Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III - Bicie na kierownicy (1-2 cm) opony?

Mavrick 27 Paź 2015 23:02 978 13
  • #1 27 Paź 2015 23:02
    Mavrick
    Poziom 11  

    Witam

    Panowie mechanicy potrzebuje pomocy bo juz mam serdecznie dosc. Czy opony moga byc powodem bicia kierownicy pokroju jazdy na niedokreconym kole?. Po przekladce hamulcow strasznie szarpie mi kierownica (dobre 1 - 2 cm na boki).

    Co zostalo wymienione:
    - przelozona pompa, serwo
    - nowe przewody miedziane
    - z przodu wymienione zwrotnice
    - piasty
    - nowe koncowki drazka kierowniczego
    - jazma
    - tarcze 256 wentylowane 19,5mm jeszcze im zostalo
    - nowe klocki
    - nowe lozysko w jednej piascie

    Tuleje i swoznie wahacza maja rok czasu. Polosie zostaly stare.

    Co ciekawe na starych heblach i tym samym felunku nie zauwazylem takowego bicia. Moze to wina tarcz? chociaz na podniesionym aucie, zdjetym kole i wlaczonej 3 nie widac aby tarcza latala na wszystkie strony (nie czuc tez nic na kierownicy). Po zalozeniu kola czuc lzejsze bicie na kierownicy. Tylko teraz zastanawiam sie czy to kolo czy moze cos innego i zwyczajnie po dociazeniu piasty pojawia sie bicie (z drugiej strony auto jest podniesione wiec opona tez inacze sie zachowuje wirujac w powietrzu niz toczac sie po asfalcie...)...macie jeszcze jakies pomysly?

  • #2 27 Paź 2015 23:19
    szymitsu21

    Poziom 32  

    Opony jak najbardziej mogą dawać taki efekt, jak znajdziesz przyzwoity serwis wulkanizacyjny to zrobią Ci wyważanie z testem drogowym i wszystko będzie jasne.

  • #3 27 Paź 2015 23:36
    3piroman666
    Poziom 17  

    Witam.
    Bicie jest cały czas czy podczas hamowania tylko? Podnieś auto i zobacz czy czy widać coś po oponach jak koła się obracają albo zamień tył z przodem i czy jest jakaś różnica. A jak mówisz że stało się to po wymianie hamulców to bardzo prawdopodobne że krzywa tarcza albo nie doczyszczona powierzchnia na piaście do której tarcza przylega. Sprawdzanie tarczy tak jak to robiłeś nic nie da musiała by być niesamowicie krzywa, żebyś coś zauważył a wtedy to jeździć by się nie dało. Maksymalne bicie tarczy to 0,05mm z tego co pamiętam wiec tylko czujnik zegarowy a nie na oko, i pierw mierzysz piastę a później tarczę. 0,1mm potrafi już powodować takie objawy. Tak że jak po oponach nic nie wyjdzie to dobrze by było dorwać kogoś kto ma czujnik zegarowy i zmierzyć bicie tarczy jak będzie duże to rozebrać i zobaczyć czy dobrze wyczyszczona piasta w miejscu przylegania tarczy jak tak to zmierzyć czy piasta nie jest czasami krzywa.
    Pozdrawiam.

  • #4 28 Paź 2015 00:08
    Mavrick
    Poziom 11  

    szymitsu21 napisał:
    Opony jak najbardziej mogą dawać taki efekt, jak znajdziesz przyzwoity serwis wulkanizacyjny to zrobią Ci wywarzanie z testem drogowym i wszystko będzie jasne.
    Akurat tak sie sklada ze dysponuje tylko dwiema dobrymi oponami w feldze 14" pozostale dwie sa uszkodzone w sensie jedna ma srube (wiec zapewne to juz bedzie wprowadzalo wibracje) a druga dziure. Zimowe mam niestety 13" i nie da sie ich wsadzic na 256. Kapcie z 14 i tak ida juz out poniewaz tak sie zlozylo ze uszkodzila sie przednia i tylna opona (byly dwie rozne pary) takze moze to uda sie mi ogarnac w tym tygodniu jak czas pozwoli;). Zreszta zawsze mi sie wydawalo ze brzuszek na oponie tudziez pekniecie gumy bedzie powodowalo drzenie kierownicy przy pewnych predkosciach a nie takie bicie:/.
    3piroman666 napisał:
    Bicie jest cały czas czy podczas hamowania tylko?
    Caly czas
    3piroman666 napisał:
    Tak że jak po oponach nic nie wyjdzie to dobrze by było dorwać kogoś kto ma czujnik zegarowy i zmierzyć bicie tarczy jak będzie duże to rozebrać i zobaczyć czy dobrze wyczyszczona piasta w miejscu przylegania tarczy jak tak to zmierzyć czy piasta nie jest czasami krzywa.
    Wydaje mi sie ze tata mial gdzies taki czujnik zegarowy...musze jutro wybadac sprawe. Zrobie pomiary i dam znac. Piasty wydawaly sie byc ok...ale tak jak powiedziales na oko to sobie moge sprawdzac...

  • #5 28 Paź 2015 00:27
    yogi009
    Poziom 41  

    Code:
    ...to zrobią Ci wywarzanie z testem...


    No i mam zagwodkę, wyważanie i wywarzanie to dwa różne wyrazy. Pierwszy raz słyszę, żeby w procesie warzenia używano opon :-)

  • #6 28 Paź 2015 00:29
    3piroman666
    Poziom 17  

    Czujnik musisz przymocować dobrze na jakieś podstawce i mierz na zewnątrz tarczy tak gdzieś około centymetra od jej krawędzi z resztą jak poszukasz to znajdziesz filmik albo instrukcję jak to zrobić pełno tego w sieci.

  • #7 28 Paź 2015 00:45
    szymitsu21

    Poziom 32  

    yogi009 napisał:
    Code:
    ...to zrobią Ci wywarzanie z testem...


    No i mam zagwodkę, wyważanie i wywarzanie to dwa różne wyrazy. Pierwszy raz słyszę, żeby w procesie warzenia używano opon :-)


    Oj no popełniłem błąd przepraszam.
    Ty też masz zagwODKę, ale nie spamujmy koledze wątku:)

    Na to bicie nie będą się składać hamulce, przynajmniej według mnie.
    Obstawiam opony, spotkałem sie kilkukrotnie z podobny objawem, czasami towarzyszyło temu jeszcze podskakiwanie samochodu jak na jajowatych oponach.

  • #8 28 Paź 2015 01:04
    lukasz1331
    Poziom 12  

    przy jakiej prędkości występuje to bicie kierownicy??
    jeśli bicie występuje cały czas to jego przyczyną nie są hamulce
    sprawdź przeguby i półosie oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem, w moim samochodzie (też golf III) przyczyną bicia kierownicy były zużyte przeguby napędowe przy skrzyni

  • #9 28 Paź 2015 02:44
    Sisior1995
    Poziom 4  

    Ja bym się najpierw wybrał do kapciarni i poprosił o sprawdzenie felg czy nie są pokrzywione i dobrze wyważone :D
    Przyczyna może być błaha o czym się często zapomina :D

  • #10 28 Paź 2015 07:14
    pepe150
    Poziom 31  

    Ja miałem bicie też - kierownica ruszała się na boki przy niskiej prędkości 1-2 cm.
    Okazało się że jedna opona ma uszkodzony bok - pęknięcie.

    Założyłem zimówki i nie mam tego efektu.

  • #11 28 Paź 2015 07:19
    juszczak
    Poziom 2  

    Witam powodem bicia na kierownicy może być
    -krzywa felga
    -krzywa opona
    -krzywa piasta -
    -zatarty przegub półosi napędowej
    jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy

  • #12 28 Paź 2015 07:45
    Mavrick
    Poziom 11  

    lukasz1331 napisał:
    przy jakiej prędkości występuje to bicie kierownicy??
    Mozna powiedziec ze od 20 km w gore.
    lukasz1331 napisał:
    sprawdź przeguby i półosie oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem, w moim samochodzie (też golf III) przyczyną bicia kierownicy były zużyte przeguby napędowe przy skrzyni
    To raczej wykluczam (chociaz co do poduszek nie jestem pewien aczkolwiek po odpaleniu nic nie drzy, nie stuka w aucie wiec wydaje mi sie ze poduchy sa ok). Co do polosi to na poczatku zalozylem polosie ktore byly z piastami do 256 (z racji tego ze nie mialem co do nich pewnosci) przelozylem na moje stare na ktorych tak jak wspomnialem wczesniej nie zaobserwowalem zadnego bicia wiec obstawiam ze przeguby sa ok.

  • #13 28 Paź 2015 09:38
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    VW Golf III - Bicie na kierownicy (1-2 cm) opony?

    Tak mniej więcej ma to wyglądać, nie mniej podmień koła tak jak koledzy radzą.

  • #14 28 Paź 2015 10:01
    Mavrick
    Poziom 11  

    Ok. Bede dzialal;).

    Up:

    Niestety ale nie udalo mi sie dzis sprawdzic bicia tarczy. Przyrzad mam ale rozkompletowany brakuje jednego z uchwytow i nie moge tego sztywno umocowac. Jutro bede musial jakos temu zaradzic. Zalozylem na ta strone kolo dojazdowe 14" z seata i niestety problem bicia dalej wystepuje. Patrzac na opone od przodu mam wrazenie jakby lekko chodzila gora/dol chociaz np od boku tego nie widac....

    Up:

    Chyba udalo mi sie zlokalizowac usterke. Zdjalem kolo i klocki, zapalilem samochod wrzucilem 3 i zaczalem powoli przyspieszac przekraczajac 3 tys obrotow (predkosc ok 90km) pojawilo sie znaczace drzenie kierownicy. Nastepnie zdemontowalem tarcze i powtorzylem to samo na samej piascie...3 tys cisza, 4 tys rowniez. Zalozylem tarcze 239 i sytuacja wyglada podobnie jak przy samej piascie...3 tysiace i cisza. Wiec wychodzi na to ze to wina tarcz. Jutro moze uda mi sie zakupic nowki to dam znac czy dobrze myslalem ze nie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME