Witam, jestem posiadaczem Audi A4 B5 1.9 TDI z 2002 roku. Ostatnio miałem komunikaty na desce (kontrolka ABS, ESP, trzykrotny sygnał dźwiękowy, mruganie wykrzyknika) po załączeniu zapłonu.
Błędy te nie załączały się za każdym razem a z czasem coraz to częściej. Zaopatrzyłem się w przewód VAG do diagnostyki. Po odczytaniu błędów wyszło, że mam uszkodzony sterownik ABS/ESP. Zaznaczam, że akumulator nowy (są pogłoski, że to od aku. takowe błędy)
Błąd który widniał to:
18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Niestety okazało się, że sterownik w aucie był uszkodzony ( próbowałem go naprawić według wszelakich instrukcji w internecie - zimne luty). Naprawa zakończyła się fiaskiem. Uszkodziłem go na dobre ( mój błąd podczas regeneracji).
Zamówiłem używany na internecie. Podłączyłem go i zaadaptowałem. Po kilku próbach udało mi się i auto jeździ jak fabryka nakazała. Co w tym dziwnego? Opiszę to po procedurze adaptacji, którą też się chce podzielić.
W internecie jest tego trochę, ale żaden mi nie pomógł (albo inny program, albo coś nie zrozumiałego, albo w ogóle nie na temat)
Zacznijmy od wyszukania kodu do logowania i kodu do adaptacji. Jeśli mamy poprzedni kod adaptacji to problem z głowy, jeśli nie - można sobie poradzić bez niego. Bardzo pomocny instruktaż, który tłumaczy wszystko jest pod adresem
https://www.youtube.com/watch?v=G7YRiVYrLjo
Gdy mamy już kody przystępujemy do adaptacji. Wszystko wykonałem tak samo jak na filmie lecz w programie VAG COM 208.1 pełna wersja.
1. wchodzimy do 03 ABS
2. Wybieramy 11 Login i wpisujemy (w moim przypadku) 09555 -> AKCEPTUJEMY
3. Wybieramy 07 Kodowanie i wpisujemy (w moim przypadku) 04255. Jeśli kod warsztatu ma postać 00000 to zastępujemy go np 12345 -> ZATWIERDZAMY
Od teraz kod i nr warsztatu mamy w okienkach menu ABS
4. Następnie wchodzimy ponownie w 11 Login i wpisujemy 40168 -> ZATWIERDZAMY
... Reszta kroków w filmie jaki podałem.
Mi się udała ta operacja. Po zakończeniu nadal miałem błędy (kontrolka ABS i ESP świeciła). Sprawdziłem i wyskoczył nowy błąd : 01486
Oznacza on jazdę próbną.
Włączamy zapłon, wciskamy pedał hamulca (kontrolka ESP gaśnie), puszczamy i spokojnie ruszamy na wycieczkę. Po paruset metrach ABS gaśnie i wszystko jest OK.
Teraz pytanie:
Zamówiłem sterownik o innych numerach niż stary.
Stary ma:
ESP 012 48
H17/S0026
0 265 950 011
Nowy ma:
ESP 012 32
H06/S0020
0 265 950 011
Czy mimo braku błędów i poprawnej adaptacji sterownik ten jest odpowiedni i zadziała odpowiednio podczas (oby nie) sytuacji awaryjnej (włączenie ABS lub ESP) ????
Błędy te nie załączały się za każdym razem a z czasem coraz to częściej. Zaopatrzyłem się w przewód VAG do diagnostyki. Po odczytaniu błędów wyszło, że mam uszkodzony sterownik ABS/ESP. Zaznaczam, że akumulator nowy (są pogłoski, że to od aku. takowe błędy)
Błąd który widniał to:
18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Niestety okazało się, że sterownik w aucie był uszkodzony ( próbowałem go naprawić według wszelakich instrukcji w internecie - zimne luty). Naprawa zakończyła się fiaskiem. Uszkodziłem go na dobre ( mój błąd podczas regeneracji).
Zamówiłem używany na internecie. Podłączyłem go i zaadaptowałem. Po kilku próbach udało mi się i auto jeździ jak fabryka nakazała. Co w tym dziwnego? Opiszę to po procedurze adaptacji, którą też się chce podzielić.
W internecie jest tego trochę, ale żaden mi nie pomógł (albo inny program, albo coś nie zrozumiałego, albo w ogóle nie na temat)
Zacznijmy od wyszukania kodu do logowania i kodu do adaptacji. Jeśli mamy poprzedni kod adaptacji to problem z głowy, jeśli nie - można sobie poradzić bez niego. Bardzo pomocny instruktaż, który tłumaczy wszystko jest pod adresem
https://www.youtube.com/watch?v=G7YRiVYrLjo
Gdy mamy już kody przystępujemy do adaptacji. Wszystko wykonałem tak samo jak na filmie lecz w programie VAG COM 208.1 pełna wersja.
1. wchodzimy do 03 ABS
2. Wybieramy 11 Login i wpisujemy (w moim przypadku) 09555 -> AKCEPTUJEMY
3. Wybieramy 07 Kodowanie i wpisujemy (w moim przypadku) 04255. Jeśli kod warsztatu ma postać 00000 to zastępujemy go np 12345 -> ZATWIERDZAMY
Od teraz kod i nr warsztatu mamy w okienkach menu ABS
4. Następnie wchodzimy ponownie w 11 Login i wpisujemy 40168 -> ZATWIERDZAMY
... Reszta kroków w filmie jaki podałem.
Mi się udała ta operacja. Po zakończeniu nadal miałem błędy (kontrolka ABS i ESP świeciła). Sprawdziłem i wyskoczył nowy błąd : 01486
Oznacza on jazdę próbną.
Włączamy zapłon, wciskamy pedał hamulca (kontrolka ESP gaśnie), puszczamy i spokojnie ruszamy na wycieczkę. Po paruset metrach ABS gaśnie i wszystko jest OK.
Teraz pytanie:
Zamówiłem sterownik o innych numerach niż stary.
Stary ma:
ESP 012 48
H17/S0026
0 265 950 011
Nowy ma:
ESP 012 32
H06/S0020
0 265 950 011
Czy mimo braku błędów i poprawnej adaptacji sterownik ten jest odpowiedni i zadziała odpowiednio podczas (oby nie) sytuacji awaryjnej (włączenie ABS lub ESP) ????