Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

passat b5 fl - obrotomierz po swapie

kamil7676 29 Oct 2015 21:35 1761 14
  • #1
    kamil7676
    Level 10  
    Witam mam pytanie kolega kupił passata b5 fl z silnikiem 1.6, silnik padł. Teraz ma 1.8 20v sterownik silnika został zmieniony ale licznik został ten sam. I teraz nie działa mu obrotomierz , świeci kontrolka oleju, abs, generalnie auto jezdzi. Pytanie co trzeba zrobić żeby to naprawić.
  • #2
    T5
    Admin of Cars group
    To teraz kolega napisze dokładnie nr sterownika który był i który jest w aucie. Tu nie ma wróżek, ale na podstawie danych przedstawionych można pomóc.
  • #3
    kamil7676
    Level 10  
    ok jutro napiszę. Jak tylko go podepnę.
  • #4
    kamil7676
    Level 10  
    Przepraszam ze to tyle trwało. Auto to rok 2003.
    Zrobiłem auto-scan

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8D0 906 018 F
    Component: 1.8L R4/5V MOTR 0005
    Coding: 04001
    Shop #: WSC 00028
    1 Fault Found:
    18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
    P1612 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 614 517 G
    Component: ABS/ESP front 3428
    Coding: 04275
    Shop #: WSC 05311
    2 Faults Found:
    18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
    P1850 - 35-00 - -
    18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
    P1850 - 35-00 - -

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 3B0 920 827
    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
    Coding: 05135
    Shop #: WSC 00222
    WVWZZZ3BZ3E423122 VWZ7Z0C7463113
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-00 - No Communications

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: Gateway K<->CAN 0001
    Coding: 00006
    Shop #: WSC 05311
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-00 - No Communications

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 1C0 959 799 A
    Component: 8T Komfortgerát HLO 0003
    Coding: 00067
    Shop #: WSC 05311
    7 Faults Found:
    01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
    01134 - Alarm Horn (H12)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01044 - Control Module Incorrectly Coded
    35-00 - -
    01358 - Internal Central Locking Switch: Driver Side (E150)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    01030 - Central Locking Key Switch: Driver Side: Lock
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
    35-10 - - - Intermittent
    00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
    35-10 - - - Intermittent

    End -------------------------------------------------------
  • #5
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Kolego, czym się różnił sterownik silnika z grubymi pinami od sterownika z cienkimi pinami?
    Tak kolego, w jednym z nich sygnał RPM jest już przesyłany lokalną magistralą CAN, w starszej wersji leci do pinu deski bodaj 27 wprost ze sterownika silnika. Szukaj osdpowiedniego licznika, choc ja to raz obeszłem.
  • #6
    kamil7676
    Level 10  
    Jaki twoim zdaniem jest odpowiedni licznik? numer?
    Jeśli da się to obejść to powiedz jak to zrobić?
  • #7
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Jak masz sterownik z obsługą CAN to licznik też musisz mieć pod CAN . Rocznik bodaj 2001 był taki kluczowy.
    Własnie tamtędy był już transmitowany sygnał prędkości obrotowej silnika, nie tak jak w starszej wersji B5, gdzie ECU silnika generował ciąg impulsów prostokątnych w zalezności od obrotów silnika.
    Da się to obejść, trzeba ze sterownika silnika wyciagnąć sygnał tacho.
  • #8
    kamil7676
    Level 10  
    Głównie zależy mi na tym ,żeby to miało ręce i nogi. Jak widzisz po logach problem nie jest tylko z obrotomierzem, ale i abs-em.,pedałem gazu oraz ogólną praca silnika jak jest zimny. Może poszukać innego sterownika silnika bez can?

    Dodano po 2 [godziny] 27 [minuty]:

    Sterownik który tu jest powinien obsługiwać CAN, choć jest z roku 1999. Licznik też ma can. Może problem leży w samym kodowaniu? Jeszcze pytanie ,czy można założyć mu sterownik od silnika 1.8 t ?
  • #9
    kamil7676
    Level 10  
    Jest ktoś w stanie pomóc?
  • #11
    kamil7676
    Level 10  
    Generalnie tak została zmieniona cała wiązka silnika i sterownik musiał bym go podpiąć i zobaczyć co tam wsadzili bo nie ja to robiłem...
  • #12
    UCY 7400
    Level 20  
    Licznik by trzeba było zakodowac na analoga wtedy obrotomierz powinien ruszyc
  • #13
    psilos1
    Level 32  
    UCY 7400 wrote:
    Licznik by trzeba było zakodowac na analoga wtedy obrotomierz powinien ruszyc

    Mozesz nas oświecić jak to zrobić...z tego co wiem nie ma takiej mozliwosci.
  • #14
    UCY 7400
    Level 20  
    Sorry opcja ta by miała sens gdyby miał ecu bez Can a zegary z can. Wtedy koduje się zagary na transmisję analogową i obrotomierz działa.
    Z tego co kojarzę to w VW adaptując zegary do ecu trzeba również zakodowac odpowiednio can gateway.
  • #15
    traper4
    Level 10  
    Masz możliwość przybliżyć jak to dokładnie wygląda? Mi się wydaje, że to co napisałeś tyczy się Audi z tego samego okresu.
    Mam licznik z serii 920, a ECU nie posiada obsługi CAN. O ile ABS się komunikuje, kontrolkę od poduszek wyłączyłem to obrotomierza nie jestem w stanie uruchomić.
    W CAN Gateway mam możliwość zakodowania obsługi ABS czy poduszek poprzez kodowanie, lecz niestety nie obrotomierza (w konsekwencji powiadomienie o niskim ciśnieniu oleju)

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2658673.html
    https://a4-klub.pl/topic/332433-licznikzegary-z-can-do-auta-bez-can/

    Te kanały w adaptacji u mnie nie działają - chyba w VW nie ma takiej opcji.

    Pozostaje jakaś inna opcja? Emulator CAN odpada, przełożenie przewodu od RPM w inny PIN wtyczki - jednakże pozostaje kwestia modulacji sygnału. Motor to 1.8i 20v ADR

    Pozdrawiam