Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai - Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

-KrZySieK- 29 Oct 2015 23:33 10233 14
  • #1
    -KrZySieK-
    Level 15  
    Witam. Mam taki moduł domykania szyb MPW4.

    Schemat podłączenia dla sterowania 4 szyb parami:
    Hyundai - Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    A tu schemat głównego przełącznika zespolonego na drzwiach kierowcy sterowania wszystkimi szybami:

    Hyundai - Moduł domykania szyb - jak podłączyć ? Hyundai - Moduł domykania szyb - jak podłączyć ? Hyundai - Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Jak to podłączyć ? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przód lewy: tniesz brązowy (11)* do silnika i wlutowujesz się z szybą 1 z modułu, czyli fioletowy i niebieski.**
    Przód prawy: tniesz zielono niebieski (9)* i montujesz się z szybą 2 fioletowo zielonym.**
    Tył lewy: tniesz czarno żółty (13)* i wlutowujesz się z szybą 3 - fioletowo niebieski.**
    Tył prawy: tniesz czarno żółty (2)* i montujesz się z szybą 4 - fioletowo zielony.**

    *- oznaczenia spod wyłączników na górze schematów.
    ** - musisz zachować kierunkowość podłączenia. Nie wolno pomylić stron podłączenia! Dokładnie tak, jak na schemacie.
    Montażu dokonujesz w drzwiach, bo tam masz panel sterowania szyb. Musisz do drzwi dociągnąć zasilanie, sygnał wyzwalający, sygnał blokujący i z tego, co widzę, to sygnał ACC. Pomarańczowy do stałego +12V
  • #3
    -KrZySieK-
    Level 15  
    Bardzo dziękuję za pomoc. Mam jednak pytanie, gdyż nie do końca rozumiem schemat fabryczny. Np. w przypadku szyby 1. Gdy przetnę brązowy to podłączam się modułem tak jakbym sterował plusem ale z drugiej strony gdy przełącznik nie zostanie wciśnęty to drugi koniec silnika nie zostanie zwarty do masy. Czy to będzie działać ?
    Kostka od przełącznika głównego dochodzi pod deskę i tam mam też centralkę zamka z przewodem masowym wyzwalania domykania szyb. Co podłączyć pod przewód blokujący ?
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Popatrz na schemat. W pozycji OFF oba wyprowadzenia są na środku ślizgów, a środki te są połączone z masą. Jeden w prawo, drugi w lewo. Teraz, jak przełączasz w dół, to prawe wyprowadzenie łączysz z plusem, a lewe cały czas po ślizgu jest połączone z masą. W górę odwrotnie - lewy do plusa, a prawy jest połączony z masą.
    Ponieważ w pozycji spoczynkowej na obu jest masa, to podłączając się z modułem zewnętrznym musisz rozciąć przewód, na którym pojawia się plus przy pracy do góry. Bo jakbyś podał plus ze sterownika na nierozcięty przewód, to podałbyś plus na masę. Moduł zewnętrzny jest tak skonstruowany, że jak nie steruje szybą, to ma wejście połączone z wyjściem, czyli działa fabryczne sterowanie.
    Zasada działania jest dokładnie taka sama, jak sterowania siłownikami centralnego zamka. Tylko tam jest ograniczony czas działania, a tutaj sam decydujesz, jak długo silnik ma być załączony.
  • #5
    -KrZySieK-
    Level 15  
    No tak. Źle czytałem schemat. A jeśli bedę chciał moduł zamontować pod deską to i tak do przelacznika bede musiał doprowadzic 4 przewody fioletowe przedlużone od modułu ? Od centralnego zamka jest przewod wyzwalajacy ale do czego podlaczyc przewod blokujący i wyjscie sygnalu pomocniczego na czas domykania szyb ?
  • Helpful post
    #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W zasadzie mógłbyś zamontować pod deską. Wtedy ciągniesz dwa przewody do silnika szyby lewych przednich drzwi, a resztę wyłapujesz w wiązce z nich idącej.
    Moduł najlepiej sterować ze sterownika centralnego zamka. Zamykanie - impuls masy przy ze sterownika przy zamykaniu zamka, blokowanie - impuls masy ze sterownika zamka przy otwieraniu. Nawet producent tego modułu kolory przewodów dopasował. Wyjście sygnału pomocniczego cię nie interesuje. To jest wyjście z modułu informujące o jego pracy stanem masy na wyjściu. Musisz też obowiązkowo podłączyć plus ze stacyjki na żółtozielony, by zablokować pracę modułu podczas jazdy.
  • #7
    -KrZySieK-
    Level 15  
    Rozumiem, że sygnał wyzwalający to przewód szary idący z centralnego zamka ? Mój centralny to sm-188f.
  • Helpful post
    #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie. Na siłownikach w stanie spoczynkowym jest masa. Pobudzane są one przełączeniem na około sekundę na zasilanie. Już o tym było. Ty potrzebujesz sygnał masy ze sterownika. Jeśli takiego nie ma, bo sterownik jest inaczej skonfigurowany, to do przewodu, gdzie pojawia się plus przy zamykaniu centralnego podłączasz przekaźnik, który konfigurujesz w układ załączający masę.
  • #9
    -KrZySieK-
    Level 15  
    Tak tak. Ale z centralnego mam osobny przewód -500mA do sterowania domykaniem.
  • Helpful post
    #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to powinieneś go móc wykorzystać. Tylko doczytaj w instrukcji modułu domykania, czy lepiej ci będzie sterować moduł impulsem, czy stanem, bo z centralnego wychodzi sygnał, który trwa chyba z 30 sekund (sprawdź sobie - dioda z rezystorem do plusa i do tego przewodu, będzie świecić przez czas trwania impulsu). Wiąże się to ze zmianą czułości modułu.
  • #11
    -KrZySieK-
    Level 15  
    Ok sprawdze to. A co z sygnalem STOP ? Jak podłączyć to do centralnego aby przy wciśnięciu otwierania przerywało domykanie ?
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Impuls masy przy otwieraniu. Albo wykorzystaj sygnał ze sterownika, jak tak skonfigurowany. Albo sygnał plusa na siłownik i mały przekaźnik, którym zmienisz polaryzację. Wrzuć schemat, jak w końcu podłączyłeś centralny w tym aucie.
  • #13
    -KrZySieK-
    Level 15  
    Centralny przywrócilem do fabrycznego. Z centralki dwa przewody sterujące dołożonym siłownikiem biały i biało-czarny, który porusza switchem, pociągnąłem osobnymi przewodami aż do drzwi. Więc to sterowanie plusem.
  • #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To zamykanie - w zależności od potrzeb (patrz instrukcja modułu domykania) bierzesz sygnał z modułu z dodatkowego wyjścia lub z plusa na siłownik wysterowujesz malutki przekaźnik (12V/1A w zupełności wystarczy), który będzie podawać impuls masy na moduł.
    Blokowanie - z plusa na siłownik podczas otwierania wysterowujesz mały przekaźnik j.w. i podajesz nim impuls masy na wejście blokujące.
  • #15
    -KrZySieK-
    Level 15  
    Super. Wszystko wiem. Bardzooooo dziękuję :)