Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung Galaxy S3 - Przerywa połączenia, wykonuje głuche połączenia

estradonai 29 Oct 2015 11:22 2190 9
  • #1
    estradonai
    Level 8  
    Witam,
    Posiadam od niedawna Samsung Galaxy S3 (sprowadzony z zagranicy). Posiadałem jeszcze starą kartę SIM Orange więc musiałem zamówić tą z możliwością wyłamania. Telefon przyszedł wcześniej więc nie mogłem się doczekać kiedy będę mógł używać nowego. W końcu karta SIM nowa (sieć nju mobile) przyszła, wyłamałem, włożyłem. Dokonałem konfiguracji telefonu ze strony Nju mobile (internet, MMSy itp). Wersja androida 4.4.4 i nagły szok!!! Telefon rozłącza po parunastu sekundach rozmowy albo wykonuje głuche połączenia - często się to zdarza. Np wczoraj rano na 12 połączeń 8 zakończył sam przed czasem...załamka i nie wiem co się dzieje. Na dodatek nie wysyłał smsów, bo po wyłamaniu karty numer centrum wiadomości orange pokazywał się bez początkowego plusa i bez końcowej siódemki, po zmianie tego numeru, wyłączeniu i włączeniu tel było nadal tak samo. Poszukałem w necie i przy pomocy kodów *#*#4566*#*# (czy jakos tak bo dokladnie tego kodu nie pamiętam) i przełożeniu karty SIM do innego tel LG udało mi się zmienić numer centrum wiadomości sms i w koncu tel wysyła smsy, przełozyłem do nowego Galaxy S3 kartę SIM i wysyłał również :) niestety z połączeniami nadal było to samo...w ustawieniach i informacjach o telefonie w Samsungu pokazuje stan sieci - rozłączono. Przełozyłem znowu kartę SIM do LG i zmieniłem na wybór automatyczny sieci ( w moim Galaxy S3 brak jest tej opcji w menu - ustawienia - sieci komórkowe - więcej sieci). Pojawił sie komunikat - zarejestrowano w sieci. Przelożyłem do Galaxy S3 i pojawil sie komunikat: the phone was rooted a w ustawieniach i informacjach o telefonie w Samsungu pokazuje stan sieci - połączono. Problem z połączeniami niestety występuje nadal, może nie tak często, ale nadal wykonuje gluche połączenia... Moje pytanie główne, gdzie może lezec tego przyczyna? jak to naprawić? I następne pytanie dlaczego w moim Samsungu Galaxy S3 nie ma ustawień w sieciach, ze mogę wybrać albo automatyczny wybór operatora, albo ręczny? porównywałem menu w ustawieniach z kolegą co ma S5 i on ma tam więcej opcji (w tym te, o które mi chodzi) a ja tego po prostu nie mam i muszę przekladac kartę zeby cos ustawić... Pomocy bo ten tel doprowadza mnie do szału !
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    estradonai
    Level 8  
    Wiesz póki co mam gwarancję 2 lata więc jeśli wgram oprogramowanie to ją stracę. A jak najszybciej sprawdzić czy to nie podróbka? Poza tym dziwny jest fakt, że po wyłamaniu do micro SIM nagle zmienił się numer centrum wiadomości sms i nie działały sms, a wcześniej przed wyłamaniem, na nowej karcie od nju mobile na starym telefonie LG wysyłał normalnie. To jest zastanawiające...
  • #4
    nutergsm
    Moderator of GSM
    Jak masz gwarancje to wyślij telefon na naprawę gwarancyjną. Wejdź w informacje o telefonie i sprawdź wersje oprogramowania.
  • #5
    blahfff
    Level 38  
    Ja bym raczej podejrzewal, ze to jakis skladak. U nas 4.4.4 byl tylko w S3 LTE, a brak niektorych opcji czy informacja "phone was rooted" wskazuje raczej na to, ze to wersja przeznaczona na inny rynek, poskladana z roznych czesci, z softem przerobionymi tak zeby przypominal bardziej to co Samsung oferowal w Europie. Przy ew. zmianie softu moze byc problem z dobraniem pasujacego.

    Wejdz w bootloader (trzymaj wcisniety vol-, home i wlacznik, potem potwierdz wciskajac vol+) i sprawdz jaki model bedzie wypisany na samej gorze.
  • #6
    estradonai
    Level 8  
    Najpierw wyswietlają sie ichniejsze chinskie znaczki, a potem wyswietla sie zielony ludzik a na górze: Odin Mode
    product name SHV-E210L
    current binary: Samsung Official
    system status: Custom

    Najlepsze jest to, ze włozyłem kartę micro SIM mojej dziewczyny ( tez z nju mobile ) i przez cały dzien, sporo rozmów, nic sie nie działo a wszystko smigało jak trzeba... No może poza tym, ze jak ona chce do kogoś zadzwonić z listy kontaktów to na jednym kontaktakcie wyswietla sie dziwny prefiks przed numerem 00248, ale to nie problem, bo po edycji jest ok - może dzien to bylo za krotko, ale teraz w weekend znowu tak zrobię.
    Napisałem również i dzwoniłem na pomoc techniczną w nju mobile, niech sprawdzą dlaczego rozłącza połączenia, może to wina karty Sim. Zobaczymy co odpiszą
  • #7
    blahfff
    Level 38  
    E210L to S3 LTE przeznaczony na rynek koreanski. Kupiles wiec skladaka, jak to w wiekszosci bywa w przypadku importu z Azji. Tak jak pisalem wczesniej, soft jest odpowiednio zmodyfikowany i przyciety zeby imitowal wersje europejska. Nie wiadomo czy cos wiecej bylo ruszane (IMEI, kwestie zasiegu). Nie wiadomo jak to poskladane w srodku.

    Ze zmiana ewentualnego softu tez jestes ograniczony do tego przeznaczone na E210L choc sa dostepne rozne modyfikacje i przerobki, ktore mogly by dzialac lepiej.

    W takim przypadku, jesli nie byles swiadomy co kupujesz to najlepiej bylo by taki telefon zwrocic, odzyskac kase i kupic normalna wersje przeznaczona na nasz rynek, a na przyszlosc pamietac, ze znaczna wiekszosc telefonow importowana z zagranicy (glownie Azja) i opisywanych jako nowki, z rzekoma gwarancja to skladaki czy naprawiane sztuki odswiezane z wygladu do tego czesto z plytami glownymi przeznaczonymi na inny rynek totez moga sie roznic czestotliwosciami (np. LTE).
  • #8
    estradonai
    Level 8  
    Własnie zrobilo sie to samo na innej karcie sim - najpierw ktos sie probowal dodzwonic i rzekomo telefon byl poza zasiegiem, a pozniej kilkanascie sekund rozmowy i cisza w sluchawce, połączenie trwało nadal, ale głuche...
    Trzeba go bedzie odesłać temu gosciowi, szkoda, bo on sprzedal na aledrogo klikadziesiat takich telefonow i nie bylo negatywnych opinii, czyli nawet jesli to skladaki to działały bez zarzutów.
    Tylko nie wiem czy powolywac sie na to, ze to tak naprawdę Samsung Galaxy S3-:LTE; Model: SHV-E210L (Korean) - przekonwertowany na GT-I9300 (International): czyli, że zostałem wprowadzony w błąd bo na aukcji był model GT-I9300 ? Czy najpierw odesłać, żeby probowali naprawiać? Bo domyslam sie, ze oni kupują S3-:LTE; Model: SHV-E210L a potem rootują do GT-I9300 (International) i sprzedają (coś jak na stronce z linku poniżej)

    http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/gen...v-e210l-converted-to-gt-i9300ubugnl1-t3038057
  • #9
    blahfff
    Level 38  
    Te firmy zazwyczaj zajmuja sie tylko importem (czesto dopiero jak pojawia sie kupiec) i sami nie przerabiaja takich telefonow. Ciezko powiedziec czy akurat masz pechowa sztuke, ktora dziala gorzej czy to cos po stronie softu. Jak mowiles, sam grzebac nie chcesz i w sumie moze to lepiej bo potem mogli by ew problem zrzucic na ciebie.
    Tak jak pisalem wczesniej, takie telefony to czesto sztuki po naprawach i moze twoja zwyczajnie nie jest do konca sprawna.

    Z tego co kojarze, najczesciej udaje sie albo wymienic tel na inna sztuke (ale dostaniesz znowu skladaka) albo odzyskac pieniadze choc niestety potrafi to troche trwac.

    Ot, taka nauczka na przyszlosc.
  • #10
    estradonai
    Level 8  
    Zareklamowałem i zażądałem zwrotu gotówki lub wymianę na nowy I9300 (bo taki był na aukcji a nie LTE) i mają mi zwrócić pieniądze po otrzymaniu telefonu.