Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Frontera B 2,2 DTi - Nie odpala

grak68 29 Oct 2015 18:48 5139 5
  • #1
    grak68
    Level 2  
    Mam następujący problem, odstawiłem samochód do mechanika w celu wyczyszczenia kolektora ssącego bo samochód stracił na mocy. Po jego demontażu, wymyciu i ponownym zamontowaniu samochód podobno odpalił, po chwili zgasł i za boga ojca nie zapali. Po wpięciu komputera występują błędy, których nie da się skasować. Mechanior twierdzi, że padła pompa wtryskowa, nie wiem czy nie chce naciągnąć mnie na koszty. Oto lista błędów, będę wdzięczny za jakąś podpowiedź:

    Łączna ilość kodów błędów: 10

    P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
    (05) - Nie występuje

    P0105 - Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
    (02) - Nie występuje

    P1105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne
    (0A) - Nie występuje

    P0110 - Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za silne wejście obiegu prądowego
    (01) - Nie występuje

    P0335 - Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem
    (0D) - Nie występuje

    P0340 - Obwód czujnika pozycji walka rozrzadu, wadliwe dzialanie
    (0A) - Nie występuje

    P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski
    (02) - Nie występuje

    P0335 - Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem
    (0B) - Nie występuje

    P0400 - Zawór recyrkulacji spalin - usterka
    (0C) - Sporadyczny

    P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
    (04) - Obecny


    Błędy częściowo dają się skasować, ale po starcie rozrusznikiem powracają, dopływ paliwa sprawdzony, na plaku próbuje odpalić ale gaśnie po jego odjęciu, popuszczając rurki wysokiego ciśnienia paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy. Czy to faktycznie pompa wtryskowa lub jej nastawnik?

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że do pompy wchodzą dwie duże wtyczki.
  • #2
    ToJestNick
    Level 31  
    Wydaje mi się, że jest jakiś problem z zaworem EGR. Może jest zabrudzony lub uszkodzony? Niektóre auta mają wtedy problem z odpaleniem.
  • #3
    bodzio012
    Level 33  
    0335 obwód czujnika wału też powraca???
    Może mechanik coś pominął i nie pozapinał wtyczek
  • #4
    grak68
    Level 2  
    Tak jak pisałem, wszystkie błędy powracają. Jutro sprawdzę czy wszystkie wtyczki są na miejscu, chociaż mechanik twierdzi, że niczego nie wypinał.
  • #5
    kmitki
    Level 22  
    Pewnie uszkodzony jest czujnik obrotów w pompie wtryskowej albo sterownik pompy.
  • #6
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Otwarty (lub zwarty) obwód egr. Wypnij EGR i wtedy spróbuj odpalic. Obwód główny gdzies przywiera.