Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sachs Xtc 125 4t - Brak Ładowania

CrAzYShOcK 31 Oct 2015 16:47 2472 7
e-mierniki
  • #1
    CrAzYShOcK
    Level 9  
    Witam chciałem się dowiedzieć a zarazem upewnić jaka może być przyczyna braku ładowania w motorze sachs 125.Wartość ładowania mierzona na wyjściu regulatora na akumulator wynosi ok 1v (i tu co ciekawe czasami nawet podnosi się powyżej 20v przez co spaliło bezpiecznik ). Motor ten posiada prądnice, z której wychodzą 2 kable prowadzące do regulatora, jeden żółty, drugi czerwono biały.
    Mierzyłem na różne sposoby całość i podzielę się tutaj moimi pomiarami (pomiary zostały wykonane na kostce z regulatora, po uprzednim jego odłączeniu ).

    Pomiar przy 1500 obr/min
    Czerwono biały kabelek mierzony do masy 20v
    Żółty kabelek do masy 14v
    Żółty do czerwono białego 5v

    Pomiar przy 5000 obr/min
    czerwono biały do masy 60v
    żółty do masy 45v
    żółty do czerwono białego 15v

    zmierzyłem także opór tych 2 przewodów względem masy
    czerwono biały do masy 1.3 Ω
    żółty do masy 1.2 Ω
    dałem także opcję piszczka na mierniku i na 2 kabelkach względem masy zapiszczał.
    Czytałem gdzieś, że jeżeli jest przejście do masy na kabelkach wychodzących z statora, to należy go wymienić. Jak na razie wiem że do wymiany kwalifikuje się regulator, bo przepuszcza więcej niż powinien, a po drugie po jego podłączeniu do instalacji, obrotomierz przestaje działać, lecz nie mam pojęcia co z tym statorem. Co o tym sądzicie ? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
  • e-mierniki
  • e-mierniki
  • #3
    CrAzYShOcK
    Level 9  
    światła są zasilane z akumulatora
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Dziwne, kolory przewodów oraz wyniki pomiarów wskazywałyby na alternator jednofazowy na światła z alternatora (silnika). Wyniki pomiarów także nie wskazują aby to było uzwojenie bezmasowe w stanie przebicia do masy. Zgadza się różnica napięć między żółtym a białym (koniec uzwojenia do odczepu).
    Z racji tego że model jest dość "egzotyczny", nie ma wielu informacji w internecie (poza tematami o problematycznym ładowaniu), proszę podaj schemat elektryczny pojazdu oraz zrób zdjęcia regulatora napięcia. Od czego pochodzi silnik?
    Może ktoś zrobił sobie przeróbkę świateł albo założył nieoryginalny silnik lub też stator?
  • #5
    CrAzYShOcK
    Level 9  
    no więc tak : znalazłem schemat z tego wynalazku : ) ii jednak pomyliłem się bo jeden kabelek wychodzący z prądnicy leci do trzech miejsc ( regulator, obrotomierz, światła), co do silnika to jest silnik suzuki fx 125 ale występował też w innych modelach i niestety z inną prądnicą.
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 40  
    No, przecież ewidentnie to jest alternator jednofazowy i światłami ze silnika - zupełnie jak w skuterach 50 cm³.
    Skoro twierdzisz że światła masz z akumulatora, to ktoś wcześniej zrobił przeróbkę, a w takim układzie nie ma prawa to ładować akumulatora kiedy są włączone światła.
    Przed przełączeniem świateł w prawidłowy obwód, sprawdź czy na żółtym przewodzie przy podłączonym regulatorze i wysokich obrotach działa ograniczanie napięcia, abyś nie trafił na uszkodzenie regulatora co by spowodowało przepalenie żarówek.
    Później będzie można zająć się sprawdzeniem ładowania akumulatora.
  • #7
    CrAzYShOcK
    Level 9  
    temat rozwiązany przyczyną był wadliwy nowy regulator
  • #8
    Daro9219
    Level 1  
    Witam można prosić o namiary regulatora napiecia??