Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daihatsu Rocky 2,8 TD - nie działa obrotomierz

konderix 29 Oct 2015 17:10 975 11
  • #1
    konderix
    Level 9  
    Witam wszystkich.
    Potrzebuje pomocy odnośnie nie działającego obrotomierza w moim Rockym.
    Miernikiem sprawdziłem że na dwóch stykach obrotomierza jest zasilanie 12V a na trzecim chyba brak sygnału który powoduje jego działanie.
    Proszę o pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czym i jak sprawdzasz ten sygnał?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    konderix
    Level 9  
    Miernikiem względem masy.Sprawdzałem czy w zależności od obrotów pojawia się napięcie na trzecim zacisku.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tam mogą być impulsy lub napięcie zmienne w zależności, czy sygnał brany z jakiegoś czujnika obrotów, czy z alternatora. miernik ustawiony na pomiar napięcia stałego raczej nie pokaże nic sensownego.
  • #5
    konderix
    Level 9  
    Impuls myślę że chyba z alternatora będzie brany ,ponieważ na wale niema żadnych czujników. Wychodzą z niego 3 cienkie przewody na jednym jest napięcie 12V ,jeden przypuszczam będzie od kontrolki ładowania a co dalej trudno mi określić.
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oznaczenia jakieś do tych zacisków na alternatorze są? Jakiś typ alternator jest do odczytania? Po kolorach przewodów nie dojdziesz?
  • #7
    konderix
    Level 9  
    Oznaczeń niema. Wychodzi z niego kostka tylko a żaden z kolorów nie pasuje do tego przy liczniku. Miernikiem prześwietlałem i też żaden nie ma przejścia z tym przy obrotomierzu. Może z regulatora brany jest impuls ?
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
  • #9
    konderix
    Level 9  
    To muszę prześwietlić alternator bo mam wyjęty ale w takim razie powinno być bezpośrednie połączenie z tym pinem w obrotomierzu ?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jest faktycznie odczep z uzwojenia. pozostałe 2 idą na szczotki w układzie z kondensatorem. Prześwietlając to wyprowadzenie z licznikiem wychodzi 24ohmy. Coś by było w szeregu podłączone jeszcze ?
  • Helpful post
    #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Powinno.
    Schematów do auta nie ma dostępnych?
  • #11
    konderix
    Level 9  
    Nie znalazłem niestety ale sprawdzę jeszcze raz napięcie na alternatorze i obrotomierzu na zmiennym zakresie ale to dopiero jak rozrząd poskładam :-)