Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra - Sterowanie zamka centralnego

31 Paź 2015 12:56 2454 23
  • Poziom 8  
    Witam
    Zakupiłem właśnie sterownik zamka centralnego CARPROTECT BX 70s.
    W astrze mam już centralny zamek(zamyka wszystkie drzwi jeśli się przekręci zamek od strony pasażera lub kierowcy) tylko,że nie na pilota.Chcę więc wymienić ten elementy by można było za pomocą pilota zamykać i otwierać.
    Chciałbym się jednak dopytać zawczasu niż potem zrobić coś czego bym żałował.
    Czytałem trochę na ten temat i więc:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ster_211.jpg oraz https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2406736.html
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/84807fecbc7a152c
    Mamy więc sterowanie minusem.
    Teraz jak to wszystko dobrze pozamieniać.
    12V i masa to wiadomo że nie ma problemu.
    Brązowo-czerwony to sygnał zamykania a brązowo-biały sygnał otwierania
    Pomarańczowych się nie rusza
    a żółty z żółto-czarnym zewrzeć do masy
    Pytanie moje brzmi gdzie więc podpiąć kable od siłowników? Czy dobrze rozumiem, że trzeba je również do masy dać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    marcin0561 napisał:
    Pytanie moje brzmi gdzie więc podpiąć kable od siłowników? Czy dobrze rozumiem, że trzeba je również do masy dać?
    Jak od siłowników? Siłowników nie ruszasz! Instalację siłowników zostawiasz w spokoju. Konfigurujesz sterownik radiowy do sterowania impulsami masy, czyli tak, jak napisałeś. Pomarańczowe już możesz sobie wypiąć z kostki. I teraz łączysz biały i biały z czarnym z brązowo białym i brązowo czerwonym. Nie pamiętam, który z którym, więc na początek podłącz na próbę i sprawdź, czy poprawnie zamyka i otwiera. Jak tak, to zlutuj. Jak nie, to zamień miejscami.
  • Poziom 8  
    Przy takim układzie gdy naciskam kluczyk to słychac że sterownik coś robi ale nie ma efektu. Co z tą resztą przewodów?
  • Poziom 8  
    Jeszcze dodam, że podpiąłem pod ten sterownik żarówkę i ona prawidłowo działa(jak zablokuje to mruga raz a jak odblokuje to 2razy zamruga). Niestety siłowniki nie reagują.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ster_211.jpg Tutaj ktoś napisał iż czerwono-czarny i żółto czarny są od silników siłowników a u mnie owe przewody nie są pod nic podłączone(w originale wchodziły do sterownika ).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    marcin0561 napisał:
    W astrze mam już centralny zamek(zamyka wszystkie drzwi jeśli się przekręci zamek od strony pasażera lub kierowcy) tylko,że nie na pilota.
    I nagle piszesz, że centralka nie jest podłączona. Więc albo masz drugą w aucie, a tą ktoś odciął, albo masz jeszcze coś namotane.
  • Poziom 8  
    Od samego początku mam tą oryginalną Kiekert. Chcę zamienić ją na CARPROTECT żeby można było za pomocą pilota zamykać i otwierać. Na starym sterowniku nie było pilota a przekręcając zamek u pasażera lub kierowcy to zamykały się wszystkie zamki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    te luźne przewody wiszą od kiekerta?
  • Poziom 8  
    Tzn. wcześniej cała ta wtyczka wchodziła do kiekerta , teraz wyjąłem oryginalny sterownik(czyli ten Kiekerta) i z tej wtyczki "wziąłem sobie to co było potrzebne do nowego sterownika Carprotect czyli stałe12V, mase, sygnał otwarcia, sygnał zamknięcia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    marcin0561 napisał:
    Chcę zamienić ją na CARPROTECT żeby można było za pomocą pilota zamykać i otwierać
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No i po co? Kiekert chodził? To niech dalej chodzi. Podepnij go całkowicie z powrotem i doprowadź instalację do stanu fabrycznego. Możesz zostawić podłączenie nowej centralki, bo i tak będzie tak podłączone. Ten carprotect zdaje się nie ma wejścia na sterowanie z kluczyka. Można ją podłączyć, ale wtedy straci się możliwość operowania zamkami. Więc jeśli ten kiekert działał sprawnie, to go zostaw.
  • Poziom 8  
    Od samego początku chodziło mi o zamianę sterowników, żeby móc za pomocą pilota otworzyć lub zamknąć pojazd. Sterownik z kluczykami 75zł i co? Co więc z tymi "magicznymi"przewodami co nie są potrzebne a poprzez które układ mi nie działa
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I to, że zostawiasz sobie oryginalną centralkę kiekerta, dołączasz tą za całe 75 zł i masz sterowanie z pilota i kluczyków. A jak wywalasz kiekerta, to pozostaje ci jedynie sterowanie z pilota, bo nie ma jak podłączyć kluczyków. Cały czas to wyjaśniamy, a ty uparcie swoje.
    Jak odłączasz kiekerta, to konfigurujesz nową centralkę do terowania bezpośredniego siłownikami i zamiast tego jednego w instrukcji podłączasz te z samochodu wszystkie. A przewody brązowo biały, brązowo czerwony i zasilanie po stacyjce zostawiasz niepodłączone, bo nie ma ich nawet gdzie podłączyć. I w ten sposób upośledzasz sobie działanie sprawnego systemu.
  • Poziom 8  
    Powiem szczerze, że lekko się zdezorientowałem :D
    Bym był bardzo usatysfakcjonowany jakby i z pilota i z kluczyka było sterowanie.
    Jak więc tego dokonać ? :)
  • Poziom 8  
    Błażej napisał:
    No i po co? Kiekert chodził? To niech dalej chodzi. Podepnij go całkowicie z powrotem i doprowadź instalację do stanu fabrycznego. Możesz zostawić podłączenie nowej centralki, bo i tak będzie tak podłączone. Ten carprotect zdaje się nie ma wejścia na sterowanie z kluczyka. Można ją podłączyć, ale wtedy straci się możliwość operowania zamkami. Więc jeśli ten kiekert działał sprawnie, to go zostaw.

    Błażej napisał:
    I to, że zostawiasz sobie oryginalną centralkę kiekerta, dołączasz tą za całe 75 zł i masz sterowanie z pilota i kluczyków.


    No to czyli jak....? Da radę z tego i z tego? Troche dwie sprzeczne tezy...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Człowieku! Ogarnij się!
    Błażej napisał:
    I to, że zostawiasz sobie oryginalną centralkę kiekerta, dołączasz tą za całe 75 zł i masz sterowanie z pilota i kluczyków.

    nie tykasz tego kiekerta, ZOSTAWIASZ GO W AUCIE i podłączasz DO NIEGO radiosterownik. Wtedy masz sterowanie z radia i kluczyków.
    Błażej napisał:
    A jak wywalasz kiekerta, to pozostaje ci jedynie sterowanie z pilota, bo nie ma jak podłączyć kluczyków.

    I masz tylko pilota.
    Błażej napisał:
    Cały czas to wyjaśniamy, a ty uparcie swoje.
    Podtrzymuję.
  • Poziom 8  
    Ok,rozumiem. Kiekert w swoje miejsce,do niego oryginalna wtyczka. Tak jak fabrycznie.Mamy więc standardowe sterowanie za pomocą kluczyka. Pod co więc tego BX70s wpiąść należy by działał pilot
  • Poziom 8  
    No chyba wreszcie skumałem :) Zobaczymy co z tego wyjdzie, napewno poinformuje w poniedziałek ;)
  • Poziom 8  
    Zrobiłem rysunek poglądowy. Chodziło o takie połączenie? :)
    Opel Astra - Sterowanie zamka centralnego
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Dokładnie. Dla wygody czarny z radiosterowanika możesz połączyć z brązowym z kiekerta. To masa.
  • Poziom 8  
    Nie wiem czy to coś wnosi do tematu ale przypomniało mi się, że kiedyś urwały się przewody przy siłowniku w klapie i jeśli się dobrze podłączyło to wiadomo, przekręcenie kluczyka powodowało zamknięcie wszystkich siłowników, a jeżeli te 2 przewodziki się zamieniło to przy zamknięciu drzwi 2przod,2tył to klapa sie otwierała, natomiast jeśli otwierały się 4te cztery to tylna klapa się zamykała.

    Dodano po 17 [minuty]:

    A tak z ciekawości, te przewody co tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/opel_2de8ed9.jpg nie były podłączone to do czego służą?
    W razie jakby mimo co ten prawidłowy układ nie zadziałał to pod co podpiąć te wolne przewody żeby tylko sprawdzić czy ta nowa centralna prawidłowo działa
  • Użytkownik usunął konto