Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Superb 1.8 TSI - Brak mocy i świecące się EPC

25 Paź 2015 08:44 13038 14
  • Poziom 6  
    Witam. Posiadam Skodę z 2009 r. Problem pojawia się gdy zaświeci się kontrolka EPC, auto traci całkowicie moc, nie reaguje na pedał gazu, gdy zgaśnie jest problem z ponownym uruchomieniem. Od czasu do czasu zaświeci się jednocześnie kontrolka check engine. Wymieniłem przepustnicę oraz pedał gazu-problemu to nie rozwiązało. Czasem kontrolka zaświeci się po przejechaniu ok 1000 km a czasem kilka razy na odcinku 100 km. Gdy odłączę kostki od sterownika w podszybiu i podłączę na nowo kontrolki gasną i auto chodzi normalnie, a błędy znikają.Dodam jeszcze że na sterowniku i kostkach czasem stoi woda spływająca z przedniej szyby. Kody błędów jakie udało mi się sczytać :
    1. P0121 Czujnik A pozycji przepustnicy – obwód – problem w działaniu – poza zasięgiem A
    2. P2119 Kontroler pozycji przepustnicy elektronicznej - usterka płytki przepustnicy
    3. P1545 ?
    Czy ktos z szanownego grona jest w stanie naprawić moje auto ? Czy problem może być w wiązce ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 6  
    Dziękuję ale informacje te niewiele mi dają ponieważ nie znam się na tym :( Szukam osoby która rozwiąże ten męczący mnie problem. Auto było już u kilku mechaników (w kraju i zagranicą m.in. ASO) i ostatnia diagnoza to wymiana sterownika ale czy to coś da? Czy to kolejne wyrzucone tysiące w błoto? Gdyby ktoś był zainteresowany, lub może kogoś polecić to czekam na informacje.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 38  
    Uzupełnij profil, bo nie wiemy skąd jesteś. Jest tu na forum paru speców od grupy VW. Może będzie niedaleko. Wymiana stera to ostateczność, trzeba najpierw wyeliminować resztę.
  • Poziom 6  
    Jestem z Zamościa, nie jest żadnym problemem dla mnie dostarczyć auto do innego województwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przed wymianą ktoś pokusił się o sprawdzenie sygnałów wchodzących na sam sterownik? Bo wymiana przepustnicy i pedału, wydaje się być zbędna. Nie spotkałem się z uszkodzeniami jednoczesnymi obydwóch elementów. Natomiast sprawdzenie wiązki może być całkiem dobrym pomysłem. Nie tylko na ciągłość ale i na zwarcia.
  • Poziom 6  
    Tego nie wiem czy ktoś to sprawdzał. Auto kupiłem z gwarancją i gdy po raz pierwszy auto odmówiło posłuszeństwa oddałem do sprzedawcy w ramach gwarancji. Po dwóch dniach poinformowano mnie że przyczyną jest brudna przepustnica którą wyczyszczono i poproszono o tankowanie paliwa lepszej jakości :) po czyszczeniu przez ok 3 tygodnie było wszystko ok do kolejnej wizyty w garażu podczas której wymieniono przepustnicę a później pedał.
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam ten sam problem w swojej Skodzie Superb z 2009 roku. Czy udało się ostatecznie rozwiązać u Ciebie ten problem? Póki co zleciłem przeczyszczenie przepustnicy oraz silnika krokowego- bez żadnego efektu. Od czego zacząć Panowie?
  • Poziom 6  
    Niestety nie. Czyszczenie przepustnicy nic nie daje, u mnie przeprowadzono adaptację przepustnicy i przepływomierza i 6 m-cy był spokój, w ubiegłym tygodniu problem pojawił się na nowo i auto stoi ponownie w warsztacie i ponownie szukają przyczyny - chyba jedynym rozsądnym wyjściem jest zmiana wiązki na nową. Jak będę coś wiedział to dam znać. Ja już daję sobie na luz, postaram się sprzedać jak najszybciej ten bardzo wygodny SZROT. :)
  • Poziom 2  
    Czyli czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja oraz wymiana przepływomierza zadziałała doraźnie, tak? W sumie nie jest to dla mnie taka zła wiadomość, bo być może u mnie będzie to samo bazując na objawach. Domyślam się też, że jest to problem bardziej złożony i przyczyna leży gdzieś indziej. Olbrzymia prośba, dawaj znać jak będziesz cokolwiek wiedział, ja też postaram się tutaj coś podrzucić jak będę wiedział. Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Witam. Problem chyba leży po stronie nieszczelnego dolotu albo coś z turbo się dzieje nie tak - przynajmniej według mechanika podobno turbo puszcza olej i jest padnięte i przewód do IC jest zaolejony. błędy P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność i P0171 - zbyt uboga mieszanka, na temat przepustnicy nie ma nic. Musze wszystko przejrzeć jak znajdę czas bo tu gdzie teraz jestem zaproponowano mi wymianę turbo za 2000 chf :( a nie chcę wyrzucać kasy w błoto.
  • Poziom 6  
    Witam. Znalazłem dzisiaj pękniętą uszczelkę na przewodzie idącym od turbo do IC, nie wiem czy to jest przyczyną ale jak zmienię i pojeżdżę to zobaczę.


    Skoda Superb 1.8 TSI - Brak mocy i świecące się EPC Skoda Superb 1.8 TSI - Brak mocy i świecące się EPC
  • Poziom 2  
    Kolego mam nadzieję, że u Ciebie okaże się, że po prostu zaciągało lewe powietrze przez dolot do IC. Daj oczywiście znać co i jak.
    Ja też mam kilka nowych informacji:
    1. mechanik zmierzył ciśnienie na dwóch cylindrach, na jednym 2 atmosfery na drugim 9. Przypominam, że u mnie objawy są te same, tzn. są nierówne obroty oraz brak mocy (Skoda jeździ ale jest słaba) dodatkowo trochę dymi.
    2. mechanik zasugerował, że będzie to wina zaworów.

    Czy słusznie należy przypuszczać, że wchodzimy w poważną awarię? Czy jest jeszcze coś co można sprawdzić zanim na dobre będę płacił mechanikowi w tysiącach złotych?

    Z góry dzięki za pomoc w tej sprawie.
  • Poziom 6  
    Witam. Odgrzebuję temat, po przejechaniu ok 5000 km problem powrócił i nawet się nasilił.Teraz nie dość że auto nie ma siły to obroty zaczęły falować którym towarzyszy przygasanie świateł i podświetlania zegarów, jak zgaśnie silnik to mam problemy z odpaleniem. Komp pokazuje błędy P0101 Sensor przepływu masy powietrza G70, oraz P0172 rząd cylindrów 1, system pomiaru paliwa, mieszanka za bogata. Zmieniłem przepływomierz z Hitachi na Pierburga i tydzień było ok do dzisiaj , sprawdziłem napięcie na obydwu na 5 pinie jeden wskazuje 1.36V drugi 1.7V na zapalonym silniku i odpowiednio 1.3V i 1.1V na zgaszonym.Pytanie czy obydwa zostały uszkodzone przez skok napięcia czy po prostu prąd nie dochodzi? Aku ma odpowiednio 12.3V i 14V. Dorzucę film z pracy silnika. Ktoś ma jakiś pomysł ??

  • Poziom 38  
    Błędy z EPC oraz przepustnicą to wina kostki na wiązce od przepustnicy. Wymiana na nową najlepiej z pinami bardzo dobrej jakości załatwia temat.