Popatrz na schemat. W pozycji OFF oba wyprowadzenia są na środku ślizgów, a środki te są połączone z masą. Jeden w prawo, drugi w lewo. Teraz, jak przełączasz w dół, to prawe wyprowadzenie łączysz z plusem, a lewe cały czas po ślizgu jest połączone z masą. W górę odwrotnie - lewy do plusa, a prawy jest połączony z masą.
Ponieważ w pozycji spoczynkowej na obu jest masa, to podłączając się z modułem zewnętrznym musisz rozciąć przewód, na którym pojawia się plus przy pracy do góry. Bo jakbyś podał plus ze sterownika na nierozcięty przewód, to podałbyś plus na masę. Moduł zewnętrzny jest tak skonstruowany, że jak nie steruje szybą, to ma wejście połączone z wyjściem, czyli działa fabryczne sterowanie.
Zasada działania jest dokładnie taka sama, jak sterowania siłownikami centralnego zamka. Tylko tam jest ograniczony czas działania, a tutaj sam decydujesz, jak długo silnik ma być załączony.