Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai - Pali tranzystory w switchu centralnego zamka

-KrZySieK- 25 Paź 2015 22:48 879 11
  • #1 25 Paź 2015 22:48
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    prawidłowość podłączenia centralki centralnego zamka, pojawiła się sprawa braku centralnego podczas otwierania/zamykania z kluczyka. Fabryczny centralny był z kluczyka. Wcześniej wymontowałem switch sterowany cięgnem bębenka i sterujący poszczególnymi zamkami. Obecnie gdy chcę wrócić do tego i centralkę podpiąć tylko do dołorzonego siłownika to pali mi, tzn rozrywa w tych switchach tranzystor wejściowy BDX 54c.
    Hmmm - ale dlaczego ? Podłączałęm je do wtyczki bez siłownika. Czy podłączona lub nie podłączona ale podpięty pod kable wtyczką centralki coś namieszałem ? Centralka działa normalnie a jak podłączam te switche to je trafia.
    Taki tranzystor to nei problem ale dlaczego go rozwala ?
    Sprawdzałem napięcia we wtyczce i mam masę, mam +12V stałe i te dwa kable do sterowania zamkami. Bezpiecznika żadnego nie wywaliło a oba switche do naprawy.

    Hyundai - Pali tranzystory w switchu centralnego zamka Hyundai - Pali tranzystory w switchu centralnego zamka

    0 11
  • #2 25 Paź 2015 22:52
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Bez wgłębiania się w temat, albo centralka źle podłączona, albo mechanicznie coś źle składasz w zamku. Teraz to o płytki masz do naprawy.

    0
  • #3 25 Paź 2015 23:01
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Tak jak jest tam w temacie. Centralka to SM 188F. Są jej zdjęcia tam obu stron druku. Podłączyłęm według schematu do sterowania jednym siłownikiem slave i sterowanie tym siłownikem wpiąłem w kable które idą od switcha na wszystkie zamki - jeden do zamykania gdy pojawi się na nim na chwilę +12V i drugi do otwierania. Co tu by mogło by być nie tak ? W kostce jest stałe 12V i masa i te dwa przewody. Nic więcej. Z drugiej strony centralka podłączona i dobrze działa a jak podepnę ten switch to go pali. Co do płytek - chyba poszedł tylko ten tranzystor jeden.

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Paź 2015 23:04
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    A nie masz zamienionego Otwierania z Zamykaniem?

    0
  • #5 25 Paź 2015 23:11
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Jeśli chodzi o wtyczkę to nic nie ruszałem, piny są tak jak były i do niej wpiąłem się siłownikiem pod te dwa przewody od zamykania i otwierania. Pod deską podłączyłem się pod wiązkę która idzie do drzwi z siłownikiem pod te same przewody do których podłączyłem siłownik. Centralka daje na nie na 0,5 sek napięcie +12V i wtedy otwierają się/zamykają wszystkie zamki.
    Switch działa tak samo - daje na 0,5 sek napięcie na jeden z tych dwóch przewodów.

    0
  • Pomocny post
    #6 25 Paź 2015 23:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To masz do wymiany tranzystory. Oby tylko te.
    W tej chwili odłącz całą swoją twórczość. Doprowadź instalację do stanu fabrycznego. Uruchom. Drugi krok, to dopięcie siłownika. Teraz decyduj, czy chcesz do dopiąć do fabrycznych, czy puścić osobno. Uruchamiaj system krokami, nie wszystko na raz. Jeśli do fabrycznych, to podepnij i sprawdź działanie.

    0
  • Pomocny post
    #7 25 Paź 2015 23:15
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    -KrZySieK- napisał:
    piny są tak jak były i do niej wpiąłem się siłownikiem pod te dwa przewody od zamykania i otwierania.
    Chłopie, całkiem źle. Chyba nie masz pojęcia co robisz, do zamka centralnego, zamiast od strony sterowania, podłączyłeś się do wykonawczej.

    0
  • #8 25 Paź 2015 23:20
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    No tak, ale wcześniej odpiąłem wtyczkę od switcha bo go nawet nie miałem. Więc miałem samą wtyczkę do niczego nie podłączoną. Odpiąłem siłownik. Centralkę też odpiąłem. Podłączyłem switch i to wszystko. Pomierzyłem napięcie we wtyczce i czy mam tam gdzie mam tylko mieć i czy nie ma zwarcia między pinami.
    Nie myślałem nawet żeby zrobić właśnie tak, żeby podpiąć switch i siłownik jednocześnie pod tą samą wtyczkę.

    0
  • #9 25 Paź 2015 23:21
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nic nie rozumiesz... oddaj do kogoś kumatego nim więcej rozwalisz.

    0
  • #10 25 Paź 2015 23:43
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Ale czego nie rozumiem ? Podłączając centralkę odpiąłem na stałe switch. Wtyczkę która służyła do sterowania zamkami przez ten switch wykorzystałem do sterowania siłownika. Pod deską w te same przewody dopiąłem centralkę. I wszystko działało, sterowało wszystkimi zamkami w obie strony. Kiedy chciałem żeby działał też centralny z kluczyka odpiąłem centralkę i odpiąłem dołożony siłownik a wtyczkę podpiąłem z powrotem do switcha. Tym samym muszę pociągnąć dodatkowe przewody do drzwi do sterowania dołożonym siłownikiem żeby działało to z pilota - czyli centralka uruchamia dołożony siłownik i on mechanicznie przestawia switch który steruje resztą zamków.

    Działałem według schematu. Oczywiście, pytam bo nie wiem i mało się znam a w danej chwili/potrzebie liczę na fachową pomoc bo chyba o to chodzi. Jeśli nie uda mi się uzyskać pomocy, wszystko odepnę i podłączę ponownie. Ale boję się, że to nic nie zmieni w kwesti palonego tranzystora.

    0
  • Pomocny post
    #11 26 Paź 2015 02:33
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    -KrZySieK- napisał:
    czyli centralka uruchamia dołożony siłownik i on mechanicznie przestawia switch który steruje resztą zamków.
    No i tu masz błąd, robi się zwarcie na sztywno. Pomieszałeś sterowanie z elementem wykonawczym. Odłącz w diabły tę centralkę, bo masz źle podłączoną. Nic nie podłączasz pod siłownik. Tam zostaje fabryka. Podłączasz tylko sterowanie do sterowania fabrycznego.

    1
  • #12 26 Paź 2015 20:29
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    A więc działa. Rzeczywiście nie zauważyłem, że zawsze w momencie podlaczenia switcha centralka byla podlaczona a jesli ja podłaczylem do przewodow wykonawczych switcha to sam fakt ze jest podlaczona i doprowadzone do niej zasilanie powodowalo zwarcie bo tak sa poloczone przekazniki do sterowania silownikiem Slave. Aby tak to dzialalo musialbym podlaczyc sie przewodami z centralki do druku po ktorym slizgaja sie styki switcha. Żeby tego nie robić trzeba doprowadzić od centralki przewody do drzwi do dolozonego silownika i silownik sterowany centralką bedzie poruszal switchem ktory zamknie lub otworzy drzwi.Bardzo przepraszam i dziękuję kolegom. Każdy popełnia błędy i może czegoś nie roxumieć.

    0