Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso - Ciężko zapala (kręci) przy niskich temperaturach

27 Paź 2015 16:13 1047 2
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie.
    To juz 3 zima się zapowiada z ciężkim paleniem przy temperaturach ujemnych.

    Pierwszy problem:
    Jak temperatura jest w okolicach -1. -5, -15 itp to występuje problem z odpaleniem mojego samochodu, rozrusznik kręci tak jakby nie chciał.. w internecie znalazłem bardzo podobny problem do mojego

    https://www.youtube.com/watch?v=vZhhMezoy3A

    przy temperaturach takich jak na filmiku jet identycznie. Jak będzie już zimniej to odpala tak samo jak w filmiku, tylko że dłużej kręci ale na końcu odpali.

    Było sprawdzane:
    Świece - ok
    Akumulator - ok
    Filtry wymieniane co sezon (przed zimą)
    Z tego co zauważyłem to jak podłącze go pod prostownik to silnik kręci szybko i szybciej odpali.. Ale akumulator był sprawdzany miernikiem do akumulatorów i było ok..

    Druga sprawa:
    Gdy temperatura zew. jest mniej niż +10 to ok 15 sekund po odpaleniu silnika towarzyszy mu charakterystyczny dźwięk takiego jakby szorowania huczenia..
    Jak silnik osiągnie temperaturę jednej kreski te huczenie ustaje.
    Huczenie jest słyszalne tylko wewnątrz auta, i na postoju, jak dodam gazu to nie słychać.
    Rolki napinacze paski były wymienione.
    A jak temperatura na zewnątrz będzie +11 stopni to ww. huczenie nie występuje.
    Auto było podłączane pod komputer, żadnych błędów nie pokazało..
    Każdy rozkłada ręce i nie może mi pomóc.

    Pozdrawiam
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 24  
    Cudów nie ma....rozrusznik potrzebuje diagnostyki. Tak więc po pierwsze to amperomierzem cęgowym zmierzyć pobór prądu rozrusznika podczas pracy. Po drugie równolegle zmierzyć spadek napięcia akumulatora podczas jego pracy. Ale w ciemno to bym ten rozrusznik wymontował z auta rozłożył go , wyczyścił i nasmarował , i wtedy go do elektryka i niech go puści na stole probierczym. Sprawdż jeszcze w jakim stanie są połączenia na linii aku- rozrusznik, dotyczy to także sprawdzenia połączenia masowego silnik - nadwozie .
  • Poziom 9  
    dostałem propozycję od znajomego diagnosty, abym przyjechał do niego i zostawił na noc auto przy temperaturach -10 zeby zobaczył pobór prądu przez rozrusznik
    Byłem u niego jak było +8 z rana to mówi ze wyniki były dobre, więc zaprosił mnie jak będzie trochę zimniej.