Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie kupić auto używane 10-20tys?

mar19861986 25 Paź 2015 12:20 5502 72
  • #1 25 Paź 2015 12:20
    mar19861986
    Poziom 4  

    Witam, poszukuję auta w podanym przedziale cenowym.
    Średni miesięczny przebieg to 200-1000km.
    Obecne moje auto to Opel Astra F kombi.
    Szukam czegoś w benzynie.

    0 29
  • #2 25 Paź 2015 21:15
    gawlo235
    Poziom 19  

    Takie jakie Ci się osobiście podoba i będzie dla Ciebie praktyczne.
    P.s.
    Spore widełki 10-20

    0
  • #3 26 Paź 2015 08:27
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Kup czerwone, czerwone są szybsze.

    Żartowałem. Brak wystarczających danych do udzielenia sensownej odpowiedzi.

    1
  • #4 26 Paź 2015 16:38
    mar19861986
    Poziom 4  

    niezawodne, małoawaryjne :D żeby było :D, łatwa dostępność części, żeby było ładne :D, 5-dzwi :D

    0
  • #6 26 Paź 2015 20:24
    kakibara
    Poziom 27  

    Cześć kup auto z dużą pojemnością są zawsze lepiej wyposażone i wytrzymalsze a czy ci spali 9,5 czy 11 l/100km przy twoich przebiegach nie robi różnicy. skoda octavia, superb, s/v 50, 2.0t, laguna 2.0/2.0t, citroen c5, opel zafira/ vectra c 1.8 122km, astra 1.6 105/115km, audi a6, vw passat 2.0 i, toyota avensis, peugeot 406/407.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 26 Paź 2015 20:32
    chojinka
    Poziom 27  

    focus, astra, golf, audi a3, leon z silnikami 1.6
    większe:
    406/407, sonata, volvo - rożne modele, audi A6, A8, BMW 5XX, 7XX,
    rodzine:
    xsara picasso, zafira,
    małe:
    corsa, punto, ibiza,
    itd...
    najlepiej nie doładowane silniki od 1.6 w górę.

    0
  • #8 26 Paź 2015 21:11
    rozales
    Poziom 24  

    gitner napisał:
    Kup Astrę F kombi

    Nie spełnia wymogów autora.
    Ale Astra G z silnikiem 101 KM zadbana mogła by być.

    0
  • #9 28 Paź 2015 21:49
    nioop

    Specjalista AGD

    mar19861986 napisał:
    niezawodne, małoawaryjne :D żeby było :D, łatwa dostępność części, żeby było ładne :D, 5-dzwi :D


    Czyli 90% rynku aut w przedziale 10-20 tys zł :]
    Audi, Citroen, Opel, BMW, VW, Toyota, Saab.. - W każdej marce będzie wiele modeli do wyboru..
    Kryterium jest jedynie pominięcie "przebajerzonych" diesli.

    0
  • #10 01 Lis 2015 22:50
    mar19861986
    Poziom 4  

    A więc, taki spis autek do wyboru i preferencje co do wyglądu

    FORD MONDEO MK3 - wygląd 6/10
    BMW E46 - wygląd 6/10
    MAZDA 6 - wygląd 8/10 - mało popularny, jak tutaj wygląda sprawa z dostępem do serwisu i części ?
    PASSAT B5 FL - wygląd 7/10
    Audi A4 B6 - wyglad 8/10
    SAAB 9-3 II - wyglad 6/10 - problem z dostępem do serwisu oraz częściami zamiennymi ?
    SKODA OCTAVIA II - wygląd 8/10 - gdzie one maja boczne kierunkowskazy, na lusterkach ?
    SKODA SUPERB - wygląd 7/10
    CITROEN C5 II - wygląd 6/10, długi przód się wydaje - problem z dostępem do części i serwisów ?

    0
  • #11 02 Lis 2015 08:01
    Gitner
    Poziom 27  

    Błędem jest sugerowanie się wyglądem. Komfort jazdy w Mondeo jest nieporównywalny do Octavii. Ta druga to wóz drabiniasty. Mam oba auta na co dzień więc wiem co piszę. Oba w dieslu, oba mało awaryjne.

    0
  • #12 02 Lis 2015 08:33
    chojinka
    Poziom 27  

    tutaj z całej ekipy bym wywalił nudnego mondeo, octavie wielkości golfa, citroena C5 za trzeszczące uszczelki drzwi, bo nie ludzie jak coś trzeszczy. Saab też jest mały i ciasny. dołożył bym małego peugeot 407 bo nie trzeszczy i jest tani w utrzymaniu.

    0
  • #13 02 Lis 2015 10:25
    Gitner
    Poziom 27  

    chojinka napisał:
    tutaj z całej ekipy bym wywalił nudnego mondeo, octavie wielkości golfa

    Octavia II ma najwięcej miejsca dla kierowcy w porównaniu z Golf 4, Passat B5 FL czy Audi A6 C6. Tylko w Mondeo i Superb jest od wszystkich większe i za wysokim kierowcą usiądzie wyższy pasażer.

    0
  • #14 02 Lis 2015 10:28
    Kune
    Poziom 23  

    FORD MONDEO MK3 - to bym odrzucił od razu. Fordy nad wyraz szybko sie starzeją i do tego potrafią także dobrze rdzewieć. Tracą także astronomicznie szybko na wartości. To raczej auto które można kupić jak ma się 10 000, a nie możliwości na 20 :)

    BMW E46 - trochę stare auto to już będzie. Koszty utrzymania DUŻO wyższe niż przy pozostałych samochodach. Na plus na pewno prowadzenie i "smaczki" lecz dopiero przy większych, 6-cylindowych silnikach. 2-litrowe diesle troche problematyczne, 3-litrowe super ale często kosmiczne przebiegi i koszta eksploatacji. Z benzyn polecane siliki to m52 i m54 (szczególnie 325i i 330i), choć też mają swoje niuanse. Dobra alternatywą jest model 318i (silnik 2.0 143 km), niestety popularny model 320i pali jak 325/330 a jedzie jak 318 :)
    Jeśli stać Cie na dość drogie utrzymanie, ten samochód może się podobać. Zwróć uwagę na M-Pakiet (tylko taki prawdziwy i kompletny).

    MAZDA 6 - rdza, rdza, rdza.

    PASSAT B5 FL - oklepane na max auto, ale znane przez kazdego mechanika. Na minus dość drogie zawieszenie wielowahaczowe z przodu, ale jak ktoś zrobił to raz i porządnie, to będzie długo spokój. Na plus silniki TDI oraz 1.8T, niestety przebiegi kosmos (TDI). Spróbowałbym przymierzyć się także do B6 z początku produkcji. Szczególnie jeśli uda się kupić 1.6 (bez FSI) - mało popularne i mało awaryjne.

    Audi A4 B6 - mało kto wie, ale technicznie ten samochód był pordukowany od 2001 - 2012(?) roku. konstrukcyjnie to A4 B7 i Seat Exeo. Bardzo fajne auto, szczególnie z TDI 131PS oraz 1.8Turbo. Wystrzegać się 3.0 benz. jeśli Cię interesuje, oraz to bliźniak Passata B5 (takze wielowahaczowe zawieszenie). Osobiście próbowałbym naciągnąc troche budżet i ustrzelić A4 B7. Szukając 2.0 115 koni lub 1.9 TDI 115KM. Ewentualnie jeśli masz kogoś, kto wie co i jak szukać B7 z uszkodzonym silnikiem 2.0TDI.
    Zwróc uwagę na wersje S-Line (tylko taką prawdziwą).


    SAAB 9-3 II - Vectra C z jej wszystkimi plusami i minusami. Plus taki że co miało już stracić na wartości to straciło :) Nie jeździłem SSABem więc się nie wypowiem, na pewno dobry silnik 1.9 (TiD - to JTD od fiata) oraz wszystkie doładowane benzyny. 3.0 diesel - wystrzegaj się jak ognia.

    SKODA OCTAVIA II - Kierunki w lusterkach. Myśle, że w tych pieniądzach bdb samochód. Najlepsze wersje to 1.9 TDI, 1.8T oraz 1.6 (bez FSI). Benzyny będą miały jakiś logiczny przebieg, diesle to w większości firmówki. Octavia jest większa w środku od Golfa V mimo, że na nim bazuje. Tanie części, prosta budowa, masa używek - może wystarczy na wersję po liftingu? Chociaż nie lubię tego koguta na masce, to jedno z lepszych aut w tym zestawieniu.


    SKODA SUPERB - konstrukcyjnie Passat B5 czyli pozne lata 90...

    CITROEN C5 II - z czesciami nie ma zadnego problemu, bo to przecież w dużej mierze Peugeot 407. Nie jeździłem, więc nie wypowiadam się.

    Pomyśl jeszcze o:
    - Golf MK5 - niby Octavia, ale trochę inaczej wykończona.
    - Oplel Astra H - starczy na jakiś świeży rocznik. Idealnie w 1.9 CDTI 120 koni
    - Fiat Bravo - powinno się już coś trafić. Super JTD i 1.4 Turbo. Dobre roczniki, czesto z polskiego salonu.

    Co do 407, to dla mnie dziwne auto, razem z 307 (który chyba wygląda trochę przystępniej). Ale na pewno praktyczne i tanie w zakupie. Problemem często jest zatykające się sitko w 1.6 HDI i długi przedni zderzak :) Czy to prawda, że 2.0 HDI ma z przodu wielowahacz?

    iiii..... coś bez rozsądku, ale jak wygląd ma znaczenie - Alfa 159. Nie wiem jak aktualne ceny, ale Alfy lecą na łeb na szyje! Na tle 156 to bezawaryjne auto, lecz na pewno ma swoje bolączki. Ale o tym najlepiej poczytać na stronach tematycznych. Ja jeździłem jak to auto miało 2 lata, więc jeszcze wszystko działało ;)

    0
  • #15 02 Lis 2015 21:43
    chojinka
    Poziom 27  

    alfa 149 tak samo jak 407 są ciasne i niedoceniane, tanie w utrzymaniu i maja dobre silniki, świetne zawieszenie. części dostępne jak do innych aut.
    co do wilekości skody2, jest jedynie 6.5 cm dłuższy rozstaw osi od starego i ciasnego golfa 4
    http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/golf/iv/kombi/
    http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/octavia/ii/kombi/
    alfa 159:
    http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/alfa-romeo/159/sportwagon/
    407 z długim dziobem:
    http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/peugeot/407/sw/
    według auto świat to jest tańsze auto w zakupie i utrzymaniu od passata, oraz nie odstające od konkurencji, ale trzeba zauważyć mały bagażnik.

    0
  • #16 04 Lis 2015 18:10
    mar19861986
    Poziom 4  

    Zarówna Alfa 159, jak i Peugeot 407 wyglądają ok

    Jedynie niepodoba mi się troche przód peugeota 407, jakiś duży, brzydki

    Alfa 159 - droga i pewnie problem z sewisem i częściami

    Peugeot 407 - poza dziwnym wyglądem, przodem, to nie wiem czemu ale jakoś ta marka mnie nie przekonuje, nie miałem nigdy z tym styczności, ale .... niechciałbym mieć, takie odczucia, alepsze chyba są auta sprawdzone, bardziej popularne, markowe (VW, audi, opel) nawet mazda i ford mnie bardziej przekonują, przyciągają do sienbie niż ten peugeot, mimo, że peugeot "ładniejszy" niż fork MK3 - nielicząc tego dzioba o którym też nie wiem co mam mysleć

    0
  • #17 04 Lis 2015 20:09
    Kune
    Poziom 23  

    Hmm... nie wiem dlaczego martwisz sie tak o te części? Zamienników jest pełno do wszystkich popularnych aut. Używek na allegro też masa. Co prawda u nas najbardziej popularne są auta grupy VAG, ale nie jest to aż taka przewaga, aby inn auta odrzucać.

    Peugeot, jak Peugeot, bliźniacze auto Citroena C5, na pewno plusem są silniki HDI. To wszystko kwestia indywidualnych preferencji, mi 207,407,307 nie podchodzi ale 407 coupe jest super, tak samo jak 308 i 508RXH.

    Alfa pewnie wykaże jakieś bolączki i niuanse, ale to na prawdę zgrabne auto i fajnie się jeździ. Co prawda sam nie jestem właścicielem tego auta, ale to udany sprzęt szczególnie z niezawodnym mJTD.

    Może faktycznie najlepszym i najbezpieczniejszym dla Ciebie wyborem będzie Octavia II lub Golf V - jeśli nie potrzebujesz większego auta. Nie ma chyba modelu do którego jest więcej części i łatwo go utrzymać w dobrej kondycji.

    0
  • #18 04 Lis 2015 20:20
    wichurewicz
    Poziom 24  

    No i chętniej kradną te Octavie i Golfy, żeby był większy wybór części w "okazyjnych" cenach.

    0
  • #19 04 Lis 2015 20:23
    Kune
    Poziom 23  

    wichurewicz napisał:
    No i chętniej kradną te Octavie i Golfy, żeby był większy wybór części w "okazyjnych" cenach.


    To faktycznie argument. Kradną wszystko, co kto potrzebuje. A co Peugeotów, Renault i Opli jest mniej że nie kradną? Więc najlepiej bilet miesięczny - a nie czekaj, w autobusach też kradną.

    0
  • #20 04 Lis 2015 20:39
    nioop

    Specjalista AGD

    Kune napisał:
    ...BMW E46 - trochę stare auto to już będzie. Koszty utrzymania DUŻO wyższe niż przy pozostałych samochodach. Na plus na pewno prowadzenie i "smaczki" lecz dopiero przy większych, 6-cylindowych silnikach. 2-litrowe diesle troche problematyczne, 3-litrowe super ale często kosmiczne przebiegi i koszta eksploatacji. Z benzyn polecane siliki to m52 i m54 (szczególnie 325i i 330i), choć też mają swoje niuanse. Dobra alternatywą jest model 318i (silnik 2.0 143 km), niestety popularny model 320i pali jak 325/330 a jedzie jak 318 :)
    Jeśli stać Cie na dość drogie utrzymanie, ten samochód może się podobać. Zwróć uwagę na M-Pakiet (tylko taki prawdziwy i kompletny)...


    Polecam zweryfikować swoją błędną wiedzę, nie piszę tutaj by zrobić komuś na złość ale jest to wprowadzanie ludzi w błąd..
    Utrzymanie E46 jest dużo tańsze niż np Opla Astry II.

    0
  • #21 04 Lis 2015 21:24
    Kune
    Poziom 23  

    nioop napisał:
    Kune napisał:
    ...BMW E46 - trochę stare auto to już będzie. Koszty utrzymania DUŻO wyższe niż przy pozostałych samochodach. Na plus na pewno prowadzenie i "smaczki" lecz dopiero przy większych, 6-cylindowych silnikach. 2-litrowe diesle troche problematyczne, 3-litrowe super ale często kosmiczne przebiegi i koszta eksploatacji. Z benzyn polecane siliki to m52 i m54 (szczególnie 325i i 330i), choć też mają swoje niuanse. Dobra alternatywą jest model 318i (silnik 2.0 143 km), niestety popularny model 320i pali jak 325/330 a jedzie jak 318 :)
    Jeśli stać Cie na dość drogie utrzymanie, ten samochód może się podobać. Zwróć uwagę na M-Pakiet (tylko taki prawdziwy i kompletny)...


    Polecam zweryfikować swoją błędną wiedzę, nie piszę tutaj by zrobić komuś na złość ale jest to wprowadzanie ludzi w błąd..
    Utrzymanie E46 jest dużo tańsze niż np Opla Astry II.


    Taaaaak? To co to za Astra II?
    Mialem 328, 330d, 325Ci i 318Cabrio. Zacznij od filtrow, przez klocki, amortyzatory po wahacze i elementy blacharskie. Teraz mam m.in. E60 LCI i na pewno nie sa to tanie auta w utrzymaniu.

    0
  • #22 04 Lis 2015 21:41
    nioop

    Specjalista AGD

    Kune napisał:
    Taaaaak? To co to za Astra II?
    Mialem 328, 330d, 325Ci i 318Cabrio. Zacznij od filtrow, przez klocki, amortyzatory po wahacze i elementy blacharskie. Teraz mam m.in. E60 LCI i na pewno nie sa to tanie auta w utrzymaniu.


    Nie, no ja wiem.. Rozumiem.. Sam obecnie użytkuję Astona Martina ale myślę nad wymianą go na jakieś Lambo albo nawet i dwa :] Ohh..

    Na forum jest moja dyskusja na temat części do BMW i porównanie w sklepach z częsciami do właśnie Opla Astry II. Proszę poszukać i przejrzeć owe linki..
    A bajki zostawić bajkopisarzom.. Może i owszem.. Na początku lat 90 BMW było drogie w utrzymaniu.. Niestety, niektórym już tak zostało na stałe ;) Jednak stereotyp ten wielu ludzi rozpowszechnia nadal..
    Za filtr oleju do BMW płacę 8 zł, czy to naprawdę jest taka astronomiczna kwota ?
    Za oryginalną pompę wody płaciłem 140zł, również astronomiczna kwota ?

    0
  • #23 04 Lis 2015 21:45
    sebap
    Poziom 40  

    Kluczem jest kupić niezajeżdżoną sztukę, najlepiej od kogoś z for tematycznych marki i nie nastawiać się na młodszy rocznik tylko wręcz przeciwnie - starszy rocznik ale lepiej utrzymany. Tylko, że e46 jakaś taka mała. Wiem, że e39 starsza modelowo ale do dziś może się podobać i z końcówki produkcji dostaniesz coś za 20tys.

    0
  • #24 04 Lis 2015 22:07
    Kune
    Poziom 23  

    nioop napisał:
    Kune napisał:
    Taaaaak? To co to za Astra II?
    Mialem 328, 330d, 325Ci i 318Cabrio. Zacznij od filtrow, przez klocki, amortyzatory po wahacze i elementy blacharskie. Teraz mam m.in. E60 LCI i na pewno nie sa to tanie auta w utrzymaniu.


    Nie, no ja wiem.. Rozumiem.. Sam obecnie użytkuję Astona Martina ale myślę nad wymianą go na jakieś Lambo albo nawet i dwa :] Ohh..

    Na forum jest moja dyskusja na temat części do BMW i porównanie w sklepach z częsciami do właśnie Opla Astry II. Proszę poszukać i przejrzeć owe linki..
    A bajki zostawić bajkopisarzom.. Może i owszem.. Na początku lat 90 BMW było drogie w utrzymaniu.. Niestety, niektórym już tak zostało na stałe ;) Jednak stereotyp ten wielu ludzi rozpowszechnia nadal..
    Za filtr oleju do BMW płacę 8 zł, czy to naprawdę jest taka astronomiczna kwota ?
    Za oryginalną pompę wody płaciłem 140zł, również astronomiczna kwota ?


    No właśnie mam wrażenie, że odpłynąłeś. Jeśli masz wątpliwości co do aut to zapraszam na PW.

    Nie muszę szukać, jestem z autami na TY przez cały czas. Nie chcę wiedzieć co Ty za drut odstawiasz jak filtr oleju kosztuje 8 zł. za 8 zł to ciężko się piwa w knajpie napić, a co dopiero o częściach do aut myśleć.
    Która pompa z OEM BMW kosztuje 140 zł? Proszę o nr części.

    Od razu kojarzy mi sie to z bohaterem:
    Link
    Byle sąsiad widział, że jest BMW.

    0
  • #25 04 Lis 2015 23:21
    wichurewicz
    Poziom 24  

    E46 jest dość ciasna w środku, zwłaszcza na tylnej kanapie. No i znaleźć nie zarżniętą sztukę (najmłodsze egzemplarze mają już 10 lat) to będzie prawdziwa przygoda znaczona krwią, potem i łzami.

    Kune napisał:
    wichurewicz napisał:
    No i chętniej kradną te Octavie i Golfy, żeby był większy wybór części w "okazyjnych" cenach.


    To faktycznie argument. Kradną wszystko, co kto potrzebuje. A co Peugeotów, Renault i Opli jest mniej że nie kradną? Więc najlepiej bilet miesięczny - a nie czekaj, w autobusach też kradną.

    Zamiast się oburzać bez sensu lepiej sprawdź statystyki kradzieży. VW, Audi, VW, Skoda, VW, dopiero później jakieś Toyoty chyba. I nie tylko dlatego, że akurat tych marek jest najwięcej (tego nie wiem) i że sporo gratów pasuje zamiennie od Octavii przez A3 do Passata, ale również dlatego, że są klienci na kradzione części.
    Nie najlepiej to świadczy o posiadaczach tych pojazdów, tak na marginesie.

    0
  • #26 08 Lis 2015 15:39
    mar19861986
    Poziom 4  

    peugeot 407 faktycznie ma taki długi dziub, kierowca ma przed sobą duzo dłuższą maskę niż w innych modelach, audi a4, passat, ford ?

    bo tak jak patrze na zdjęcia to faktycznie jest sporo dłuższy, z jednej strony dobrze pod względem zderzeń czołowych :)

    a z drugiej srony kiepsko się tym jedzie, i jak jestes przyzwyczajony do krotkiego auta to takim dziobem mozesz cos zarysowac parkując

    co sądzicie

    0
  • #27 08 Lis 2015 16:04
    nioop

    Specjalista AGD

    mar19861986 napisał:
    peugeot 407 faktycznie ma taki długi dziub, kierowca ma przed sobą duzo dłuższą maskę niż w innych modelach, audi a4, passat, ford ?

    bo tak jak patrze na zdjęcia to faktycznie jest sporo dłuższy, z jednej strony dobrze pod względem zderzeń czołowych :)

    a z drugiej srony kiepsko się tym jedzie, i jak jestes przyzwyczajony do krotkiego auta to takim dziobem mozesz cos zarysowac parkując

    co sądzicie


    Hmm.. Myślę, że na takie pytanie nie dostaniesz odpowiedzi.. Ja np nie wyobrażam sobie jazdy jakimś Yarisem czy Punto, lecz te samochody mają swoich zwolenników, którzy nie zamienią je na inne.. Najprościej chyba było by się przejechać takim 407, żeby stwierdzić czy przód dla Ciebie nie będzie za długi - Bo dla mnie nie jest :)

    0
  • #28 08 Lis 2015 20:14
    mar19861986
    Poziom 4  

    dla mnie czasami w astrze I F jest za długi, jak sie parkuje, a w takim 407 .... to tak jak bys kombi tylem jezdzil :D

    Dodano po 4 [godziny] 1 [minuty]:

    FORD MONDEO MK3 - jak za te cenę (do 13tys) wyposażenie super, wygląd ujdzie, - jakie argumenty przeciw temu autowi ? mówicie, że lepiej sie prowadzi niż octavia, nadal widnieje w rozważaniach

    PASSAT B5 FL - cena niewysoka (do 14tys) z dobrym wyposażeniem, B6 za drogie, szkoda mi kasy na B6, B5 FL nadal widnieje w rozważaniach i to nawet w czołówce

    Audi A4 B6 - B7 za drogie, B6 konstrukcyjnie bardziej zaawansowany niż passat B5 FL ? nadal widnieje w rozważaniach w czołówce,

    SKODA SUPERB - cena ok, do 15 tys mozna kupic z ładnym wyposażeniem, nadal widnieje w rozważaniach, jakie argumenty przeciw w porównaniu do innych z zestawienia ?

    PEUGEOT 407 - sam nie wiem co o nim myslec, niby wygląda ok i podoba mi sie bardziej niż passat b5 czy skoda, tylko boje się tego przodu .... jak tym w ciasnych miejscach wykręcić

    MAZDA 6 - jakies wady/zalety w porownaniu do innych ?




    BMW E46 - odrzucam za opinie że drogie w utrzymaniu,

    SAAB 9-3 II - odrzucam,

    SKODA OCTAVIA II - odrzucam ze względu na cenę 18tys+

    CITROEN C5 II - mówicie ze trzeszczy, i marka mnie nie przekonuje, odrzucam

    0
  • #29 08 Lis 2015 22:01
    kakibara
    Poziom 27  

    Dobry wieczór, Mondeo w benzynie tylko i wyłącznie z lpg super, omijaj 1.8 scr, doły drzwi lecą, tylne łożyska używane od 100zl na al...., nowe porządne około 400-500zl za granicami 250 euro byłem zmuszony nabyć, w środku fajnie się podróżuje, 2.0 tdci ma dobrane fajnie przełożenia dzięki temu w kabinie cicho ale serwisowanie układu wtryskowego jak już wiesz doprowadzi cię do rozpaczy,- wtryski wymieniałem przy przebiegu 311 tys km, koło dwumasowe zaraz chwile po tym - regenerowałem, Bardzo ustawny bagażnik, po lifcie trochę chromu, inna deska - radio, przeciwmgłowe światła.
    skoda octavia 1.6 lpg bardzo oszczędna - bardzo powolna nie ma czym jechać, w środku powyżej 120 km/h już robi się nie przyjemnie głośno powyżej 4-4.5 tyś obr/1, jeżeli to ci nie przeszkadza taniej jezdzić nie będziesz, 1.9 tdi 105, ludzie sobie chwalą.
    superb 1.9 tdi 130 KM jechałem do Chorwacji przyjemnie z większych problemów kuzyn wymieniał w przodzie silent bloki w tym wielkim bananie. A tak to wózek do bagażnika, siedzonko z tyłu i jeździmy.
    e46 2.0 bez lpg w miescie około 10l chłopak wrzuca 5 przy 50 -60 km/h - klima nawet nie załączona w te wakacje przez przypadek - haha ale okna uchylone. Wiec się da tanio tym podróżować w trasie mniej oczywiście, olej, klocki świece (6) normalna cena, przesadzone są opowieści o strasznych wydatkach jakie poniesiesz ( nie rozmawiamy o klapkach w dolocie czy to pb czy d, turbo, wtryskach ) zwykła eksploatacja. Fajnie się siedzi z przodu decha skierowana do kierowcy, napęd na tył - dla faceta bajka. automat bez obsługowy sama cena używak mówi za siebie - grosze nikt tego nie potrzebuje i nie wymienia.
    Peżot 407 z 1.6 hdi 109km, da się tym jeździć (chodzi o silnik) spalanie od 5 do 7,5 w mieście przesadzasz z tym przodem w eksploatacji nigdy nie miałem problemu, a zrobił 80 tys km ( gorzej bałbym się o miskę, że zahaczy w octavi jak jeździsz po lasach, polach wysokich krawężnikach) siedzi się dość dostojnie twardo ale przyjemnie, bagażnik sam załadunek w kombi problematyczny ze względu na boczne ścięte mocno skosy - większy kwadrat masz w 406 - tce, padło raz łożysko z tyłu, manetka od kierunków - problem z wycieraczkami - trzeba było lekko puknąć w manetkę żeby wróciły lub żeby wycierały na czasówce , wsadzisz żarówkę z lewej komp informuje cię, że przepalona prawa zmieniasz prawą, że lewa - wiadomo trzeba dwie przelicza Watt-y. Obecnie jest w sedanie 2.0 136 km kufer duży, silnik rwie do przodu bardzo przyzwoicie w środku ciszej niż 1.6, 2.0 ma 6 biegów, co nie przystoi w takim wozie z takiej klasy nie osłonięte progi wcześniej miałem audi a4 2001 rok, i tam były zabudowane - taki szczególik, zakładasz na relingi - trumnę? uważaj na plastiki w dachu bardzo twarde łamliwe.
    mazda 6 duża welury, w grę wchodzą tylko benzyniaki z lpg nie ma problemu, 2.0 121,136, td mają te same problemy jak większość nowych aut, tylne progi i wnęki może będziesz musiał poprawić chociaż 2 tygodnie temu kupiłem 2003 rok piękną bez rdzy, aż sam nie mogłem uwierzyć.
    citro c5 zawieszenie poprawione, w środku przepastnie, silniki benzyna nawet 3.0 bardzo udane i 2.0 hdi 136 KM - w Polsce jeżeli możesz na razie żadne podatki, a silnik nie jest problematyczny ( oprócz zaworu sterowania turbo), bardzo polecam oszczędność, kultura osiągi, ( miałem takiego w peugeot 607 złego słowa powiedzieć nie mogę,a lekko nie miał - często leciał pod swoją granicę prędkości).
    passat to passat masz gogle poczytać można 2.0 pb 130 km super w trasy i miasto pali pod 10-12 l, 6 bieg cicho, spory bagażnik, zawieszenie sporna kwestia - w audi wymieniłem tylko małego banana, więc kupując trzeba słuchać czy nie wali wszystko. welur przyjemny plastiki się rysują na drzwiach, części wszyscy mają i każdy go naprawi.
    Nie biorę pod uwagę tego czy chcesz mieć lpg czy będziesz sam jeżeli potrzeba regulować zawory.
    P.S. każde auto się sprzeda nie wiąż się z nim. A ja dalej Ci polecam lagunę 2.0 turbo - poczytaj zapoznaj się z fachową literaturą i z opiniami silnik 4f.....
    Dobranoc.

    0
  • #30 15 Lis 2015 13:36
    mar19861986
    Poziom 4  

    skłaniam się ku PEUGEOT 407, co myślicie o nim w porównaniu do reszty autek z zestawienia ?

    0