Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf IV 1,9 tdi - brak ładowania na zimnym silniku

31 Paź 2015 11:19 1893 14
  • Poziom 6  
    Witam. Mam problem z ładowaniem w vw golfie 1,9 tdi. Sprawa wygląda w ten sposob że z rana na zimnym silniku nie ma ładowania. Gdy odpale silnik chwile pochodzi, zgasze i odpale jest ok a czasami gdy chwile pochodzi ładowanie samo wraca. Jak na dworze jest cieplo wszystko jest ok. Kupiłem używany alternator i nic sie nie zmieniło. Swój stary zregenerowałem całkowicie czyli nowe szczotki, bieżnia, regulator itd. założyłem go i dalej bez zmian. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Prosze o pomoc bojusz wszyscy mechanicy w województwie mazowieckim zgłupieli .[/b]
  • Poziom 43  
    Kontrolka ładowania świeci na zapłonie,gaśnie po rozruchu??
    Przewód/oczko w skrzynce na akumulatorze jest ok??
    Jeśli te 2 rzeczy są ok może być koło alternatora z wolnobiegiem uszkodzone.
  • Poziom 6  
    wszystko jest ok. Sprzęgło na alternatorze jest nowe ( nie jest tanie )

    Dodano po 2 [minuty]:

    kontrolka świeci sie po zapłonie. O co chodzi z przewodem oczko? Ktory to jest?
  • Poziom 35  
    Twoj przewod B+
    Czy ma napiecie na nim?
  • Poziom 43  
    Napięcie jest zawsze. Otwórz klapke na aku i sprawdz czy nie jest przegrzany styk oczko-bezpiecznik.
  • Poziom 6  
    jeżeli chodzi o ten gruby styk to przepalił sie i zastąpiłem go drutem miedzianym:-)
  • Poziom 39  
    To tylko czekać na pożar pod maską :)
  • Poziom 43  
    @mietek1286 To nie jest śmieszne,kup na szrocie całą skrzynke lub w serwisie bezpiecznik i zakuj nowe oczko.
  • Poziom 6  
    nie no bez przesady juz bedzie dwa lata jak na tym drucie jezdze i jeszcze nic sie nie nie spalilo:-)

    Moderowany przez domex32:

    Bezpieczniki są po to, aby zabezpieczać instalacje oraz auto przed pożarem.

    Doprowadź swoje auto do oryginału, inaczej dyskusja nie ma sensu.

  • Poziom 43  
    No brawo typowa Polska. :) drut i trytyt
  • Poziom 11  
    Dajcie spokój alternator ze szrotu a stary wyremontował razem z wolno bieżnym i 20 zł na bezpiecznik nie da. Ściema goni ściemę .
    No ale wracając do tematu:
    Sprawdź w końcu ile ładuje to że kontrolka gaśnie nie znaczy że ładuje .
    Sprawdź na akumulatorze i na wyjściu z alternatora i napisz ile masz .
    Wyczyść masy na silnik i ramę .
    Sprawdź czy od tego druta do alternatora prąd dochodzi czy zgrzało się to już tak że plastik blokuje przepływ.
    A na pewno dzieje ci się tak że masz tego druta zamiast bezpiecznika.
  • Poziom 6  
    Wszystko o czym do tej pory napisaliscie juz dawno sprawdzilem i jest ok. Najgorsze jest to ze w lato jest wszystko ok. Dopiero jak temperatury na dworzu spadna to sie dzieje.
  • Poziom 11  
    "Wszystko o czym do tej pory napisaliscie juz dawno sprawdzilem i jest ok"
    Jakie masz to ładowanie w końcu ! 18V
  • Admin grupy Samochody
    mietek1286 napisał:
    Dopiero jak temperatury na dworzu spadna to sie dzieje.

    I to jest właśnie efekt druciarstwa.
    Jak się robi zimno silnik jest podgrzewany (układ chłodzenia) świecami żarowymi, do tego dogrzewanie świec żarowych i robi się całkiem duży pobór prądu.
    Nie parzy ten drucik po odpaleniu?
  • Moderator Samochody
    mietek1286 napisał:
    Prosze o pomoc bojusz wszyscy mechanicy w województwie mazowieckim zgłupieli .[/b]
    Bzdura, u mnie nie byłeś, sąsiad mówi że u niego też nie. A skoro nie potrafisz sprawdzić czy ginie wzbudzenie, czy aż tyle odkłada się na połączeniach elektrycznych, to wybacz - miejsce wątku jest w koszu. Krótkie i treściwe pytanie - jak zostało określone, że nie ma ładowania?