Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 B5 1.9 TDi 2002r - Adaptacja sterownika ABS

bobeke 28 Oct 2015 23:10 12648 2
  • #1
    bobeke
    Level 15  
    Witam, jestem posiadaczem Audi A4 B5 1.9 TDI z 2002 roku. Ostatnio miałem komunikaty na desce (kontrolka ABS, ESP, trzykrotny sygnał dźwiękowy, mruganie wykrzyknika) po załączeniu zapłonu.

    Błędy te nie załączały się za każdym razem a z czasem coraz to częściej. Zaopatrzyłem się w przewód VAG do diagnostyki. Po odczytaniu błędów wyszło, że mam uszkodzony sterownik ABS/ESP. Zaznaczam, że akumulator nowy (są pogłoski, że to od aku. takowe błędy)

    Błąd który widniał to:

    18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


    Niestety okazało się, że sterownik w aucie był uszkodzony ( próbowałem go naprawić według wszelakich instrukcji w internecie - zimne luty). Naprawa zakończyła się fiaskiem. Uszkodziłem go na dobre ( mój błąd podczas regeneracji).

    Zamówiłem używany na internecie. Podłączyłem go i zaadaptowałem. Po kilku próbach udało mi się i auto jeździ jak fabryka nakazała. Co w tym dziwnego? Opiszę to po procedurze adaptacji, którą też się chce podzielić.

    W internecie jest tego trochę, ale żaden mi nie pomógł (albo inny program, albo coś nie zrozumiałego, albo w ogóle nie na temat)



    Zacznijmy od wyszukania kodu do logowania i kodu do adaptacji. Jeśli mamy poprzedni kod adaptacji to problem z głowy, jeśli nie - można sobie poradzić bez niego. Bardzo pomocny instruktaż, który tłumaczy wszystko jest pod adresem

    https://www.youtube.com/watch?v=G7YRiVYrLjo

    Gdy mamy już kody przystępujemy do adaptacji. Wszystko wykonałem tak samo jak na filmie lecz w programie VAG COM 208.1 pełna wersja.

    1. wchodzimy do 03 ABS
    2. Wybieramy 11 Login i wpisujemy (w moim przypadku) 09555 -> AKCEPTUJEMY
    3. Wybieramy 07 Kodowanie i wpisujemy (w moim przypadku) 04255. Jeśli kod warsztatu ma postać 00000 to zastępujemy go np 12345 -> ZATWIERDZAMY

    Od teraz kod i nr warsztatu mamy w okienkach menu ABS

    4. Następnie wchodzimy ponownie w 11 Login i wpisujemy 40168 -> ZATWIERDZAMY

    ... Reszta kroków w filmie jaki podałem.

    Mi się udała ta operacja. Po zakończeniu nadal miałem błędy (kontrolka ABS i ESP świeciła). Sprawdziłem i wyskoczył nowy błąd : 01486
    Oznacza on jazdę próbną.

    Włączamy zapłon, wciskamy pedał hamulca (kontrolka ESP gaśnie), puszczamy i spokojnie ruszamy na wycieczkę. Po paruset metrach ABS gaśnie i wszystko jest OK.


    Teraz pytanie:
    Zamówiłem sterownik o innych numerach niż stary.

    Stary ma:
    ESP 012 48
    H17/S0026
    0 265 950 011

    Nowy ma:
    ESP 012 32
    H06/S0020
    0 265 950 011

    Czy mimo braku błędów i poprawnej adaptacji sterownik ten jest odpowiedni i zadziała odpowiednio podczas (oby nie) sytuacji awaryjnej (włączenie ABS lub ESP) ????
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 40  
    bobeke wrote:
    Czy mimo braku błędów i poprawnej adaptacji sterownik ten jest odpowiedni i zadziała odpowiednio podczas (oby nie) sytuacji awaryjnej (włączenie ABS lub ESP) ????


    Skoro nie masz błędów i nic Ci się nie pali to powinno być ok. Przy takiej pogodzie jak teraz mokro i dużo liści na drogach możesz to łatwo sprawdzić.
  • #3
    bobeke
    Level 15  
    Potwierdzam. ESP i ABS działa poprawnie. Nr seryjnie nie muszą być takie same. Ważne aby zgadzały się nr 0 265 950 011. Pozdrawiam.