Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rębak tarczowy z silnika z malucha!

27 Paź 2015 09:57 1503 5
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich forumowiczów!

    Posiadam silnik spalinowy z malucha wraz ze skrzynią biegów oraz tarczę tnącą do rębaka. Chciałbym to razem zgrać na własnym podwoziu. Tarcza powinna mieć obroty prawe natomiast silnik ma lewe. Mój pomysł jest taki, że silnik ustawił bym w poprzek na podwoziu bez skrzyni biegów i mechanizmu ponieważ jest słaba, koło zamachowe połączył bym z mechanizmem różnicowym tylnego mostu z dużego fiata po to żeby odwrócić obroty silnika. Następnie mechanizm różnicowy poprzez koła pasowe połączył bym z osią i piastą tarczy. Nie wiem na jakich obrotach silnik powinien pracować aby był w miarę mocny i oszczędny. Tak sobie kombinuje gdyby silnik pracował by na 2000 obrotów, mechanizm mi obniży obroty o 4x po czym na szajbach bym zwiększył 2x aby docelowo tarcza miała około 1000 obrotów. Moje pytanie brzmi: "czy taka kombinacja ma prawo bytu, czy dobrze kombinuję i czy silnik będzie dobrze pracował na tych obrotach?". Dodam jeszcze, że tarcza waży około 70 kg. Proszę o pomoc i wyrozumiałość gdyż to mój pierwszy post.
  • Poziom 17  
    Opłaca się tak kombinować? Maluszek przy 2000 obrotów ma moc około 8kw czyli dość mało a zużycie paliwa dochodzi do 340g/kwh. Przy 3000 obrotów mamy zużycie najmniejsze czyli 310g/kwh a moc to już aż 12kw. Cena paliwa to około 4,5zł/dm3 a gęstość w przybliżeniu 0,75kg/dm3 więc wychodzi około 1,86zł/kwh. Cena energii elektrycznej to około 0,6zł/kwh. Takie chłodne kalkulacje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Z czego pochodzą te wyliczenia o mocy, zużyciu paliwa i gęstości? Chciałbym właśnie aby mój rębak był mobilny. Jeśli Twoje dane są prawdziwe to mógłbym kręcić silnik do 3000 obrotów. Posiadam też silnik elektryczny 5,5 kW i pewnie go wykorzystam gdybym miał korzystać z rębaka koło domu.
  • Poziom 17  
    Jeżeli założenie mobilności ma uzasadnienie ekonomiczne to warto. Należy policzyć koszt części, czas poświęcony na budowę i późniejsze koszta eksploatacji i należy uwzględnić też sposób dostarczenia sprzętu na miejsce pracy. To ma być samobieżne? Wszystkie dane są zaczerpnięte z tej strony http://gnu.univ.gda.pl/~wawa/strona%20internetowa/index1.php?id=14
  • Poziom 2  
    Większość części mam, tylny most też, koła pasowe jedynie dopasować. Mój zamysł jest taki aby maszyna była podwieszana do ciągnika w poprzek a za nią przypinałbym przyczepkę, ale żeby ją można było też podpiąć do samochodu (ciągnika (c-330) nie posiadam na co dzień więc nie planuję napędu od niego do maszyny, a poza tym podobno niszczy skrzynię biegów). Czas bardzo chętnie poświęce bo lubię majstrować.