Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pianino elektroniczne

tarrant 08 Cze 2005 21:30 2560 6
  • #1 08 Cze 2005 21:30
    tarrant
    Poziom 2  

witam użytkowników tego forum.

studiuję na pw i na zaliczenie przedmiotu 'mikrokontrolery 8051' otrzymałem zadanie zaprojektowania pianina elektronicznego opartego na mikrokontrolerze ww. rodziny. niestety, ów przedmiot nie jest moją mocną stroną, dlatego prosiłbym o pomoc. wiem, że dla doświadczonego elektronika będzie to kilkanascie minut wyjętych z życiorysu =).

chodzi o prosty układ zawierający klawiaturę kilkuoktawową, wyświetlacz lcd, wyjście midi i dwa głośniki.

kilka pytań (mogą być zabawne, w końcu jestem laikiem =)):

- czy da się to w ogóle zrobić używając pojedynczego mikrokontrolera? sześciooktawowa klawiatura w układzie matrycowym zużyje 17 pinów µC, do tego jakieś klawisze sterujące, wyświetlacz lcd afaik 4 lub 8, do tego midi i głośniki...

- jak wykonać wyjście midi? gdzieś przeczytałem, że wystarczy jeden pin, na który podaje się trójbajtowe sygnały note_on i note_off.

- czy do podłączenia głośnika wystarczy przetwornik C/A między głośnikiem a µC, czy rozwiązanie jest bardziej skomplikowane?

0 6
  • #2 09 Cze 2005 03:56
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników

Czy chodzi o klawiaturę sterującą przez MIDI istniejącym modułem brzmieniowym ?
    Czy też o pełną syntezę dźwięku ?
    Czy jedno- czy wielogłosową ?
    Klawiatura dynamiczna (z przeniesieniem prędkości uderzenia klawisz) czy bez ?

MIDI to interfejs szeregowy z izolacją optyczną. Pracuje z prędkością 31250 bitów/s ±1%, jeden bit startu, jeden stopu, 8 bitów danych.
    Jężeli w bajcie jest ustawiony najstarszy bit to jest to rozkaz, jeżeli nie to dane.
    Dane > 127 rozbijane są na dwa bajty po 7 bitów danych (czyli zakres 14 bitowy - np Pitch Bender)