
W opisywanej konstrukcji za wyświetlanie danych odpowiedzialny jest graficzny wyświetlacz o wymiarach 160x80mm, którego obsługą zajmuje się sterownik Epson S1D13700. Sercem konstrukcji jest mikroprocesor Atmega128L, a kod został napisany w języku C.
Urządzenie jest zdolne do pomiaru:
• prędkości pojazdu (przez odbiornik GPS)
• dawki powietrzno-paliwowej (przez czujnik tlenu)
• temperatury silnika
• napięcia akumulatora
• obrotów silnika
• aktualnego czasu (pobieranego z modułu GPS)
Oprócz wyżej wymienionych funkcji, możliwa jest automatyczna zmiana jasności ekranu dzięki zastosowaniu czujnika światła. Również elementy wyświetlane na ekranie są odświeżane z częstotliwością 240Hz, co pozwala na szeroki zakres przyciemniania ekranu, bez występowania efektu migania. Co więcej - dodano moduł Bluetooth BC127, który umożliwia zbierane danych z motocykla. W przyszłości planuje się szersze wykorzystanie komunikacji Bluetooth poprzez dodanie funkcji, która wyświetla na ekranie SMSy z telefonu kierowcy.
Do lepszej wizualizacji danych zamontowano programowalne diody, które mają prezentować obroty silnika, napięcie akumulatora czy temperaturę silnika, wszystkie tryby są wybierane za pomocą przycisku. Sama obudowa została wyfrezowana numerycznie w pleksi o grubości 25mm. Płytka PCB została zaprojektowana w programie Eagle i zrobiona przy użyciu tej samej frezarki CNC. Prawie cała elektronika jest wykonana w technologii SMT, gdzie większość elementów jest rozmiaru 0805.
Jak widać na załączonym filmie - urządzenie pracuje całkiem sprawnie.
Źródło:
http://hackaday.com/2015/10/27/superbike-gets-bootstrapped-instrument-refit/
http://www.imsolidstate.com/archives/1566
Cool? Ranking DIY