Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra c 1.9 cdti 120km - Auto nie odpala, komunikacja ABS z ecu

neonowy1 24 Oct 2015 21:14 6561 20
e-mierniki
  • #1
    neonowy1
    Level 7  
    Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam problem z autem. Odpala loteryjnie. Przekręcam kluczyk zapalają się kontrolki po chwili gasną i zostaje kontrolka ABS/TC. Auto w ogóle nie kręci. Błąd komunikacji na abs/TC z ECU silnika. po przekrceniu kluczyka n-ty raz w koncu idzie, i wtedy 0 bledow i zadnych problemow w aucie.nic nie gasnie i smiga elegancko. Sprawdziłem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki. Kluczyk i immo też ok. Odpialem dzisiaj ECU celem pomiarów i ogladniecia kabli ale niestety nikt nie chce się podzielić rozpiska pinów na tej wtyczce celem pomiarów napięć na linie komunikacji can i napięcia po zapłonie.. Jedynie co sprawdziłem to pin 72 na którym jest cały czas napięcie. Dodam że dzwonilem do 5 elektryków zeby mi to naprawili i 4 powiedziało wprost że nie zabiera się za to a ostatni dal mi termin na 10 listopad.
    Czy ktoś byłby tak miły i użyczył rozpiska pinów tej wtyczki i schemat połączenia z ABS? Bez tego bladze jak we mgle a pomocy z nikad. Gdybym sprawdził piny do kom CAN i napięcie z zapłonu wtedy przynajmniej z czystym sercem wymienił bym ECU które jest częstą usterka w tym aucie.
    Vectra c kombi 1.9 cdti 120 km z19dt.

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • e-mierniki
  • #2
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    neonowy1 wrote:
    czystym sercem wymienił bym ECU które jest częstą usterka w tym aucie.
    .

    Które ECU?
  • e-mierniki
  • #4
    neonowy1
    Level 7  
    Sterownik silnika pod prawym reflektorem( z perspektywy kierowcy) w metalowej puszce. Wchodzą do niego 2 złącza. Miedzy innymi xc56. Z ECU odczytalem ze ma oznaczenie ED. Nie wiem czy o to pytasz?

    @Colin Ogladalam już ten wątek ale nie wiele pomógł. U mnie przekaźnik 15 ok. Informacji które piny sprawdzić nie ma.
  • #5
    Colin1488
    Level 9  
    musisz się uśmiechnąć do kogoś kto ma autodatę lub info techa czy inny program ze schematami.nie masz jakiegoś znajomego co ma? może schematy ja Ci załatwię , ale to w poniedziałek. masz silnik Z 19 DTH ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    z 19 dt nie doczytałem wczesniej.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    z 19 dt nie doczytałem wczesniej.
  • #6
    jokerro
    Level 34  
    Jest zakłócenie po canie lub jakas przerwa,np te dwie standardowe problemy w oplu cdti.
    schemat,zasilania itd. trzeba sprawdzić jak wystepuje problem.
  • #7
    neonowy1
    Level 7  
    Colin1488 wrote:
    musisz się uśmiechnąć do kogoś kto ma autodatę lub info techa czy inny program ze schematami.nie masz jakiegoś znajomego co ma? może schematy ja Ci załatwię , ale to w poniedziałek. masz silnik Z 19 DTH ?

    Z19DT

    Usmiechalem się już ale jak widzisz bez rezultatu. A ja już powoli siwieje przez to auto.
    Wszelka pomoc na wagę złota.


    jokerro wrote:
    jest zakłócenie po canie lub jakas przerwa,np te dwie standardowe problemy w oplu cdti.
    schemat,zasilania itd. trzeba sprawdzić jak wystepuje problem
    u mnie problem jest cały czas więc warunek spełniony:) Jak już uda mi sie odpalic, I zgasze to gdy będę ponawiał próbę zapalenia od razu to pójdzie ale jak już odczekam dajmy na to 30 sekund to znowu cisza i muszę próbować wiele razy. Tak jak by musiały się na tyle nagrzAc druty żeby poszedł prawidłowy sygnal. W między czasie dosyć grzeje się przekaźnik ECU silnika w puszce pod maska
  • Helpful post
    #8
    procekkk
    Level 24  
    Schemat ABS i silnika masz na PW
    Sprawdź dokładnie zasilania sterowników, to podstawa, oczywiście z obciążeniem, a nie tylko napięciowo :)
  • #9
    jokerro
    Level 34  
    Zobacz jeszcze czy edc nie bylo otwierane bo moze w nim byc masakra ze wzgledu na lokalizacje i liczne narazenie na wode.
  • #10
    sandacz321
    Level 11  
    Witam miałem kiedyś taki problem jeśli są xenony to była zalana przetwornica lampy kierowcy a drugi problem ta nie łącząca wtyczka abs
  • #11
    jokerro
    Level 34  
    Dlatego pisalem o zakloceniu komunikacji can
  • #12
    neonowy1
    Level 7  
    sandacz321 wrote:
    Witam miałem kiedyś taki problem jeśli są xenony to była zalana przetwornica lampy kierowcy a drugi problem ta nie łącząca wtyczka abs

    U mnie niestety nie ma xenonow.Sterownik zdemontowalem i ani sladu ingerencji na nim. A właśnie natknalem się na ten temat.https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2431626.html#11580429
    Problem jest podobny, a auto pali dopiero gdy przekaźnik jest naprawdę gorący. Dotalem już schematy na pw za co bqrdzo serdecznie dziekuje. i jutro miernik w dłoń i lece z tematem.
    Na wtyczce ECM xc56
    Pin 83 i 84 do sprawdzenia-> szyna can
    Pin 1 5 72 zasilanie

    Na wtyczce ABS
    Pin 1,2> szyna can

    Czy ktoś może tylko powiedzieć jakie jest prawidłowe napięcie na can?
    Z Góry dziękuje za wszelkie wskazówki i pomoc.
  • #13
    procekkk
    Level 24  
    Skoro pali dopiero jak przekaźnik jest gorący to jest przypuszczenie, że są zimne luty, ewentualnie cewka przekaźnika uszkodzona.
  • #14
    neemo
    Level 11  
    Napięcie na lini CAN (CanH i CanL) względem masy mierząc zwykłym miernikiem mieści się w granicach 2.2V-2.5V. Często zdarzają się w tych oplach zimne luty na wtyczce pompy ABS, a dokładnie na pinach magistrali CAN. Pompa ABS jest pośrednikiem w połączeniu CIMa ze sterownikiem silnika i jeśli owe zimne luty wystąpią na pompie ABSu to nie ma komunikacji z silnikiem i auto nie odpala. Można wyjąć samą elektronikę pompy, rozciąć ją, polutować i skleić na nowo i powinno hulać.
  • #15
    procekkk
    Level 24  
    linia CAN to lustrzane odbicia wiec nie tylko pod względem napięcia ale głownie pod względem sygnału należy je sprawdzać, czyli 2 kanałowy oscyloskop w dłoń i jazda :)
  • #16
    neonowy1
    Level 7  
    Panowie ją jestem zwykłym p. Kowalskim który parę lat temu zakupił VC:)
    Mam do dyspozycji najprostszy miernik plus opcom. Chciałem od razu oddać auto do elektryka ale wszyscy do których dzwoniłem mi odmawiali badz dawaqli kosmiczne terminy. Widzę że to jednak nie bedzie prostą misja. Może ABS może ECM. Moze zimne luty Może przekaźnik może kable. Zaczne od pomiaru zasilania na modułach. Sprawdze\podmienie przekaźnik ECm i pomierze piny can na ABS i ECM. Więcej ni jestem w stanie zrobić z powodu brau wiedzy/sprzętu. W między czasie będę szukał elektryka we Wrocławiu który sprawdzenia zacznie od pomiarów szyny can a nie wymiany nowego rozruznika jak to zamierzał zrobic jeden że slawnych elektromechanikow we wroclawiu. Może znacie kogoś godnego polecenia we wroclawiu?
  • #17
    jokerro
    Level 34  
    Jak nie opanujesz to sie odezwij,mam znajomka we wrocku ktory to ogarnie.
  • #18
    neonowy1
    Level 7  
    jokerro wrote:
    Jak nie opanujesz to sie odezwij,mam znajomka we wrocku ktory to ogarnie.


    W takim razie chętnie oddam auto do Twojego znajomka. Wycodze z zalozenia że jak się na czymś nie znam to się za to nie zabieram. Sytuacja zmusiła mnie do rozpoczęcia działań na własną rękę że względu na to że auto jest mi pilnie potrzebne szczególnie że od paru miesięcy jestem szczęśliwym ojcem a pierwszy raz spotkałem się z tym że warsztaty mi odmawiały podjęcia się tematu. Także jeśli masz kogoś kompetentnego to biore bez wahania. A ją dalej bede robił to na czym się znam czyli Unixy a nie grzebanie w kablach samochodach :)
  • #19
    neonowy1
    Level 7  
    Zacząłem od ecu ABS. Poprawione luty, ale dalej bez zmian. :(
  • #20
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    neonowy1 wrote:
    Zacząłem od ecu ABS. Poprawione luty, ale dalej bez zmian. :(

    Jakie luty?
  • #21
    neonowy1
    Level 7  
    Problem rozwiazany. Niestety konieczna byla wymiana ECU silnika. Stary dzialal tylko po podgrzaniu go farelka.:-) W wolnym czasie moze wysle do regeneracji. wszystkim jeszcze raz dziekuje za pomoc. kazda wskazowka byla cenna.