, czy ten impuls idzie od któregoś z urządzeń przed bezpiecznikiem, czy też za. Stąd moje pytanie, czy można sprawdzić, z której strony impuls, który przepala bezpiecznik, nadchodzi.
    Niemniej, sprawdzę, tak jak radzisz, żarówką.
  • #5
    nexpronn
    Level 7  
    W sprawie sprawdzenia, z której strony impuls nadchodzi, wymyśliłem coś takiego

    Renault Twingo 2002 Expression - Ciągłe przepalanie bezpiecznika 25A.

    Tylko jakie powinny być parametry diody, żeby ich nie przepaliło pierwszych?
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Pomysł , nie powiem , subtelny. Tylko jest taka zasada ( nie impuls) ; źródło zaslania =bezpiecznik = odbiorniki prądu. Sprawdź co zasilane jest za tym bezpiecznikiem.
    Koledzy podpowiadają bardzo dobrze ,zastosuj sie do ich rad.
  • #7
    marekwodniak
    Level 16  
    Wyjmij bezpiecznik sprawdż czego nie masz .Włóż bezpiecznik odepnij urządzenia i pojedynczo próba jazdy jak ok to dokładasz następny odbiornik i aż do momentu kiedy ci spali bezpiecznik.
  • #8
    nexpronn
    Level 7  
    Sprawdziłem żarówką, tak, jak i sprawdzałem mutlimetrem. Zero podejrzeń. Kabel z jednej strony idzie wprost do akumulatora, z drugiej strony rozgałęzia się na przekaźnik pompy paliwa oraz przekaźnik odcinający układ wtryskowy. Akumulator wymieniony na nowy dwa miesiące temu. Świece trzy miesiące temu.

    Podczas jazdy mam włączone tylko światła mijania, żadnych dodatkowych urządzeń, typu klimatyzacja, radio, zapalniczka itp. I cztery razy z rzędu zdarza mi się, że po przejechaniu około 5 km nagle przepala się bezpiecznik, wobec czego i przekaźnik pompy paliwa, i przekaźnik odcinający układu wtryskowego przestają otrzymywać prąd.
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pod auto i sprawdzić wiązkę pompy.
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    No przeciez pisałem ci co i jak masz zrobic?
  • #11
    nexpronn
    Level 7  
    A ja napisałem, że szukałem i zwarcia nie ma.
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to zacznij wierzyć w złośliwe skrzaty.
  • #13
    MACIEK_M
    Level 29  
    nexpronn napisał:

    Quote:
    Zastanawiam się, czy ten impuls idzie od któregoś z urządzeń przed bezpiecznikiem, czy też za. Stąd moje pytanie, czy można sprawdzić, z której strony impuls, który przepala bezpiecznik, nadchodzi.


    Szukaj ZA bezpiecznikiem.


    nexpronn napisał:

    Quote:
    Zamiast bezpiecznika podłączyłem amperomierz (multimetr), nie wskazywał na wahania natężenia prądu.


    Jakie natężenie prądu pokazywał?
  • #14
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Nie podpinaj amperomierz bo jezeli nie masz w nim bezpiecznika to spalisz auto!

    Podpinasz zarówke w szereg. Mozliwe ze instalacja sondy lambda przywiera do wydechu. Jezeli zle mówie to niech mnie ktos poprawi.

    Jak nie wiesz jak to zrobic to oddaj auto fachowcom.
  • #15
    nexpronn
    Level 7  
    Winna sonda lambda. Choć to nietrywialna awaria. Doszło do uszkodzenia mechanicznego, w wyniku czego miała kontakt z karoserią samochodu. Dopóki się nie nagrzała (przejechane 5 km), wszystko było w porządku; po nagrzaniu się następowało zwarcie.

    Post uważam za zamknięty.