Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 Tdi 110 KM - Ciężkie pierwsze poranne odpalanie.

slaw777 21 Gru 2016 23:51 6441 75
  • Pomocny post
    #61
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Zwykły o ile pytasz o te 3 śruby od automatu.
    Może zanim za to się weźmiesz to sprawdź co będzie jak naładujesz aku i odłączysz kleme na noc.
    Moze coś Ci prąd kradnie ale jeżeli pomiary były robione po nocy to raczej wina rozrusznika.
    Moim zdaniem nie ma sensu pytać o długość szczotek tylko wstawić nowy szczotkotrzymacz - nie jest to majątek.
    Wyczyść przekładnię o ile nie jest uszkodzona i ja nasmaruj, wymień tulejki.
    Warto wymienić tez automat.
    Tam się wypalają styki i jest tam spadek napięcia przez co na rozrusznik idzie 12V a na wirniku jest 2V mniej.
  • #62
    slaw777
    Poziom 11  
    Z kolei jeśli chodzi o te 2 śruby mocujących dekiel tylny do szczotkotrzymacza - to standardowy gwint czy drobnozwojny? tak pisze by w razie czego łatwo dobrać takie.
  • #63
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Co masz z tymi zwojami??? Wszedzie normalne. Naprawa przez lajkonika w 80% to lipa i poprawki
  • #64
    slaw777
    Poziom 11  
    andrzej20001 napisał:
    Co masz z tymi zwojami??? Wszedzie normalne. Naprawa przez lajkonika w 80% to lipa i poprawki



    Że jak?? wole się upewnić jak coś prościej zapytać przed demontażem aby później nie było niespodzianek.
  • #65
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Że jak to czytam to i tak nie będzie chleba z tej mąki
  • #66
    slaw777
    Poziom 11  
    andrzej20001 napisał:
    Że jak to czytam to i tak nie będzie chleba z tej mąki


    Muszę Ci powiedzieć, że naprawdę bardzo się mylisz, nie takie rzeczy robiło się samemu.
  • #67
    slaw777
    Poziom 11  
    Dziś mój rozrusznik doczekał się regeneracji, zrobione samodzielnie satysfakcja jest i pali teraz bardzo szybko. Jednak tuleja główna zacierała się miejscowo stad to przeciąganie w uruchamianiu i przy ujemnej temperaturze ledwo kręcił. Wymienione wszystkie tuleje, nowe szczotki i bendiks. Prosta naprawa, jednak jeden pierścień jest naprawdę kłopotliwy w demontażu i później w montażu a i jedną tulejkę ciężko ściągnąć, ale trzeba trochę pokombinować i jest to to zrobienia.

    Dziś rano podczas uruchamiania auta, nie odpaliło gładko. Zastanawiam się, bo sprawdzałem ostatnio co może mi prąd zabierać na postoju, okazało sie że radio - więc je wypiąłem z instalacji, okazało się równiez, że swiatełko w bagażniku świeciło się cały czas - odłaczyłem je i wyciągnąłem, ale nadal prąd pobierany przez coś z akumulatora na postoju jest w granicach 0,11 A , coś jeszcze musi rozładowywać akumulator ale co?
  • #68
    slaw777
    Poziom 11  
    Zrobiłem dziś pomiary napięć, aku został naładowany w domu.
    1. Napięcie akumulatora spoczynkowe 12, 56 V
    2. Pomiar prądu podczas garażowania w granicach 0,01 do 0,02A
    3. Najniższe napięcie podczas rozruchu - 10,4V, Napięcie ładowania bez obciązenie - 14, 11 V , przy włączeniu świateł , klimy napięcie 13,93Vdo 13,95V
    4. Drugi rozruch samochodu napięcie spoczynkowe 12, 65V , napięcie podczas rozruchu 10,3 V
    Nie chce nic sugerować, proszę tym samym o wszelkie uwagi spostrzeżenia, będę wdzięczny.
  • #70
    slaw777
    Poziom 11  
    Naprawiany był w tamtym roku, nowe tuleje, szczotki, tylko nie był wymieniany automat. Mam smar litowy z tefonem z PTFE, będzie dobry do przesmarowania tulejek i przekładni planetarnej?
  • #71
    sigwa18
    Poziom 35  
    Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Niestety rozrusznik pobiera setki A i tu oporności rzędu mili omów mają znaczenie. Najlepiej jakby ci się udało podłączyć miernik po śrubę mocowania rozrusznika oraz po nakrętkę na klucz 13 mm zaraz pod cewka tam gdzie zaskakuje idzie już po cewce bezpośrednio na szczotki rozrusznika. Tam zbadaj napięcie i porównaj z tym na Aku.
  • #72
    slaw777
    Poziom 11  
    Sprawdzę kolego te napięcia na samym rozruszniku, ale jak sie okaże, że styk na zasilaniu jest ok to wyciągam rozrusznik, wymyję całość i nasmaruje dobrym smarem. Podejrzewam też, że może się bendix zaciera( na obwodzie, z tąd podczas pierwszego uruchamiania jakby " cos trzymało" ), tak jak poprzedni bendix, który wymieniłem....zastanawiam się jeszcze nad elektromagnesem czy nie wymienić, jak juz będę miał rozrusznik na wierzchu, nie był jeszcze wymieniany.
  • #73
    slaw777
    Poziom 11  
    sigwa18 napisał:
    Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Niestety rozrusznik pobiera setki A i tu oporności rzędu mili omów mają znaczenie. Najlepiej jakby ci się udało podłączyć miernik po śrubę mocowania rozrusznika oraz po nakrętkę na klucz 13 mm zaraz pod cewka tam gdzie zaskakuje idzie już po cewce bezpośrednio na szczotki rozrusznika. Tam zbadaj napięcie i porównaj z tym na Aku.


    Sprawdziłem napięcie na samym rozruszniku podczas odpalania i wyszło 9,23V
    Dla porównania na samym akumulatorze podczas odpalania 10.3V

    Czyli demontaż rozrusznika, smarowanie ( czy ten smal litowy z tefonem będzie dobry do przekładni i tulejek, on zostawia taką teflonową powłokę zawszę to by polepszało poślizg?) przy okazji wymiana elektromagnesu. Już nawet tak sie zastanawiałem aby kupić używany rozrusznik za groszę i włożyć go bezpośredenio do auta bez regeneracji, no ale szkoda, bo już troche częsci w mój rozrusznik włożyłem.
  • #74
    slaw777
    Poziom 11  
    Rozrusznik zrobiłem, tj. dokładnie umyty benzyną ekstrakcyjna i nasmarowane tulejki i przekładnia smarem litowym z tefonem, zobaczę jak teraz będzie. Lżej kręci, przy napięciu spoczynkowym 12,00V podczas rozruchu jest 10,7V. Styki wyczyściłem i nasmarowałem, tak, że teraz nawet parę procent ma lepsze ładowanie.
    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie dekielek, który przykrywa szczotki, a mianowicie od wewnętrznej strony, był trochę wyślizgany, nie powinno tam trzeć coś o niego, bo w sumie dochodzi on do szczotek i dokręcony jest dekielek do nich, a szczotkotrzymacz jest montowany na dwa uchwyty obudowy stojana, może się czepiam..i zastanowił mnie jeszcze jdeno a mianowicie ślady mosiadzu na obwodzie bendixu, ale przetarłem to drobnym papierkiem i nasmarowałem, możliwe, że to były ślady z docierania się tulei głównej.
    Zobaczymy jak w zimę będzie, ona wszystko zferyfikuje.
    Zastanawia mnie jeszcze aku, bo coś małe to napięcie spoczynkowe, jeszcze sprawdzę go opornicą w warsztacie.
    Aku dzis sprawdziłem opornicą u mechanika wyszło , mówił że ok, jakieś 10,2V minimalne napięcie pod obciążeniem. Natomiast w sklepie sprawdziłem póżniej podobna wartość była ale mówiłem aby dał troche wieksze obciążenie i na początku spadało napięcie aż doszło do nieco ponad 10V i zareklamowałem aku, 2 dni zostało do końca gwarancji, może wymienią na nowy...
  • #75
    slaw777
    Poziom 11  
    Akumulator wrócił z reklamacji, niestety odmownie. Z pomiarów, które przeprowadzili pod obciążenie miał 10.4V. W sklepie natomiast mierzone opornicą spadło do 9,4 V i zatrzymało sie na tym pomiarze. Nie wiem czy to nie za mała wartość? Dodam tylko na zastępczym aku, który dostałem jak auto stało na parkingu nie odpalane przez weekend, to rozruch z rana bez problemu ( prawdopodobnie to był nowy aku.).
    Pojeżdzę trochę i sprawdzę teraz na moim starym aku. rozrusznik po naprawie, mam nadzieje, że już nie powinno byc problemów.
  • #76
    slaw777
    Poziom 11  
    sigwa18 napisał:
    Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu.

    Sprawdziłem to, napięcie podczas uruchamiania, na samym rozruszniku i na samym akumulatorze jest identyczne. Tylko małe to napięcie, bo aku. ładowałem tydzień temu i jak robiłem test rozrusznika to przy napięciu spoczynkowym 12,6V kecąc rozrusznikiem minimalne napięci było na poziomie ok 10V. Kolejno jak zakręciłem kilka razy to też to napięcie minimalne było na poziomie 10V.


    Coś ewidentie trzyma ten rozrusznik. Dodam, że całą dobę akumulator ładował się i rano podczas rozruchu jakby coś trzymało rozrusznik ( poprzednim razem nie wymieniałem elektromagnesu ale tutaj nie jest jego przyczyna, bo po naładowanym aku powinien rozrusznik kręcic bez zacięcia)Ta tuleja dzialona rozrusznika ona od początku mi sie nie podobała, ona za mocno jest pasowana, z tego wzgedu, że zostaja ślady ścieranego mosiądzu na wałku bendixa, nie była tania bo oryginał Boscha, ale chyba trzeba bedzie przy nastepnym rozbieraniu rozrusznika zamontować tuleje niedzieloną.

    Rozmawiałem ze sprzedawcą części, które od niego kupiłem mówił, że rozrusznik "trzyma" to może byc spowodowane bendixem - mam od niego zamiennik teraz zamontowany w aucie a wczoraj jak mu napisałem to wysłał info. że kiedys miał taki przypadek i tylko zakup bendixu w oryginale załatwi sprawę, szkoda że tego na poczatku nie powiedział jak zamawiałem...mam jeszcze Magnetti Marelli ale w miejscu gdzie tuleja główna pracuje jest zatarty , prosze zdjęcia poniżej, ewentualnie papierem wodnym zetrze to zatarcie chociaz nie jest to takie oczywiste czy znów sie nie zatrze, pozostaje jedynie brac ten oryginał Boscha.
    Skoda Octavia 1.9 Tdi 110 KM - Ciężkie pierwsze poranne odpalanie. Skoda Octavia 1.9 Tdi 110 KM - Ciężkie pierwsze poranne odpalanie. Skoda Octavia 1.9 Tdi 110 KM - Ciężkie pierwsze poranne odpalanie.