Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Proxima ZK i Seat Toledo

jarek65w 08 Jun 2005 21:34 2034 5
  • #1
    jarek65w
    Level 11  
    Witam wszystkich,czytam to forum już jakiś czas bo chcę sam założyć sobie alarm.Mam alarm jak w temacie + blokadę rozproszoną i sterownik top-23,auto to diesel tdi.Właściwie wiem już co odcinać tylko nie bardzo wiem jakie czujki dokupić.Co radzicie, mikrofalę? i czy czujka ta jest do prealarmu tylko.Jak to skompletować, syrenka własne zasilanie jest- myślę o jakiejś do środka(jaka? i jak je podłączyć).Jednostrefowa,dwu ta mikrofala jak to będzie działać.No i sprawa podstawowa jakie kolory kabli pod sterownik centrala i odcięcie stacyjkioraz kierunki,gdzie ich szukać.Robił ktos ostatnio takie autko rok 96.Wszelkie rady pożądane,pozdrawiam
  • #2
    jarek65w
    Level 11  
    No Panowie nikt nic nie poradzi.Nie chcę nic spalić po drodze jak w aktualnych postach.Nie zabardzo wiem jak podpiąć pneumatyka pod ten sterownik ale i inne rady bardzo sobie będę cenił.Ja naprawdę nie chcę zabrać chlebka nikomu,tylko chcę to mieć zrobione dobrze.Pozdrawiam
  • #3
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam! Z poczatku chcilabym Cie poprawic ze na forum nie "siedza" sami Panowie, a Panstwo (mowa o Paniach - taki maly zarcik, ale godny uwagi :) ). Z alarmem to dobry b. dobry wybor. W dieslu nie bardzo co jest odciac. Mozesz zaworek ale idzie to ominac (lepszy byl by elektrozawor na przewod paliwowy). Jesli jest w tym aucie pompa pliwa to tnij BR'em zasilanie do niej. Co do mikrofali to ja mam auto stac kolo bloku i dzieciaki bawia mi sie nia biegajac w kolo samochodu. Procz niej w srodku mam ultradzwieki (dobre rozwiazanie ale auta nie moge zostawic z uchylonymi szybami -minus ultradzwiekow i pod tym wzgledem mikrofala wewnatrz lepsza). U mnie ultradzwieki wyzwalaja sie natychmiast, natomiast mikrofala jest na zewnatrz jako prealarm (ze specjalna tuba i modulem cyfrowym mozesz sobie modulowac ciche dzwieki do prealarmu i wlaczania i wylaczania auta). Mozesz kupic mikrofale dwustrefowa, wteczas alarm wyzwalany jest natychmiast wewnatrz, a na zewn. tylko prealarm. Ja osobiscie radze kupic ultradzwieki do wewnatrz (mozesz je odlaczac przeciez zdalnie pilotem jesli chcesz zostawic zwierze lub uchylone troszke szyby) a za reszte kasy zamiast mikrofali, sprawic sobie taka fajna przechylowke (reaguje jak by ci odkrecali kola lub brali auto na lawete), wraz z uderzeniowka i czujnikiem spadku napiecia (urzadzenie robione przez Proxime usprawnione od niedawna). Kierunki mozesz szukac pod kierownica jak i tez w progu. Wszystko dobrze polutuj i poizoluj. Najpierw umiesc sobie alarm w niewidocznym miejscu pozniej ciagnij od niego kable wplatajac w oryginalne wiazki. Nadmiary kabli UCINAJ. Im mniej widac tym lepiej. Na koniec mozesz sobie wprogramowac do alarmu immobiliser i antynapad. I masz wypasiona full wersje. Uff to chyba wszystko co moglem wypocic. Pozdrawiam, powodzenia!!!!!!

    PS. Ja jestem "panem" ale moja druga polowa widzac twojego posta, sie troszke oburzyla :)
  • #4
    jarek65w
    Level 11  
    Witam,dzięki za odzew i pozdrawiam Panie tu zaglądające.Wiem że diesel to ciężka sprawa ale już wybrałem co odetnę(miesiąc szukania w necie i pisania maili).Tylko nie wiem gdzie konkretnie szukać kabli w moim autku(i jakich,choć mam pomoce ale trochę sie wykluczają).Nigdy alarmu nie robiłem i trochę obawy są zwłaszcza o programowanie alarmu i blokady.Teraz czekam tylko na ze 2/3 dni wolnego(lub więcej) i biorę się do prucia, a i jeszcze po diabła ten kabel od autoryzacji.To jest do czego?pozdrawiam
    Ps.a może jest ktoś z Łodzi kto bezinteresownie by pomógł,jakoś się odwdzięczę(słowo). :)
  • Helpful post
    #5
    Radeon 24
    Level 24  
    Tak wiec jedziemy:
    0 - podpinasz pod plusa- wyzwolenie syrenki alarmowej (ciagniesz osobny przewod pod maske jak najdalej od kolektora wydechowego i tak by nie mozna dojsc od spodu reka do tuby; jesli tuba ma wlasne zasilanie to pociagnij sobie odrazu plusa stalego, kabel na wylacznik klapy. Mase wezniesz do tuby z kasty)
    1 - masa alarmu najlepiej zamontuj sobie oczko na koniec przewodu i do kasty auta
    2 - poszukaj stalego niegasnacego plusa (nie moze gasnac przy odpalaniu auta jak i podczas pracy silnika -znajduje sie np. w stacyjce), po drodze daj bezpiecznik 7,5 lub max 10A
    3 i 4 - odetnij sobie obwod ktorego sobie wymysliles :)
    5 - plus po stacyjce (musi byc taki by nie gasnal podczas odpalania auta jak i podczas pracy silnika - znajduje sie np. w stacyjce)
    6 i 6 - kierunki, wpinasz bezposrednio w kable od kierunkow (na tych na ktorych pojawia sie "migajacy" plus podczas dzialania kierunka, znajduje sie np. w kolumnie kierowniczej lub progu auta)
    7 - pomontuj sobie wylaczniki klap na wszystkie drzwi jakie masz w tym aucie, zepnij je do "kupy" i podepnij do tego kabla. Alarm wyzwala sie po uzbrojeniu na podanie masy na tym kablu.
    8 - laczysz do centralki od centralnego na zamknij (jesli posiadasz centralny)
    9 - analogicznie do 8 tylko pod otworz
    Sa jeszcze dwie kostki: jedna do podpiecia modulu cyfrowego, a druga do podpiecia czujnika dodatkowego (ultradzwieki, mikrofala, itp.). Moja osobista rada jesli masz modul BR to kupuj oryginalne robione przez Proxime czujniki dodatkowe bo pozniej wychodza jaja typu zalaczajacy sie bez powodu alarm (ja z tym walczylem bo klijet mial ultradzwieki nie od tego alarmu, moze czysty przypadek lub jednak prawda)
    Przycisk autoryzacji: masz go po to by rozbrajac nim antynapad (jesli wprogramujesz sobie ta funkcje - musisz go wtedy schowac w latwo dostepnym i niewidocznym miejscu tak aby nie bylo widac jak przyciskasz go np. pod jakas skorka lub pod dywanikiem na nadepniecie) i druga funkcja to awaryjne rozbrojenie alarmu (jak by sie cos z centralka stalo to wlaczasz stacyjke i trzymasz go przez ok 35 sek. - alarm sie rozbraja i tak jak by go nie bylo)

    Ja wszystkie przewody znajduje "kontrolka" (z jednej strony klips na mase, po drodze zaroweczka i na koncu zaostrzony szpikulec).
    Pod zadnym pozorem nie ruszaj przewodow w zlotej czy pomaranczonej jaskrawej otulince. Sa to kable od poduszek powietrznych pirotechniki i czujnikow z nimi zwiazanych. Nie odlaczaj zadnych kostek przy podpietym akumulatorze (blad taki moze Cie kosztowac wizyte w serwisie i kasowanie kodow bledow czy poduszki)
    Alarm ten mozesz programowac specjalnym programatorem zrobionym pod te alarmy (latwiejsze i szybsze) lub manualnie poprzez odpowiednie wlaczanie i wylaczanie stacyjki i drzwi.
    Moge Ci pomoc ale bys musial sie przeniesc z autem do Poznania :)
    Jak beda problemy po drodze to pisz w miare "na odleglosc" postaram sie pomoc. POWODZENIA!! (dla chcacego nic trudnego :wink: )
  • #6
    jarek65w
    Level 11  
    Dzięki Radeon 24,takiej odpowiedzi czekałem.Nie będziesz czasem w Łodzi browarek się znajdzie.pozdrawiam