Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo G50-80 - Bliżej nie określone "cuda" z mikrofonem - Teamspeak.

Pit-stop 27 Paź 2015 21:49 1380 4
  • #1 27 Paź 2015 21:49
    Pit-stop
    Poziom 13  

    Witam.
    Kilka dni temu zakupiłem laptopa jak w temacie.
    Wszystko działa super ale...
    Od razu po zakupie wykonałem aktualizację do windows'a 10.
    Wszystko przebiegło bezproblemowo (w końcu był tu praktycznie "goły" system win 8).
    Po aktualizacji zainstalowałem oprogramowanie którego używam... m.in skype oraz team speak. Oczywiście chodzi tylko i wyłącznie o mikrofon.
    Skype - działa bezproblemowo, wszyscy mnie słyszą, ja wszystkich słyszę.
    Team speak - Tutaj zaczynają się schody.. a raczej "cuda"; mianowicie:
    Po instalacji ustawiłem opcje mikrofonu - i nikt mnie nie słyszał, ale... mikrofon działał, problem polegał na tym że był on na tyle głośny że ludzie słyszeli tylko i wyłącznie hałas który mało co im bębenków nie porozrywał :!:
    A więc.. zmniejszyłem głośność mikrofonu do 5%, wzmocnienie mikrofonu na 0%.
    I mikrofon przestał działać, tj: W zakładce options - Begin test -> mikrofon działa, następnie apply and ok. I kiedy naciskam przycisk - zero reakcji (oczywiście włączona funkcja Push-To-Talk).
    Kombinacje alpejskie.. regulacja i w systemowym panelu dźwięku i w oprogramowaniu.. - nic.
    Aktualizacja sterowników ze strony producenta - nic.
    Restart komputera - nic
    Poddałem się na tamtą chwilę... a więc.. chwilka zastanowienia i nagle "cud nr.1".
    Funkcja Push to talk zaczęła działać - Samoczynnie się "naprawiło".
    Nie na długo ponieważ dalej byłem za głośny.. delikatna regulacja wzmocnienia na 3% - i znowu brak reakcji. PushToTalk nie działa... kolejny restart... uruchamianie ts w trybie administratora... następnie w trybie zgodności z win 7 etc.. nic.
    Aktualnie po którymś restarcie mikrofon zaczyna działać.. lecz tylko gdy dotknę regulacje mikrofonu - od razu przestaje działać.
    Nie wiem czy jest to problem windows'a 10... lecz tryb zgodności nic nie pomaga.
    Nie wiem czy jest to problem ts or Smart Audio, lecz są uaktualnione do najnowszych wersji.
    Osobiście nie mam już pomysłów.
    Oczywiście szukałem również pomocy w sieci oraz na oficjalnym forum ts'a, i tam jest identyczny problem z identycznym notebook'iem, lecz zero odzewu.
    Z powyższych powodów zgłaszam się do Was... "co dwie głowy to nie jedna" :D
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    Poniżej screen wersji oprogramowania audio

    Edit:
    Aby nie siedzieć bezczynnie wywaliłem całe oprogramowanie od "Lenovo" instalując następnie tylko "nie-brandowe" sterowniki.
    Niestety efekt taki sam.. działał ts, regulacja mikrofonu - i znowu echo -.-
    Już nie mam pomysłów na prawdę.

    0 4
  • #2 28 Paź 2015 23:17
    rtj71
    Spec od komputerów

    Sprawdzałeś jak z ventrilo? Zobacz kilka innych komunikatorów (pomijam skype), z tego co kojarzę to TS czasem dziwnie zachowuje się z niektórymi sprzętami, sam kiedyś się z tym sporo męczyłem i trzeba było kombinować w ustawieniach samego TSa.

    0
  • #3 29 Paź 2015 23:22
    Pit-stop
    Poziom 13  

    Dzięki za odpowiedź!
    Z ventrilo nie sprawdzałem aczkolwiek na skype i irc jest wszystko ok.
    Tylko z tym cholernym ts'em jest problem.
    Najgorsze jest to że problem nie jest powtarzalny.
    Tzn. powtarza się to, że kiedy tylko zmienię właściwości mikrofonu ts przestaje działać w funkcji PushToTalk, ALE zaczyna działać ponownie bez jakiejkolwiek powtarzalności... np. zrobię 3 restarty systemu i nic a za 4-tym już "samo" zaczyna działać.
    Wywaliłem wszystkie sterowniki itd.. reinstall ze strony producenta i slimdrivers oraz z automatu zostawiając wersje "defalut" aby system sam sobie zainstalował i dalej nic.
    Zawsze zachwalałem lenovo klientom a w sytuacji kiedy sam go kupiłem mam 2 problemy.. drugi to taśma matrycy ale to już pozostawiam dla serwisu gwarancyjnego ponieważ lapek ma zaledwie kilka dni od dnia zakupu.
    Opcje ts'a w każdej konfiguracji przy testowaniu mikrofonu "Begin Test" działa prawidłowo. Kiedy próbuję się odezwać - zero reakcji.
    Gdyby nie fakt że aktualnie jestem na delegacji za granicą już dawno wrzuciłbym win7 i sprawdził, niestety tutaj z instalacją nowego systemu mam problem ze względu na przepustowość i ograniczenia internetu w hotelu. :/ a więc jestem w kropce do czasu powrotu do Polski [za jakiś miesiąc]

    0
  • #4 30 Paź 2015 21:59
    rtj71
    Spec od komputerów

    Spróbuj ze starszymi wersjami TSa, dziwnie cała sytuacja wygląda skoro raz to się dzieje a raz nie, to musi być błąd samego oprogramowania.

    0
  • #5 30 Paź 2015 22:40
    safbot1st
    Poziom 43  

    Spotkałem się z błędnym ustawieniem po stronie TS. Pomógł kontakt z administratorem.

    0
  Szukaj w 5mln produktów