Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 1.9 TDI AHU - Nagły wzrost zużycia paliwa

polonez15 31 Oct 2015 20:40 3945 7
  • #1
    polonez15
    Level 33  
    Witam serdecznie. Auto jak w temacie, Passat Variant.

    Konfiguracja auta:

    -1.9 TDI AHU
    -wtryski 0.216 Fratelli Bosio 220/300
    -pompa wtryskowa na tłokorozdzielaczu z Renault 11mm
    -turbosprężarka z silnika CAHA
    -Program

    Do tej pory auto mieściło się w 6.5L przy mocniejszym pałowaniu, ale nie ciągłym ucie w podłodze. Z dnia na dzień zauważałem szybsze opadanie wskaźnika paliwa. Sprawdzone zostało:

    - statyczny kąt wtrysku 51
    - dawka paliwa 3.6mg/R
    - wyprzedzenie kąta zgodne z zadanym
    - ciśnienie doładowania zgodne zadanym ( 1.73b )
    - brak nieszczelności, pomiar MAF zgodny z zadanym
    - brak wycieków paliwa
    - tankowania na kilku stacjach różnych paliw ( eko, verva itp)
    Oczywiście testy i jazda bez klimy.
    Auto na takim setupie kopciło nieznacznie jak na dawki powyżej 2000obr/min ustawione programowo na 51. Spalanie wyliczone na 250km cyklu mieszanego wyniosło 8,5L/100km.
    Jadąc trasą ekojazdą, gdzie kiedyś potrafiłem spalić 4.5 teraz nie spadało poniżej 8.
    Pewnego dnia zmieniłem dawkę nastawnikiem na 5.0. Auto osłabło, spalanie przy ekojeździe spadło do 6.62L/100km, natomiast przy dynamicznej jeździe po mieście jeszcze bardziej wzrosło ( tłumaczę sobie to tym, że trzeba go mocniej cisnąć, by szedł). Ostatnio zauważyłem, że lekko trzyma któryś zacisk, zakupiłem właśnie dziś całkiem nowe na tył ale nie założyłem. Moim zdaniem aż tak zacisk nie powodowałby wzrostu zużycia paliwa...

    Witam serdecznie. Auto jak w temacie, Passat Variant.

    Konfiguracja auta:

    -1.9 TDI AHU
    -wtryski 0.216 Fratelli Bosio 220/300
    -pompa wtryskowa na tłokorozdzielaczu z Renault 11mm
    -turbosprężarka z silnika CAHA
    -Program

    Do tej pory auto mieściło się w 6.5L przy mocniejszym pałowaniu, ale nie ciągłym ucie w podłodze. Z dnia na dzień zauważałem szybsze opadanie wskaźnika paliwa. Sprawdzone zostało:

    - statyczny kąt wtrysku 51
    - dawka paliwa 3.6mg/R
    - wyprzedzenie kąta zgodne z zadanym
    - ciśnienie doładowania zgodne zadanym ( 1.73b )
    - brak nieszczelności, pomiar MAF zgodny z zadanym
    - brak wycieków paliwa
    - tankowania na kilku stacjach różnych paliw ( eko, verva itp)
    Oczywiście testy i jazda bez klimy.
    Auto na takim setupie kopciło nieznacznie jak na dawki powyżej 2000obr/min ustawione programowo na 51. Spalanie wyliczone na 250km cyklu mieszanego wyniosło 8,5L/100km.
    Jadąc trasą ekojazdą, gdzie kiedyś potrafiłem spalić 4.5 teraz nie spadało poniżej 8.
    Pewnego dnia zmieniłem dawkę nastawnikiem na 5.0. Auto osłabło, spalanie przy ekojeździe spadło do 6.62L/100km, natomiast przy dynamicznej jeździe po mieście jeszcze bardziej wzrosło ( tłumaczę sobie to tym, że trzeba go mocniej cisnąć, by szedł). Ostatnio zauważyłem, że lekko trzyma któryś zacisk, zakupiłem właśnie dziś całkiem nowe na tył ale nie założyłem. Moim zdaniem aż tak zacisk nie powodowałby wzrostu zużycia paliwa...

    Oczywiście zużycie wyliczone z tankowań, nie FISa. Ten pokazuje średnie poniżej 6...

    Any ideas???...
  • #2
    jakubirl
    Level 11  
    Jaką temperaturę wody pokazuje sterownik silniki ? Żadnych błędów nie ma oczywiście ?
  • #3
    polonez15
    Level 33  
    Czujnik temp wody w liczniku i ECU 90 stopni, paliwa również pokazuje to co powinien. O błędach nie piszę bo to logiczne że brak...
  • #4
    damcio1231
    Level 12  
    Zlitrarzuj go jak Bozia przykazała , bez tego ani rusz .
    Dowiesz się czy rzeczywiście pali więcej czy tylko masz jakieś przekłamanie.
    Teraz jest za dużo niewiadomych (pływak , czujniki , kable )

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam nie doczytałem do końca.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Masowy przepływomierz powietrza wali w h..
    Błędów nie wyświetli bo mieści się w zawiasach ale jara jak czołg.
    I druga sprawa to turbina , ile masz przejechane ?
    Pewnie w kolektorze będzie tona węgla.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ciśnienie masz za małe chyba , twoje to 0,730 b a normalne mają 0,900 .
    Ale tego nie jestem pewien jak się mylę niech ktoś mnie poprawi .
    Pozdrawiam.
  • #5
    polonez15
    Level 33  
    Oj Kolego, nie przeczytałeś dokładnie jednak...

    Turbosprężarka z 2012 roku z silnika CAHA, pompująca 1,73 bara a nie jak napisałeś 0.73. EGR dawno wywalony a kolektor ma prześwit jak lufa w czołgu. CO ma przepływka do tego? Po pierwsze, jej parametry są w idealnej normie, a po drugie wytłumacz mi, jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? Wtedy wystąpiłoby mega dymienie, którego u mnie nie ma. Pływak też odpada, wyjeżdzałem do zera aż zgaśnie.
  • #6
    damcio1231
    Level 12  
    Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia :
    doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar [mbar], stąd takie duże wartości - naturalne ciśnienie panujące w przyrodzie to (przyjmuje się) około 1000mbar (dla uproszczenia), stąd doładowanie względne wynoszące 1 bar na wykresie będzie odpowiadało 2000 mili Barów (cały czas operujemy uproszczeniami polegającymi na tym, że jako ciśnienie odniesienia stosujemy wartość 1000 mBar).
    wynoszące dla AHU 1940mbar, czyli "dla uproszczenia" popularne 0,9 bara.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza?
    A co się stanie jak tego nie zrobi?
  • #7
    polonez15
    Level 33  
    Chłopie, zrozum, doładowanie mam 1.73 BARA, chyba jasno napisałem w barach a nie 1730mbar. Skoro Cię to tak korci to doładowanie w VCDSie wynosi 2730. Akurat tu nie jestem zwykłym użytkownikiem tdi...

    Co do MAF sensora już się nie wypowiadam. Działa jak nalezy, przełącznik MAF-MAP przerzucony, bez zmian.
  • #8
    polonez15
    Level 33  
    Problem leżał w sofcie, zbyt dużo koksu od dołu, wysterowanie N75 robiło swoje. Zamykam.