Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EXCEL - policz datę - ale pomijając dni wolne od pracy.

27 Paź 2015 10:27 6012 5
  • Poziom 7  
    witam
    Prosze o pomoc, nie mogę sobie sama poradzić.
    Potrzebuję funkcję w EXCEL-u aby po wpisaniu daty początkowej (A1) i po wpisaniu ilości dni (A2) program policzył i wpisał datę końcową (A3) ale pomijając dni wolne od pracy.
    np.
    A1 = 27.10.2015
    A2 = 7
    A3 = 04.11.2015 (między datą A1 a A3 są dni wolne 31.10, 01.11)

    Udało mi się jedynie zrobić tak aby program policzył mi ilość dni roboczych między A1 a A3 czyli program wylicza mi A2. Ja natomiast potrzebuję aby program wyliczył mi A3 wpisująć ręcznie A1 i A2.
    Mój program wygląda tak:
    =DNI.ROBOCZE(A1;A3;B1:B2)
    A1 = 27.10.2015
    A2 = 7
    A3 = funkcja "=A1+A2", wynik: 02.11.2015 a chciałabym uzyskać wynik 04.11.2015
    B1 = 31.10.2015 (dzień wolny)
    B2 = 01.11.2015 (dzień wolny)

    Z góry dziękuję za pomoc, myślę że rozwiązanie jest blisko i udało mi się już dużo zdziałać ale ciąglę obliczam nie to co potrzebuję.
    Groszek
  • Moderator Programowanie
    1 doba w Excelu, to 1 (słownie: jeden), więc dodaj co Ci ucieka.
    27.10 + 7 = 3.11 i nie chce u mnie inaczej (?)

    EXCEL - policz datę - ale pomijając dni wolne od pracy.   EXCEL - policz datę - ale pomijając dni wolne od pracy.
  • Poziom 7  
    No dobrze można dodać ten 1 dzień, ale chodziło mi o to jak obliczyć:
    znam A1 27.10.2015
    znam A2 ilość dni: 7
    policz A3 ale tylko dni robocze, jeśli w zadanym ciągu znajdą się dni wolne od pracy omiń je i podaj datę.
  • Moderator Programowanie
    No tak, nie doczytałem. Spróbuj:
    Code:
    =A1+A2+(A2-NETWORKDAYS(A1;A1+A2))+LICZ.WARUNKI(B:B;">"&A1;B:B;"<"&A1+A2+(A2-NETWORKDAYS(A1;A1+A2)))


    Policz w kalendarzu (nie wiem, czy skrajne się liczą). "Regulacja" znakami porównania: ">=" zamiast ">", "<=" zamiast "<"

    Nie wiem, czy nie trzeba będzie na "dwie raty". Wynik może wyjść w niedzielę. Ale kierunek podałem ;)

    Prościej (i pewniej) byłoby napisać funkcję użytkownika w VB...
  • Poziom 14  
    Rozwiązanie jest banalnie proste.

    Jako, że formuła DNI.ROBOCZE standardowo oblicza dni z pominięciem sobót i niedziel to musimy sobie pomóc formułą DNI.ROBOCZE.NIESTAND.

    Jak się za to zabrać? Musimy zrobić osobny zakres dat wolnych od pracy, który wykorzystamy do uwzględnienia w formule.

    =DZIEŃ.ROBOCZY.NIESTAND(B3;1;1;$D$4:$D$16)

    $D$4:$D$16 to właśnie zakres dni wolnych od pracy.
  • Poziom 34  
    groszek_a1 napisał:
    No dobrze można dodać ten 1 dzień, ale chodziło mi o to jak obliczyć:
    znam A1 27.10.2015
    znam A2 ilość dni: 7
    policz A3 ale tylko dni robocze, jeśli w zadanym ciągu znajdą się dni wolne od pracy omiń je i podaj datę.


    zobacz tak
    =DZIEŃ.ROBOCZY(data pocz.;ilość dni;święta)