Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RICOH MP C2011 - SKANER gubi sieć, skanowanie po SMB

29 Paź 2015 14:18 1185 5
  • Poziom 10  
    Witam, nowa drukarka Ricoh mp c2011 działa poprawnie lecz po jakimś nie określonym czasie skaner ( skanowanie po smb do folderu) przestaje widzieć sieć komputerów ( grupe roboczą) .

    - po puszczeniu skanu w informacjach jest że "czeka"
    - po próbie dodania nowego urządzenia z sieci wyskakuje komunikat, że nie widzi sieci czy coś takiego aby sprawdzić firewall itp.

    W tym czasie wszystkie komputery są włączone (jak zawsze), wszystkie mają dostęp do sieci .

    A teraz informacje jak wszystko jest skonfigurowane :

    - sieć zarządzana na mikrotik
    - adres przypisany statycznie do każdego urządzenia
    - brak filtrów i innych blokad po stronie PC i Mikrotik
    - w momencie gdy skaner nie widzi udostępnionej grupy roboczej jest możliwość drukowania
    - w tym samym momencie puszczając ping z RICOH do mikrotika lub któregoś z PC wyskakuje komunikat, że polecenie ping się udało. Czyli widzą się.


    Ostatnio potrzebując szybko skanera wyłączyłem wszystko z prądu czyli całą sieć i RICOH'a i poskutkowało. Do teraz działa tj. pare dni ale na pewno wróci problem bo miałem już pare razy tę sytuację.

    Czy ma ktoś pomysł co może być powodem ?
  • Poziom 9  
    Zdublowane IP? A jak nie działa skaner, to czy działa drukarka lub czy możesz wejść w Web Image Monitor?
  • Poziom 10  
    Tak mogę drukować z każdego PC.

    Tak wchodzę bezpośrednio na drukarkę po jej IP przez przeglądarkę i loguje się .

    Zdublowane ip nie możliwe , każde urządzenie ma swoje statycznie oraz każde nowe urządzenie które dajmy na to by wchodziło do sieci ( jakiś telefon, ipad) dostaje z automatu kolejne ip poprzez dhcp.
  • Poziom 17  
    Ustaw sciezke po nazwie komputera i sprawdz czy sie cos zmieni.
  • Poziom 29  
    Witam

    Raczej problem jest po stronie sieci niz z urzadzeniem. Czy skanowanie masz ustawione na rozne stacje czy tylko na jeden komputer ? Czy w momencie problemow ze skanem z innego komputera w sieci jestes w stanie wejsc na folder docelowy skanowania ?

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    taaaaa coś mikrotik mieszał , ale już działa.

    MT - 192.168.1.1 taka pule ma mikrotik
    z uwagi że miałem router ap ustawiłem jego tak że pobiera z dhcp ip od mikrotika ale rozdziela dalej już w nowej puli 192.168.3.1 tak więc sam MT nie obsługuje urządzeń podłączonych do TPlinka i EUREKA , skaner cały czas w sieci, ja widzę każdy PC w sieci , wszystko tak jak należy.

    Ale pytanie co MT robił że z tego co widze teraz to ginęła sieć , choć pamiętajmy że był ping z każdego urządzenia do każdego.