Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dziwnie zachowujace sie zegary w Scorpio 2.3

09 Cze 2005 10:32 1377 7
  • Poziom 13  
    Witam
    Problem dotyczy Forda Scorpio z 96r. 2.3 benzyna po włączeniu zapłonu (nie za każdym razem - jednak zdarza się to bardzo czesto) wskazówki prędkościomierza i obrotomierza wychylają sie do końca oraz przebieg dzienny zostaje wykasowany. Zdarzylo sie ze wskazówka prędkościomierza wychyliła się tyle że zaparła o obudowę i już nie chciała wrócić (brak kołka ograniczającego)
    Macie jakieś sugestie? Robierać licznik? czego szukać?
  • Spec od samochodów
    Trzeba rozebrać i cofnąć wskazówkę - często się to zdarza.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    tak zrobilem, zdjalem szybke i ruszylem wskazowke, bo sama nie chciala opasc ale najbardziej zalezy mi na przebiegu bo czesto sie resetuje, trudno jest okreslic ile robie kilometrow, musze patrzec na przebieg calkowity i odejmowac.
  • Poziom 11  
    sprawdz skrzynkę bezpieczników na poszybiu z prawej strony czy nie jest zalana wodą .pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Jeśli zegary zaczynają głupieć to przyczyną jest najczęściej brak dobrego połączenia elektrycznego zestawu a w szczególności masa. Najlepiej "przegonić " wszystkie kostki jakimś WD.
  • Poziom 13  
    Witam
    Problem prawdopodobnie rozwiazany.
    Skorupka nie chciala w tamtym tygodniu zapalic winny okazał się akumulator. Po wymianie na nowy wskazowka juz nie glupieje a przebieg sie nie resetuje. Widocznie podczas krecenia rozrusznikiem na akumulatorze byl zbyt duzy spadek napięcia.
    do dzisiaj sytuacja sie nie powtórzyla.
    Powiedzcie mi jeszcze czy jeśli ładowanie mam na poziomie 13.9V, a jesli włącze wszystko co jest możliwe (grzanie szyby halogeny, radio....) to napięcie spada do 12.6V to jest dobrze czy bede musiał zaglądać do alternatora? by nie okazało się że akumulator jest niedoładowany.
  • Poziom 25  
    Hmm.

    1. Napisales, ze rzecz sie dziala po zalaczeniu zaplonu, a nie jak to bylo w rzeczywistosci przy probie odpalenia, a to wielka roznica, na przyszlosc uwazaj jak formuujesz pytania. Jesli tylko przy odpalaniu to winny jest aku.

    2. Przy odpalonym silniku napiecie na zaciskach aku powinno wynosic od 13,8V do 14,4V, wiec jest ok.

    3. Spadek napiecia jest uzasadniony: swiatla mijania - 2x50W; drogowe - 2x50W; halogeny - pewnie 2x100W; do tego pozycje przod i tyl; oswietlenie wewnetrzne; podgrzewanie szyby; radio; zbiera sie... Nie masz co sie martwic, przeciez nie jezdzisz zazwyczaj z zalaczonymi wszystkimi odbiornikami naraz.
  • Poziom 13  
    wiesz nigdy nie czekalem z kreceniem rozrusznika, tylko od razu przekrecam i pale. za wprowadzenie w blad prepraszam.