Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF XF 105 - Schemat VIC 3

gka3 24 Oct 2015 18:23 11916 8
  • #1
    gka3
    Level 17  
    Szukam schematu instalacji sterownika VIC 3.
    Nie mam wskazań ciśnienia powietrza i ładowania.
  • Helpful post
    #2
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Jeżeli to są tylko te dwie usterki w aucie i nie ma innych to masz tu do czynienia z dwoma niezależnymi obwodami, aczkolwiek obydwa są kontrolowane przez VIC ( mam na myśli ostrzeżenie o braku ładowania na desce).
    Ostrzeżenia na desce są efektem stosownej komendy wysłanej przez VIC za pośrednictwem CAN network (czyli zegary, CAN i VIC raczej odpadają).
    Sygnał z z czujników ciśnienia obwodów powietrza 2.1 i 2.2 bezpośrednio trafia do VIC-a.
    Patrz rysunek poniżej aby zobaczyć nr-y pinów i przewodów.Czujnik ciśnienia otrzymuje napięcie wejściowe +5V natomiast wyjście z czujników zawiera się w przedziale od 0.5V dla ciśnienia atmosferycznego do 4.5V dla max. ciśnienia 11bar - zależność napięcia wyjściowego od ciśnienia jest liniowa.
    Kontrola braku ładowania to sygnał jaki VIC otrzymuje z pinu L w alternatorze, i w zależności od jego wartości uruchamia odpowiednie ostrzeżenie - również patrz na info poniżej.
    Najprawdopodobniej masz usterkę w wiązce gdzie przewody czujnika powietrza skorodowały (zwykle robią to jakieś 10 do 30 cm ponad czujnikiem w zaworze wielodrożnym),
    W sprawie ładowania to również możliwe, ze któryś z przewodów ma przerwę np. +15 (nap. po zapłonie) albo ten od S (S- "sensing") który idzie do zacisku rozrusznika lub ten do Vica - z pinu L w alternatorze skorodował i stąd masz ostrzeżenie.Bezpiecznik E279 to mały bezpiecznik w mufce gumowej (kapturkowej) na przewodzie, którego to można znaleźć koło rozrusznika


    DAF XF 105 - Schemat VIC 3 DAF XF 105 - Schemat VIC 3 DAF XF 105 - Schemat VIC 3 DAF XF 105 - Schemat VIC 3
  • #3
    gka3
    Level 17  
    Klient przywiózł mi dwa uszkodzone sterowniki
    ECAS4 i VIC 3.

    Serwis stwierdził uszkodzenia.
    Podłączyłem sterowniki na stole.

    ECAS zrobiłem
    W VICu wskazania ciśnienia też zrobione.

    Zostałą mi kwestia ładowania.

    W parametrach mam 3 pozycje wartości napięcia
    1,2,3 bezpiecznika zasilającego VIC.

    Nie widzę osobnej pozycji od ładowania.


    Możesz podać mi jeszcze gdzie wchodzi do VIC styk L z alternatora ?
  • Helpful post
    #4
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    złącze D pin 29
  • #5
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    gka3 wrote:
    Możesz podać mi jeszcze gdzie wchodzi do VIC styk L z alternatora ?
    krisbrumm wrote:
    złącze D pin 29

    @gka3 na schemacie od Krisa widać elegancko
  • #7
    damiannoch
    Level 10  
    Panowie widzę ze macie wiedzę w temacie wiec zapytam:
    Mam problem z xf105, interpretacja błędu przez tester jest nastepująca:
    p1605
    "Zwarcie w czerwonym świetle VIC do +30/do masy lub obwód otwarty

    Czy jesteście w stanie rozjaśnić sprawę? Mi Niewiele niestety to mówi.


    Problem rozwiązałem- przerwa w instalacji między VIC a ster. silnika.
  • #8
    1991keda
    Level 14  
    witam.
    mam problem z VIC 3 z kontrolą ładowania. wyskakuje komunikat o zbyt wysokim napieciu ładowania.
    a napięcie na akumulatorach około 28 na odpalonym. a według davie
    W parametrach mam 3 pozycje wartości napięcia
    1,2,3 bezpiecznika zasilającego VIC
    i tutaj mam na zgaszonym aucie około 28v a na akumulatorach 24.5
    a jak odpale to davie pokazuje 31 na vic.
    włożyłem vic 2 i wysztko było ok tylko błąd konfiguracji.
    Także wynika że to VIC uszkodzony.

    Chce kupić używany. patrzeć na wersje czy jest ona pomijalna tylko musi być VIC 3.
    Czy np nowsza wersja podejdzie do starszej.

    Proszę o info.
    Pozdrawiam

    Dodano po 20 [minuty]:

    podpowiedzcie czy wersja 2.1 (1907429) będzie działać w dafie w którym był wersja 1.3 (1879015)
  • #9
    1991keda
    Level 14  
    witam. wie ktoś jak naprawic taki problem z napięciem pokazuje na zgaszonym aucie 28v po odpaleniu 32.