Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z opracowaniem algorytmu

amisia 09 Cze 2005 14:02 996 2
  • #1 09 Cze 2005 14:02
    amisia
    Poziom 9  

    W gimnzajum dostaliśmy zadanie:
    Pan Andrzej Mnożnik zamierza napisać program symulujący czterodziałowy kalkulator wykonujący następujące działania: dodawanie, odejmowanie, możenie, dzielenie ma dwóch ułamkach. Podanie danych kalkulatorowi polega na wczytaniu mianowników i liczników obu ułamków. Kalkulator wykonuje tylko jedno działanie wynrane przez urzytkownika z listy czterech możliwych działań podczas jednego uruchomienia kalkulatora. Wynikiem działania kalkulatora nędzie ułamek zwykły właściwy lub niewłaściwy, skracalny lun miaskracalny podawanyw postaci dwóch liczb: licznika i mianownika wyniku działania.
    Wykonaj schemat blokowy działania kalkulatora, który chce zaprogramować pan Andrzej Mnożnik.
    Algorytm powinien wydawać komunikaty w przypadku błędnego zbioru danych wejściowych oraz podać przyczyną błędu i poprosić o ponowne podanie zbioru danych wejściowych. Można też napisać to w pascalu.
    Czy ktoś mi pomoże to zrobić?

    Dodano po 25 [minuty]:

    no i jeszcze jedno zadanko:
    Pan Andrzej jest bardzo dumny ze swojego nowego urządzenia. Wykonał on konstrukcję optycznego czytnika kart odpowiedzi. Urządzenie to czyta karty odpowiedzi testu matematyczno-przyrodniczego dla gimnazjum, zapamiętujęc sumę poprawnych odpowiedzi, jaką udzielili uczniowie. Liczba poprawnych odpowiedzi zapisywana jest do pliku. Po odczytaniu wszystkich kart odpowiedzi na koniec pliku automatycznie zapisywany jest znak @.
    Pomóż panu Andrzejowi, wykonj schemat blokowy, który na podstawie pliku danych uzyskanego z optycznego czytnika kary odpowiedzi wykona następujące obliczenia:
    -Zliczy ilość uczniów biorących udział w teście,
    -Zliczy ilość ocen niedostatecznych, odpowiednich, dostatecznych, dobrych, bardzo dobrych, celujących wystawionych wedłig następujęcej skali:
    ocena: skala:
    Ndst. 0-15
    Dop. 16-24
    Dst. 25-33
    Db. 34-42
    Bdb. 43-46
    Cel. 47-50
    -Poda wynik maksymalny oraz minimalny uzyskany przez uczniów,
    -Obliczy średnią liczbę punktów uzyskanych przez uczniów,
    Schemat blokowy powiniem charakteryzować się następującymi cachami:
    - powinien wydać komunikaty w przypadku błędnego zbioru danych wejściowych oraz podać przyczynę błedu i przerwać działanie algorytmu,
    -powinien wykonać minimalną ilość porównań i innych czynności obliczeniowych,

    0 2
  • Pomocny post
    #2 09 Cze 2005 14:34
    praw
    Poziom 17  

    Ad1:
    Napisze prosty algorytm w przypadku gdy otrzymujemy ułamek skracalny- w przypadku nieskracalnego należy jeszcze na koniec znalezc najwiekszy wspólny podzielnik dla wynik_licznik oraz wynik_mianownik:

    Code:

    1) wprowadz licznik1,  mianownik1, licznik2, mianownik2
    2) If (mianownik1 ==0 || mianownik2==0) wypisz 'błąd wprowadzonych danych (mianownik nie może być 0)
    3)wybierz znak działania
    4)if (znak=='+' || znak == '-'){
      wynik_mianownik=mianownik1*mianownik2;//wspolny mianownik
      wynik_licznik1=licznik1*mianownik2;
      wynik_licznik2=licznik2*mianownik1;
      if (znak=='+') wynik_licznik = wynik_licznik1+wynik_licznik2;
      else wynik_licznik = wynik_licznik1 - wynik_licznk2;
      wypisz wynik_licznik, wspolny mianownik;
    }
    5) if (znak=='*'){
      wynik_licznik = licznik1 * licznik2;
      wynik_mianownik = mianownik1 * mianownik2;
     
    }
    6) if (znak=='/'){
      if (licznik2==0) wypisz "blad - nie mozna dzielic przez 0);
      else {
        wynik_licznik=licznik1*mianownik2;
        wynik_mianownik=mianownik1*mianownik2;
      }
    }
    7) jezeli nie bylo bledu wypisz wynik_licznik, wspolny mianownik;

    Na drugie może później napiszę, bo teraz jestem troche zajęty w robocie

    0
  • #3 09 Cze 2005 14:49
    amisia
    Poziom 9  

    Dzieki za podpowiedz!!Mam jeszcze pytanko jak by to wygladało na schemacie blokowym?

    0