Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.9 TDI 99R - Kręci ale nie odpala, brak komunikacji z ECU

26 Paź 2015 17:01 3855 16
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.

    Problem dotyczy Seata Ibizy 1.9 TDI 99r , silnik o oznaczeniu AFN, 110km, Oznaczenie komputera 028906021EK. Wystąpił podczas spokojnej jazdy 50 km/h. Samochód po prostu nagle zgasł, udało się zjechać na pobocze, pierwsza myśl - paliwo nie dociera/skończyło się, odkręciłem wtryski i po zakręceniu ładnie pokropił wszystko dookoła, wszystkie bezpieczniki ok, zauważyłem że nie zaświeca się kontrolka od świec żarowych więc, auto na hol i do domu. Zacząłem przeglądać forum i posprawdzałem następujące rzeczy:

    -Przekaźnik 109, luty nie wyglądały najlepiej więc zostały poprawione ale efektu nie ma żadnego, kontrolka świec nadal się nie zaświeca, kupiłem nowy przekaźnik i tutaj wydaje mi się dziwna sprawa przy próbie włożenia z nóżek poleciały iskry, spróbowałem przyłożyć go jeszcze kilka razy i iskrzył dalej, końcu go włożyłem ale problem występował nadal. Przy oryginalnym przylutowanym już przekaźniku iskrzenia nie ma, a po wyciągnięciu nowego i włożeniu tez już nie iskrzył. Nowego nie rozbierałem, ale stary wygląda idealnie w środku i po sprawdzeniu miernikiem wszystko jest ok. Jeszce zauważyłem podczas jazdy że któryś z przekaźników się grzeję (nie mam zaślepki i dotknąłem nogą), Przy włączonej stacyjce przez jakieś 5 min, robi się faktycznie Ciepły, ale to chyba jest normalne.

    -Podłączyłem VAG'a - brak komunikacji z ECU

    -Złącze komputera - co prawda jest wilgoć w pobliżu komputera ale po wyjęciu wtyczki nie ma tragedii, styki nowe nie są ale wizualnie wszystko wygląda ok.

    -ECU od środka wygląda dobrze, wizualnie nic nie jest nadpalone, zalane itp. Samochód jest po chipie więc od razu rzuciły mi się w oczy wlutowane podstawki PLCC32, dzisiaj przyjdzie do mnie znajomy ze szczypcami do wyciągania chipów i hot airem, więc jeżeli coś tam będzie na rzeczy to to poprawimy.

    To czego nie wiem to na których stykach w komputerze szukać zasilania przed i po stacyjce, i gdzie szukać masy, jest kilka tematów w których są podawane takie informacje ale jest między nimi spora rozbieżność więc chciałbym być pewien. Więc z tą ogromną prośbą się do Was zwracam.

    Tak przy okazji czy można podmienić dla sprawdzenia ten sterownik z jakimś innym niekoniecznie o tym samym numerze? I słyszałem że kości mogą się w jakiś sposób uszkodzić po czym suma kontrolna nie będzie się zgadzać i efekt będzie taki jak u mnie, jaka jest szansa na to że tak się mogło stać ? Pytam ponieważ zależ mi na mapie którą mam obecnie.

    Będę wdzięczny za każdą, najmniejszą nawet wskazówkę
  • TermopastyTermopasty
  • Moderator Samochody
    Skoro silnik zgasł, to kolejno - zasilanie zaworu "stop", zasilanie nastawnika ( powinno być słychać ciche brzęczenie). Dalej - jeśli pompa tłoczy paliwo do wtryskiwaczy, to nie ma siły - zapalić musi. Sterownik dostaje prawidłowe zasilanie ("30" i "15")?
  • Poziom 38  
    Ja obstawiam to co kolega wyżej brak któregoś zasilania.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    Mając na myśli wytryski, odkręciłem nakrętki które odkręca się np kiedy Chce się odpowietrzyć układ paliwowy, mój błąd źle się określiłem, z samych wtrysków nie wiem czy paliwo leci. Nie jestem na tyle biegły w temacie, czy mogę prosić o sprostowanie co to jest zawór stop ? Chodzi o n109 ? ew, jak go rozpoznać. Co do "30" i "15", na tych pinach powinno być zasilanie ? Jeżeli byłby to problem z pompą to kontrolka świec żarowych ma prawo się nie świecić ?
  • Poziom 17  
    jak nie wiesz co to 30 i 15 to oddaj ten samochód do elektronika.15-zasilanie po zapłonie,a 30-zasilanie stałe.Sprawdz też "31".Zawór stop jest wkręcony w vp37 i dochodzi do niego jeden kabelek przykręcony na górze.
  • Poziom 10  
    U mnie pin 30 jest pusty, na 15 po zapłonie zasilanie jest, na zaworze również. Sprawdziłem jeszcze zasila
    nie na jednej z fajek swiec, przed zaplonem pokazuje 0.1v po zaplonie 0.36v.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Kolego zasilanie 30 i 15 to nie chodzi o numery pinów w sterowniku.Tylko o zasilanie stałe i po kluczyku.A zasilanie na sterowniku ma być na pinie 38, po kluczyku,masa pin 1,24,46.Sprawdź to.
  • Poziom 10  
    Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź, Jutro wszystko posprawdzam. Mozesz mi powiedzieć jescze na przyszlosc jak sprawdzic "15" i "30" ? Informacji nigdy za wiele.
  • Poziom 17  
    jak sprawdzić 15 i 30-Normalnie miernikiem pod obciążeniem lub np.żarówką.Zasilania nie umiesz sprawdzić?Oddaj auto do elektronika.
  • Poziom 10  
    Ze schematu wynika że komputer nie ma stałego zasilania, 30 przechodzi przez przekaźnik R3, patrząc wg tego schematu Link
  • Poziom 10  
    Zasilanie na pinie 38 jest po kluczyku, masa na 1, 24, 46 jest, a na pinie 42 mam zasilanie stałe przy włożonym przekaźniku.
    A propos nowego nieoryginalnego przekaźnika rozebrałem go dzisiaj i okazuje się że tam nóżka 30 jest połączona na płytce z nóżką po prawej która jest w oryginalnym jest pusta (foto), wnioskuje że sprzedaje mi zły przekaźnik, czy może jest inaczej ?
    Wyjąłem wczoraj również kości co prawda podstawki od środka były upaprane topnikiem, ale luty były w porządku. Po wyczyszczeniu nie ma żadnych zmian, kontrolki od świec nie ma, auto nie pali.

    Nie wiem co jeszcze można sprawdzić, wszystko chyba wskazuje na uszkodzony sterownik, może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?

    Foto 1

    Foto 2
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    piny 45 23 38 33 czy maja zasilanie?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Dla mnie uszkodzone ecu jest wtedy jak pomimo zasilania i masy nie ma 5V na czujnikach. Uszkodzone elektrycznie, np upalona sciezka lub inny element. Po otwarciu az czuc swąd. Uszkodzenie spowodowane korozja (woda). Uwalenie softu, które jest ciezkie do zweryfikowania. Uszkodzenie CAN.

    Poprawcie mnie jezeli sie myle.

    A ty kolego oddaj auto fachowcom.
  • Poziom 10  
    No nic innego mi nie pozostaje jak oddac to elektromechanikowi, nie mam nawet jak podmienić ecu, sproboje jeszcze zczytać kości bo najbardziej mi zależy na mapie która obecnie mam. Da się domowym sposobem sprawdzić sumy kontrolne?
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany, a były nim zimne luty/urwane ścieżki pod podstawkami które "Profesjonalna" firma lutowala zwykła lutownica, wyrywajac wcześniej oczywiście spód od podstawki żeby dostac sie tam grotem. Na pierwszy rzut oka luty wygladaly ok, po wylucie okazało sie ze trzeba zmostkowac trzy polaczenia bo z padów nic nie zostało. Czasami warto samemu próbować do samego końca, zamiast uslyszec u fachowca "Paaanie, sterownik do wymiany" Dziękuję wszystkim za cenne informacje.