Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B6 2.5 TDI V6 180KM- odpala po wymianie przekaźnika pompy paliwa

czarny0011 27 Paź 2015 20:36 1164 14
  • #1 27 Paź 2015 20:36
    czarny0011
    Poziom 4  

    Witam wszystkich. Proszę o pomoc.

    Pacjent to A4 B6 2.5 TDI V6 180KM.

    Po kilku miesiącach udało mi się naprawić moje Audi po tym jak podłączyłem akumulator do ładowania 24V. Okazało sie, ze został uszkodzony przekaźnik od pompy. Usterka usuniętą, auto odpalone na samostart.

    Na drugi dzień, kręcę rozrusznikiem, auto nie odpala. Wymieniłem akumulator, znów samostart i odpaliła.

    Pojeździłem dwa dni bez żadnych problemow (wielokrotnie była odpalana i gaszona). Dzisiaj wieczorem podchodzę do auta, kręcę i znów nie odpala.

    Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić ?

  • #2 27 Paź 2015 20:48
    3piroman666
    Poziom 17  

    Witam.
    Masz fart ostatni taki przypadek co prawda w golfie skończył się uszkodzeniem wszystkich sterowników.
    Jak nie odpala to sprawdź ciśnienie paliwa skoro mówisz że przekaźnik był uszkodzony. Zmierz je gdy auto nie odpala. Jakieś błędy się rejestrują ?
    Pozdrawiam.

  • #3 27 Paź 2015 21:06
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Sprawdź zaworek na przewodzie paliwowym. Byc moze ucieka ci paliwo z pompy i dlatego nie zapala. Konsekwencją tej usterki moze byc uszkodzenie pompy VP44.

  • #4 27 Paź 2015 21:26
    czarny0011
    Poziom 4  

    Jak sprawdzić ciśnienie paliwa i gdzie znajduje się ten zaworek?

    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale ucieka mi ropa w okolicy wtrysków z pod tych miedzianych podkładek. To jest od bardzo dawna, jeździłem z tym normalnie jeszcze przed usterka.

    Dodam jeszcze, ze nie można połączyć się z komputerem tego auta, ponieważ wyskakuje jakiś błąd w połączeniu. Jest tak odkąd jestem właścicielem, czyli 4 lata.

  • #5 27 Paź 2015 21:36
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Pomimo braku komunikacji wczesniej silnik palił?

    Check/swiece się swieci? I na samostarcie, a pózniej juz normalnie pali?

  • #6 27 Paź 2015 21:39
    3piroman666
    Poziom 17  

    Sorka z tym ciśnieniem paliwa to przywaliłem, zakręciłem się przecież to diesel, no a jak ucieka ropa to zlikwiduj wyciek bo układ może się zapowietrzać. Jak nie można się połączyć to utrudnione zadanie i to dość znacznie bo jeden ze sposobów diagnozy odpada. Jak masz gdzieś przeźroczyste przewody paliwowe to zobacz co w nich jest jak nie chce odpalać ropa czy powietrze bo przez wyciek może się zapowietrzać co będzie powodować problemy z odpaleniem, a jak mówisz że samostart pomaga to jest to dość prawdopodobne.

  • #7 27 Paź 2015 21:48
    czarny0011
    Poziom 4  

    Przez 3 lata wszystko było normalnie pomimo tego, ze nigdy nie było komunikacji z komputerem. Az do tego felernego podłączenia akumulatora.

    Wszystko działa normalnie (świece tez grzeje), kreci żwawo, ale nie odpala.

    No w sobotę odpaliłem na samostarcie, to później paliła mi od strzała cala sobotę i niedziele. Wczoraj cały dzień stała, w ogóle nie odpalałem. Dzisiaj wieczorem już tylko kręciła, ale nie odpalała.

    3piroman666 zastanawiające jest tylko to, ze odpalę na samostarcie i później pali mi normalnie do końca dnia na 100%. O to się nie martwię. Na drugi, trzeci dzień już nie mam pewności.

  • #8 27 Paź 2015 21:54
    3piroman666
    Poziom 17  

    Czyli pod dłuższym postoju są problemy z odpaleniem? Czyli jest możliwe że ropa ucieka, cofa się do zbiornika jak postoi parę godzin to jeszcze odpali bo nieszczelność jest mała i dzieje się to bardzo pomału a jak postoi dłużej to już problem. A przez ten brak komunikacji będziesz miał kiedyś problem.

  • #9 27 Paź 2015 21:58
    czarny0011
    Poziom 4  

    Tak jak mówisz, po dłuższym postoju jest problem z odpaleniem. Jak to naprawić jaka może być przyczyna? Plak to niezbyt wygodny sposób na opalanie.

  • #10 27 Paź 2015 22:04
    3piroman666
    Poziom 17  

    zacznij od zlikwidowania wycieku to podstawa, jak nie pomoże to np filtr paliwa lub jak pisał już @fuelinyourblood zaworek na przewodzie paliwowym. Układ paliwowy musi być szczelny tak że musisz zlikwidować wyciek o którym mówiłeś.

  • #11 28 Paź 2015 06:02
    czarny0011
    Poziom 4  

    Własnie znajomy elektromechanik, który zrobił mi ten przekaźnik, teraz kazał mi tez wymienić filtr paliwa i jakąś plastikowa część na nad nim.

  • #12 28 Paź 2015 18:36
    czarny0011
    Poziom 4  

    Dzisiaj bliżej przyjrzałem się sprawie. Leci z każdego wtrysku. Jest ciężkie dojście do tych podkładek. Czy mogę np zdemontować połączenia wtrysków z pompa paliwa (nie wiem jak dokładnie je nazwać, te metalowe wężyki),żebym mail łatwiejsze dojście? Rozumiem, ze samych wtrysków nie mogę wykręcić ?

    Dodano po 51 [minuty]:

    Jeszcze wracając do filtra paliwa. Czy jest opcja, ze może to być wina uszkodzonego podgrzewacza paliwa ?

  • #13 28 Paź 2015 19:18
    3piroman666
    Poziom 17  

    Przewody od pompy do wtrysków możesz zdemontować z tym że je zaznacz żebyś ich nie pomylił później musisz uważać żeby nie dostał się tam jakiś brud. A skąd ci się tam ropa leje może one są po prostu nie dokręcone? Raczej mało prawdopodobne żeby to była wina podgrzewacza. Zlikwiduj ten wyciek i wtedy zobaczysz czy jest jeszcze coś czy to tylko tyle.

  • #14 28 Paź 2015 19:33
    czarny0011
    Poziom 4  

    Sprawdzałem, dokręcone do oporu. Może uszczelka wtrysku się poci olejem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie mam żadnego zaworu na przewodach paliwowych. Dzisiaj dokładnie to przejrzałem. Zastanawia mnie tylko dlaczego go nie ma.

  • #15 28 Paź 2015 21:50
    3piroman666
    Poziom 17  

    Sprawdź powroty miedzy wtryskiwaczami. A zaworek z tego co pamiętam jest przy samej pompie a nie na przewodach tylko w śrubie/holenderku który mocuje przewód do pompy ale tego pewien nie jestem. Może być jeszcze przy filtrze ale raczej nie, nie pamiętam w tym momencie jak tam akurat jest.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME