Witam chciałem się dowiedzieć a zarazem upewnić jaka może być przyczyna braku ładowania w motorze sachs 125.Wartość ładowania mierzona na wyjściu regulatora na akumulator wynosi ok 1v (i tu co ciekawe czasami nawet podnosi się powyżej 20v przez co spaliło bezpiecznik ). Motor ten posiada prądnice, z której wychodzą 2 kable prowadzące do regulatora, jeden żółty, drugi czerwono biały.
Mierzyłem na różne sposoby całość i podzielę się tutaj moimi pomiarami (pomiary zostały wykonane na kostce z regulatora, po uprzednim jego odłączeniu ).
Pomiar przy 1500 obr/min
Czerwono biały kabelek mierzony do masy 20v
Żółty kabelek do masy 14v
Żółty do czerwono białego 5v
Pomiar przy 5000 obr/min
czerwono biały do masy 60v
żółty do masy 45v
żółty do czerwono białego 15v
zmierzyłem także opór tych 2 przewodów względem masy
czerwono biały do masy 1.3 Ω
żółty do masy 1.2 Ω
dałem także opcję piszczka na mierniku i na 2 kabelkach względem masy zapiszczał.
Czytałem gdzieś, że jeżeli jest przejście do masy na kabelkach wychodzących z statora, to należy go wymienić. Jak na razie wiem że do wymiany kwalifikuje się regulator, bo przepuszcza więcej niż powinien, a po drugie po jego podłączeniu do instalacji, obrotomierz przestaje działać, lecz nie mam pojęcia co z tym statorem. Co o tym sądzicie ? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Mierzyłem na różne sposoby całość i podzielę się tutaj moimi pomiarami (pomiary zostały wykonane na kostce z regulatora, po uprzednim jego odłączeniu ).
Pomiar przy 1500 obr/min
Czerwono biały kabelek mierzony do masy 20v
Żółty kabelek do masy 14v
Żółty do czerwono białego 5v
Pomiar przy 5000 obr/min
czerwono biały do masy 60v
żółty do masy 45v
żółty do czerwono białego 15v
zmierzyłem także opór tych 2 przewodów względem masy
czerwono biały do masy 1.3 Ω
żółty do masy 1.2 Ω
dałem także opcję piszczka na mierniku i na 2 kabelkach względem masy zapiszczał.
Czytałem gdzieś, że jeżeli jest przejście do masy na kabelkach wychodzących z statora, to należy go wymienić. Jak na razie wiem że do wymiany kwalifikuje się regulator, bo przepuszcza więcej niż powinien, a po drugie po jego podłączeniu do instalacji, obrotomierz przestaje działać, lecz nie mam pojęcia co z tym statorem. Co o tym sądzicie ? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
