Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 Tdi 110 KM - Ciężkie pierwsze poranne odpalanie.

28 Paź 2015 16:33 5589 75
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam problem z porannym odpaleniem auta, tj. gdy temperatura blisko zera to rano pierwsze uruchomienie jest dość ciężkie tak niemrawo z ledwością obraca wałem ale bardzo szybko zapala ledwie auto pokręcę kluczykiem i silnik uruchomiony. Akumulator ładowałem ostatnio. rozrusznik miałem niedawno tj jakieś 3 lata temu wymieniane tuleje i szczotki, bo myślałem ze rozrusznik daje taki opór.
    Dodam jeszcze, że drugie odpalenie już trochę lepiej kręci, w lecie bez problemu kreci, tylko jak temperatura spadnie blisko zera to jest problem i nie wiem jak to zdiagnozować, sprawdzić. Może ktoś miał taki problem to liczę na pomoc. Bede bardzo wdzięczny.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Ja bym zaczął od zbadania prądu pobieranego przez rozrusznik w trakcie zapalania i przy okazji do jakiej wartości spada napięcia na aku podczas tego pomiaru.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Akumulator do sprawdzenia ( wiesz może jaką masz pojemność akumulatora?) Po akumulatorze do sprawdzenia kable(czy pod izolacją nie są "zielone") - o ile rozrusznik dobrze zregenerowany.
  • Poziom 11  
    Akumulator 80Ah
  • Poziom 11  
    Jak sprawdzić prąd pobierany przez rozrusznik, mógłby któryś z kolegów opisać dokładnie?
    Wpiąć multimetr do akumulatora i uruchamiać auto sprawdzić wtedy jakie będzie napięcie, czy to wystarczy?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Do pomiaru prądu to cegi z zakresem 300 -400 amper na DC. Pomiar spadku napięcia na aku to zwykły miernik podpiete pod aku ktoś kręci ty patrzysz do ilu spadnie liczy wartość najniższa.
  • Poziom 11  
    Jaki prąd rozruchu powinien być dopuszczalny? Wprawdzie nie mam multimetru cęgowego, ale patrzyłem na allegro jakieś 20 parę zł kosztuje najtańszy - może by się kiedyś jeszcze do czegoś przydał.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Ten za 20 zł niema pomiaru prądu stałego.
  • Poziom 40  
    slaw777 napisał:
    rozrusznik miałem niedawno tj jakieś 3 lata temu wymieniane tuleje i szczotki,

    Całkiem niedawno.... :-)
    Może trzeba go nasmarować ponownie...
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy to było 3 lata czy może krócej, nie będę co roku wyciągał rozrusznik i smarował tuleje bo to bez sensu. Raz porządnie zrobić wymienić tuleje i powinien być spokój na jakiś czas.
  • Poziom 40  
    Zły smar po takim czasie mógł odpłynąć.Zauważ że praktycznie temperatura rozrusznika ma ok 90 stopni.Oprócz tego resztki szczotek,wilgoć,czas..Żaden też kłopot wyjąć i to zrobić.Komutator papierkiem. A w sumie trzeba na dzień dobry sprawdzić to,plus jego zasilania.Oczywiście zakładam że aku ok.Sam robiłeś wymianę tulejek czy za nią płaciłeś?
  • Poziom 11  
    Właśnie jak było by porządnie zrobione, nasmarowane dobrej jakości smarem odpornym na wysokie temp. do 130 stopni to temp.80- 90 stopni mu nie straszna, to by wytrzymało dobre kilka lat. Robiłem to u mechanika, tak zrobił abym wrócił do niego za niedługo...
    Sprawdzę na początek spadek napięcia podczas uruchamiania i dobrze by było jak tu jeden z kolegów stwierdził aby sprawdzić prąd pobierany przez rozrusznik, wtedy można by by było ewentualnie wykluczyć rozrusznik.
    Nie wiem tylko czy robić to z samego rana jak on ma 1 ciężki rozruch czy nie ma znaczenia i można zrobić to np. w południe? bo miałbym kogoś kto by auto odpalał a ja z miernikiem
  • Poziom 10  
    Najlepiej sprawdź spadek napięcia i prąd rozruchu w sytuacji kiedy masz problem z rozruchem i wtedy kiedy jest OK, tzn. kręci bez oporu.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem dziś napięcie podczas rozruchu, w warunkach ciepłego silnika i było tak, w spoczynku napięcie akumulatora 11,95, w momencie rozruchu najniższe napięcie 9,10 V, ale zaznaczam ze to na ciepłym silniku, jutro postaram się zrobić podczas porannego odpalania.
  • Poziom 17  
    Trochę kiepskie to napięcie pewnie aku się skończył.
  • Poziom 11  
    Tak w mrozy właśnie z ledwością odpala, generalnie robię małe trasy, może nawet akumulator nie zdąży się naładować, jeszcze jak postoi kilka dni nieodpalany to już całkiem padaczka.
    Miałem dziś sprawdzić z rana napięcie podczas rozruchu ale poczekam jak będzie lekki mróz.
    Może podładować trochę akumulator? bo u mnie auto więcej stoi niż jeździ teraz
  • Poziom 40  
    Silnik w jakim stanie jest w ogóle? Może już sprężanie słabe?
  • Poziom 11  
    Silnik wydaje mi się, ze w dobrej kondycji bo lekki ruch wału i silnik zaskakuje.

    Dodano po 1 [godziny] 32 [minuty]:

    Właśnie przed chwilą podczas uruchamiania, z ledwością kręcił. Pomagałem sobie później przy pomocy boodstera, ale to guzik warte urządzenie, bo też z ledwością silnik kręcił. Dziś na noc odkręcę akumulator i naładuje go przez całą noc.
  • Poziom 13  
    Akumulator, mój miał napięcia dobre i trzymał prad.... Też myślałem że mój prawie nowy markowy akumulator jest 100% dobry, już prawie brałem się za wymiane rozrusznika itp. Pożyczyłem akumulator z marketu i silnik kręci jak szalony i odpala na pół obrotu..
  • Poziom 11  
    Narazie ładuje akumulator jutro go zamontuje i zobaczę czy gładko kręci. Mój akumulator od początku mi się nie podobał, był 2 razy na reklamacji bo auto słabo paliło, muszę to jakoś sprawdzić jaka jest przyczyna bo nie chce na darmo akumulatora drugiego kupować.
  • Poziom 40  
    Podejdź do warsztatu na test akumulatora przyrządem odpowiednim do tego.
    Test na zasadzie ładuje w domu i sprawdzam w aucie nic nie jest ważny,chyba że porównasz z drugim autem takim samym.
  • Moderator Samochody
    Ireneo napisał:
    Podejdź do warsztatu na test akumulatora przyrządem odpowiednim do tego.
    Test na zasadzie ładuje w domu i sprawdzam w aucie nic nie jest ważny,chyba że porównasz z drugim autem takim samym.
    Na tym testerze można się zdrowo oszukać, na ciepłym akumulatorze.
  • Poziom 40  
    Może i można,mi się nie trafiło jeszcze.Jak słaby aku to widać.
  • Poziom 11  
    Dziś zamontowałem akumulator po naładowaniu i bardzo gładko odpalił. Chyba zdemontuje rozrusznik i założę nowe tuleje aby gładko kręcił, mam nadzieje, że to nie ma oporu na kole zamachowym.
  • Poziom 11  
    Nawiązując do tematy, gdyż jeszcze nie jest rozwiązany. Dziś było jakieś -5 stopni i dopiero za 4 razem odpalił, 3 razy bardzo niemrawo kręcił musiałem bardzo krótko kręcić bo po paru sekundach po przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik nie był w stanie obrócić wałem, dopiero za 4 razem rozrusznik trochę żwawiej i dzięki temu silnik zaskoczył. Sprawdziłem vcds lite błąd immobilaizera pokazał się a mianowicie:

    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-00 - -

    Rozrusznika na razie nie tulejowałem, gdyż nie chciałem wchodzić w dodatkowe koszty, może to też wina aku ma już 4 lata. Co jakiś czas ładuje go. Podjadę do eletromechanika i sprawdzi mi prąd rozruchowy, tylko że lepiej by chyba było jakby to sprawdzić jak auto stoi po nocy? czy nie będzie przekłamania na gorącym silniku?. Dziekuję z góry za odpowiedż
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Kolego, sam napisałeś, że po naładowaniu akumulatora wszystko było dobrze. Wymień akumulator, uważaj na prąd rozruchowy.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    slaw777 napisał:
    w spoczynku napięcie akumulatora 11,95
    W ciepłym listopadzie- ładowanie do sprawdzenia.
  • Poziom 11  
    Okazało się, ze po pełnym naładowaniu aku i zamontowaniu, że jest opór wału silnik zaskoczył, ale obrót wału nie był taki płynny tylko z oporem, było jakieś - 5 stopni. Podejrzewam więc rozrusznik, tj. łożyskowanie. Później po nagrzaniu auta zgasiłem i zapaliłem powtórnie to bardzo gładko odpalił bez oporu, może wtedy smar na panewkach płynny i tego oporu już nie było.
  • Poziom 11  
    Wracając do tematu ciężkiego rozruchu myślałem, że jak temperatura będzie dodatnia będzie gładki rozruch, jednak pierwsze uruchomienie zimnego silnika kreci z oporem ale zaskakuje za 1 razem i na drugi dzień również tak niemrawo kręci rozrusznik, napięcie na akumulatorze 12,5 V. Sprawdziłem ładowanie akumulatora jest na poziomie 14 V.
    Sprawdzałem tez napięcie na rozruszniku podczas uruchamiania po naładowaniu akumulatora i wydaje mi się, że nie ma znaczących spadków napięć podczas rozruchu.

    Jeśli chodzi o sprawdzenie akumulatora pod obciążeniem to naładować prostownikiem akumulatora, zamontować do auta i wtedy sprawdzić aku pod obciążeniem?

    Natomiast jeśli chodzi o rozrusznik aby wykluczyć wymianę tulejek to sprawdzić prąd podczas rozruchu, gdy duża wartość to opór podczas obracania i tuleje do wymiany?

    Chciałbym uniknąć na razie wymiany akumulatora bo nie ukrywając rozrusznik, jest tańszy w naprawie, ale tez zależy mi na trafnej diagnozie, bo nie chciałbym się skupiać tylko na doświadczeniu elektromechanika.

    Dzięki z góry za pomoc.