Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wyłączenie bezpiecznika głównego, instalacja jednofazowa.

24 Oct 2015 19:51 6330 68
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    karolark
    Level 42  
    mirko75 wrote:
    Witam wszystkich i proszę o poradę. Moja instalacja w domu jednorodzinnym jest tz jednofazowa nie posiadam tz siły i jest tak włączam kuchenkę mikrofalową i pralkę automat pracują razem po jakimś czasie pstryk koniec wybija mi bezpiecznik główny. Co jest bezpiecznik za słaby ? Jest na nim napisane 20w. Pytałem w sklepie większych niż 25w podobno nie ma a i sprzedawca powiedział że nie wiele mi da wymiana. Szczerze to trudno się z tym stanem rzeczy dzieje. Doradzi mi ktoś? Pozdrawiam


    Dom na jednej fazie?
    Jaką ma kolega moc na umowie?
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    karolark
    Level 42  
    mirko75 wrote:
    Ale instalacja zaledwie 5 lat sam robiłem tz fachowiec mi robił to wiem.


    No to gratulacje dla fachowca - jaka moc przyłączeniowa? bez zmiany umowy i 3F będą takie problemy - albo ograniczyć pobór mocy :-(
  • #6
    strfind
    Level 17  
    mirko75 wrote:
    Wrażenie mam takie że jak by się grzał ten bezpiecznik i by nie doszło do czegoś gorszego przerywa obwód poprostu wyskakuje.

    Dobrze myślisz. Właśnie to się dzieje by nie przegrzać przewodu.

    Możesz zrobić zdjęcie rozdzielnicy bądź opisać ile masz bezpieczników?
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    strfind
    Level 17  
    Chodzi o to, że bezpiecznik jest dobrany do przekroju przewodów. Jako, że instalacja jest jednofazowa to przez ten jeden bezpiecznik są zasilane wszystkie urządzenia. Płynie duży prąd a bezpiecznik się wyłącza by ochronić przewód.

    Czy ten C20 to jest bezpiecznik przedlicznikowy którego nie możesz zmienić bo jest ogranicznikiem mocy dla ZE czy to w domowej rozdzielnicy masz?
  • #9
    karolark
    Level 42  
    mirko75 wrote:
    Na bezpieczniku jest LSE C20 taki napis. Powiedziałem o tym sprzedawcy jak pisałem w sklepie elektrycznym on na to że owszem jest większy c25 ale to mi nie wiele pomorze na instalacje jednofazową. A tu czytam o bezpiecznikach tz o ich rodzajach jakie tam są i morze ktoś mi doradzi o jakieś mocy większej. Ja w tym temacie zielony


    Kolego czy ty czytasz co się pisze?
    Jak moc przyłączniowa?
    Kto tam wsadził C20A?
    Nie kombinuj skoro sam piszesz że zielony jesteś - a już bez samowolki w wymianie zabezpieczeń. Bez elektryka się nie obejdzie.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie masz pojęcia nawet nie o energetyce, a o podstawowej elektryce w ogóle. Nie masz bladego pojęcia o przepisach i prawie obowiązującym w energetyce. A jednak upierasz się, by zrobić to samemu, bo...? Dobrze zrób. Ale najpierw załatw sobie trumnę, a rodzinie lokum zastępcze, bo skończy się albo pożarem, albo gruntownym remontem instalacji. Ponoć całkiem świeżej... Dotarło?
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Więc wezwij tego elektryka, co robił tą instalację. Niech zrobi pomiary i przegląd. Ty nie masz, ani uprawnień, ani narzędzi, ani wiedzy. I działając na własną rękę narobisz sobie kłopotów. Pół biedy, jeśli tylko prawno finansowych. Ale samowolnie zwiększając wartości zabezpieczeń możesz doprowadzić do pożaru lub porażenia siebie lub bliskich. A to chyba nie jest warte kilku zł oszczędności.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #16
    karolark
    Level 42  
    mirko75 wrote:
    Ja rozumiem wszystko. Nie chcę ingerować w moc, zmieniać zabezpieczenia. Tym bardziej robić to samemu. Tylko chciałbym normalności trochę bo naprawdę trudno żyć z taką awaryjnością. Wezwać fachowca niech zmieni mi na większą moc bezpiecznik i tyle. Jeśli jest taka możliwość. Włączona pralka plus gotująca się woda w czajniku i ja bez prądu, no to trochę drażniące i irytujące nawet jak na jednofazowy obwód.


    Ręce opadają elektryk niema prawa zmieniać zabezpieczeń, o tym że to drażniące trzeba było myśleć przy remoncie instalacji.
    Jedyne rozwiązanie doraźne to przekaźniki priorytetowe ale to drogie i nie rozwiąże głównego problemu.
  • #17
    Anonymous
    Anonymous  
  • #18
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mirko75 wrote:
    No tak, ma kolega racje tylko że, przed wymianą instalacji na nową było lepiej niż teraz.

    Więc kategorycznie
    Błażej wrote:
    Więc wezwij tego elektryka, co robił tą instalację.
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #20
    CYRUS2
    Level 43  
    mirko75 wrote:
    Jakiś czas nie było problemu, i pralka działała i czajnik elektryczny i mikrofala jednorazowo, od jakiegoś czasu właśnie mi tak pozostaje że jak pranie to tylko pranie jak gotowanie to tylko gotowanie.
    Gdyby było przeciążenie to cały czas byłoby to samo.
    Elektryk musi pomierzyć prąd pobierany i przyczyna będzie.

    Na pralkę, mikrofalówkę i czajnik nie potrzebujesz 3 faz.Tylko zwiększyć przydział mocy na jednej fazie. Jak ZE zwiększy przydział mocy to ci wymieni bezpiecznik główny na 25A.
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    karolark
    Level 42  
    elel wrote:
    A może jest słaby styk w gnieździe bezpiecznika? Może za słabo przykręcony, albo skorodowana stopka? Na początek dokręć mocno bezpiecznik.


    Następny magik jaka stopkę chce kolega dokręcać w C20A?
  • #23
    omen600606
    Level 15  
    karolark wrote:
    elel wrote:
    A może jest słaby styk w gnieździe bezpiecznika? Może za słabo przykręcony, albo skorodowana stopka? Na początek dokręć mocno bezpiecznik.


    Następny magik jaka stopkę chce kolega dokręcać w C20A?

    Kolega elel może mieć racje. Przy złym styku bezpiecznik może się przegrzewać i zareagować jak na przeciążenie . Pralka i mikrofalówka nie przeciąża bezpiecznika 20 A. Spotkałem się z czymś takim że styki były poluzowane i bezpiecznik o charakterystyce C25A wybijał, i to wybijał jak już kuchenka razem z czajnikiem i pralką zakończyły pracę a chodziło światło i TV ( Jakąś godzine później) Okazały się styki poluzowane a bezpiecznik przy stykach był tak przytopiony że nadawał się tylko do natychmiastowej wymiany. Po poprawnym zamontowaniu bezpiecznika ( nowego) problem ustąpił i chodzi już tak 4 lata jak nie więcej.
  • #24
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Na marginesie miałem przypadek ze, C25A (standardowe zabezpieczenie przedlicznikowe tutaj) dla instalacji jednofazowej, pochodzący z ,,krainy, gdzie pałeczkami jedzą i Wielkie Mury budowali", po roku pracy na niemal całkowitym obciążeniu (18-22A) ,,wygrzał się i przez to uczulił", tzn. zaczął rozłączać przy już 16 A. Do wymiany!
  • #25
    zwrotnica
    Level 15  
    mirko75 wrote:
    ... włączam kuchenkę mikrofalową i pralkę automat pracują razem, po jakimś czasie pstryk koniec wyłącza mi bezpiecznik główny ... Jest na nim napisane 20w

    Jęsli jest już coś napisane na tym bezpieczniku to raczej 20A a nie 20w!

    Licznie jest proste: 20A dla napięcia 230V daje moc 4600W.

    Jeśli pralka automat pobiera 2500W (grzałki+silnik) a drugie tyle zabiera kuchenka mikrofalowa ro razem daje 5000W i bezpoiecznik ma prawo mówić WON! :D
  • #26
    omen600606
    Level 15  
    zwrotnica wrote:


    Jeśli pralka automat pobiera 2500W (grzałki+silnik) a drugie tyle zabiera kuchenka mikrofalowa ro razem daje 5000W i bezpoiecznik ma prawo mówić WON! :D


    Nie spotkałem jeszcze kuchenki mikrofalowej co ma 2500W a kuchenki powyżej 1000W są rzadkością czyt. "mało popularne". Podejrzewam że autor ma kuchenkę standardową czyli poniżej 1000 W. Największa kuchenka jaką spotkałem to 2200W ale na co komu taka to nie wiem ;)
  • #27
    zwrotnica
    Level 15  
    omen600606 wrote:
    zwrotnica wrote:


    Jeśli pralka automat pobiera 2500W (grzałki+silnik) a drugie tyle zabiera kuchenka mikrofalowa ro razem daje 5000W i bezpoiecznik ma prawo mówić WON! :D


    Nie spotkałem jeszcze kuchenki mikrofalowej co ma 2500W a kuchenki powyżej 1000W są rzadkością czyt. "mało popularne". Podejrzewam że autor makuchenkę standardową czuli poniżej 1000 W. Największa kuchenka jakąspotkałem to 2200W ale na cokimu taka to nie wiem ;)

    Być może w tym samym czasie masz rozpalone 10 żarówek 60W a dzieci korzystają namiętnie z komputerów, które też niestety pobierają czasem prąd! Umiesz liczyć? No to licz na siebie :D
  • #28
    omen600606
    Level 15  
    Zresztą załączam czajnik który ma 2200 W i Kuchenkę Microfalową na jednym obwodzie zabezpieczonym B 16 i nic się nie dzieje :D
  • #29
    bartekfigura
    Level 29  
    Tak dla ścisłości wyzwalacz przeciążeniowy jest nastawiony na prąd 1,13-1,45 In. a więc daje to odpowiednio przedział od 5198 W do 6670 W. I w takich granicach ma prawo zadziałać zabezpieczenie. A kuchenka mikrofalowa nie pobiera 2500 W co najwyżej 1000 lub 1200 W.
  • #30
    gogi20
    Level 24  
    zwrotnica wrote:
    Licznie jest proste: 20A dla napięcia 230V daje moc 4600W.

    Jeśli pralka automat pobiera 2500W (grzałki+silnik) a drugie tyle zabiera kuchenka mikrofalowa ro razem daje 5000W i bezpoiecznik ma prawo mówić WON!
    G... prawda. Jeszcze zmywarkę by włączył i nic nie powinno "wybić".