Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STM32F429I-DISCO - Czujnik odległości - program w C#

takiPinat 28 Paź 2015 13:22 705 3
  • #1 28 Paź 2015 13:22
    takiPinat
    Poziom 3  

Witam,

Zakupiłem zestaw uruchomieniowy z mikrokontrolerem STM32F429I-DISCO oraz ultradźwiękowy czujnik HC-SR04 (nie mogę wrzucić linku :/). Chciałem napisać prosty program, który zmierzy odległość i wyrzuci mi ją na wyświetlacz. Kiedyś uczyłem się C++ i napisałem proste aplikacje na konsolę. Tutaj zgodnie z tym co przeczytałem w instrukcjach dobrze jest pisać w języku C# którego się uczę. W programowaniu mikrokontrolerów jestem całkowicie zielony ale jako że są gotowe przykłady to udało mi się napisać aplikację, która wyrzuca na wyświetlacz napis i obrazek. Nic wielkiego, wiem ale dla mnie to i tak duże osiągnięcie :) Dobór czujnika umotywowałem tym, że znalazłem w internecie pdf z funkcjami inicjującymi wejścia i timer. I w tym właśnie miejscu utknąłem.

Tak wygląda moja aplikacja (edytowany przykład):

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Nie bardzo wiem teraz jak zaprogramować poszczególne porty i timer. Gdzie w kodzie najlepiej byłoby to umieścić. Przeczytałem dokumentację i z tego co zrozumiałem to połączenia np PD3 - Trig oraz PA0 - ECHO mogą być. Tylko jak to wykonać programowo i żeby na wyświetlaczu była informacja jaka jest ta zmierzona odległość? Podejrzewam że jest to roboty na max. 20min ale jak już wspomniałem dopiero się tego uczę i będę dozgonnie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, sugestię :)

0 3
  • #2 29 Paź 2015 06:50
    wojtekkk09
    Poziom 15  

Może spróbuj małymi kroczkami rozwiązać swój problem:
    - zacznij od obsługi diody LED

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

- zainteresuj się klasą Time itd.

Pozdrawiam
    Wojtek

0
  • #4 29 Paź 2015 22:16
    wojtekkk09
    Poziom 15