Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia Spot + Netia Player -

31 Paź 2015 23:27 1461 27
  • Poziom 7  
    Witam od kilku dni jestem posiadaczem internetu i tv w sieci Netia. Wszystko ładnie pięknie, ale mam mały problem, otóż gdy korzystam z internetu wtedy telewizja strasznie się przycina. Nie mam pojęcia o co chodzi. Może ktoś wie i pomoże rozwiązać problem?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    Witam

    Wcisnęli Ci kit i będziesz się z tym męczył :( .Słaba prędkość Twojego łącza (nie podałeś nic na ten temat) nie pozwoli na dobre działanie składników na jakie podpisałeś umowę;)
    Jeśli zawarta na odległość(internet ,telefon) i nie upłynęło 10 dni rozwiązać :!: :idea:
  • Poziom 7  
    Prędkość łącza 20MB
  • Poziom 26  
    Pokaż dane z routera ? ,prędkość 20MB :!: :!: :!: :idea: :idea: :?: :?: czy wiesz co Ty piszesz :?: chyba Ci się któraś literka pomyliła .
    Pomijając to chyba :!: :?: umowa do 20 Mb ,a realnie możesz mieć np 1000X mniej :)
  • Poziom 7  
    Tak, tak. Masz rację prędkość do 20 Mb. Mój błąd przepraszam.
    No dobrze, ale dodam, że do niedawna byłem abonentem Multimedii i tam nie bylo zadnych peoblemow, a internet mial identyczna predosc, tzn max 20
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Tak tylko ,że mm-..coś tam mogło korzystać z innego łącza (kabli) niż net-..cośtam .
  • Poziom 7  
    No tutaj dekoder z netii jest podłączony do routera/modemu, w multimedii tak nie bylo.
    Czyli rozumiem, że najleszym wyjsciem będzie rozwiązaniw umowy?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Jeśli zawarta na odległość (czyli telefon ,internet) i nie minęło 10 dni tak rozejdzie się to bez bólu ,kar itp. ;) Jeśli w salonie pozostaje Ci męka Pańska do końca umowy lub walka z dostawcą , że nie wywiązuje się z umowy .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tak licząc od dnia podpisania :!: :!: :!: czyli jak Pan przyjechał ,przywiózł sprzęt, bo chyba jak przywiózł sprzęt to i umowę do podpisu :?:
  • Poziom 7  
    To znaczy dokladnie bylo tak, chodzil po mieszkaniach pan z ofertą netii, mi sie spodobala, wiec juz wtedy podpisalem umowę, a ze sprzetem przyjechali po 2 dniach, Czy w takiej sytuacji tez mam 10 dni na rozwiaznie umowy od momentu jej zawarcia?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Obawiam się że nie :(.
  • Poziom 7  
    Ok, czyli się wchrzaniłem po uszy z ta umową. Mimo wszystko w poniedziałek udam się do nich to wszystko wyjaśnić. Dzięki za pomoc.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Masz łącze ADSL-owe (linia telefoniczna)? Bo jeżeli tak to pewnie tam nie ma zapasu i wysycając łącze dużą ilością połączeń na komputerach/telefonach sam robisz problem.
    Z tego co wiem Netia Player przy programach HD potrzebuje do 8Mb/s łącza.
    Dla mnie takie rozwiązanie na ADSL ma duże ograniczenia lepiej działa to przy sieciach ETTH.
  • Poziom 7  
    To znaczy? Nie znam się na tym. Jak to sprawdzić jakie mam połączenie?
  • Poziom 7  
    Przewód wchodzi w wejście ADSL
  • Poziom 7  
    Ok, czyli nie ma jakiejś opcji zmiany tego czy zrobienia czegokolwiek żeby działało to jakkolwiek lepiej. Fakt jest taki, że w domu korzystam tylko z jednego laptopa, ale już po uruchomieniu jakiegoś np filmu na youtube, telewizja zaczyna się przycinać, nie wspomnę już o pobieraniu jakiegoś pliku.
  • Poziom 7  
    Ok, dzięki za pomoc.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Przypominam, że na rozwiązanie umowy (odstąpienie od umowy) jest 14 dni a nie 10, i podpisując umowę w swoim domu jak najbardziej można taką umowę rozwiązać.
    kamis41990 napisał:
    prędkość do 20 Mb

    20 Mb jest tylko w teorii i na papierze.

    Realnie pewnie nawet 10% z tego nie ma...

    kamis41990 napisał:
    Przewód wchodzi w wejście ADSL

    W NS powinno być zaznaczone ADSL2+.

    Pokazać parametry pracy NS.
  • Poziom 26  
    Witam
    @KOCUREK1970 z 10 na 14 OK masz rację(tak to się zmieniło było 10!!) ale jak podpisujesz umowę <<z panem który coś zaoferował u Ciebie w domu >> to nie jest ZAWARCIE UMOWY NA ODLEGŁOŚĆ :!: :!: jest to umowa tak jak zawarta w salonie :!: :!: od której praktycznie niema odwrotu :cry: chyba ,że usługobiorca udowodni że usługodawca nie wywiązuje się z umowy :!: :!: Osobiście to przechodziłem i Netia wymiękła .Po około 3-mcach walki :!: :idea: :D
  • Specjalista Sieci, Internet
    kameleon11116 napisał:
    jak podpisujesz umowę <<z panem który coś zaoferował u Ciebie w domu >> to nie jest ZAWARCIE UMOWY NA ODLEGŁOŚĆ jest to umowa tak jak zawarta w salonie od której praktycznie niema odwrotu

    Jest to umowa zawarta POZA siedzibą firmy - dom klienta to nie siedziba firmy - operator może sobie to tłumaczyć jak tylko chce - jedno pismo klienta do UOKiK-a albo do PRK i firma jest potulna jak baranek.

    Proszę sobie to dokładnie przeczytać:
    https://uokik.gov.pl/faq_umowy_zawierane_na_odleglosc.php#faq1257
    I kilka następnych wpisów.
  • Poziom 26  
    Witam

    Wypróbuj to na własnej skórze ;) umowa na odległość to tylko umowy przez telefon i internet. To ,że PAN nie był w biurze tylko u klienta w domu nie powoduje zawarcia umowy na odległość:!:
    Ne sugeruj się tytułem artykułu :!:
    Cytaty z twojego linku
    Cytat:
    Umowa zawarta na odległość to umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie (np. zakupy w e-sklepie, rejestracja w portalu internetowym


    I o to chodzi :!: ,a czym innym jest umowa zawarta poza lokalem
    Cytat:
    Umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa to natomiast umowa z konsumentem zawarta:

    przy jednoczesnej fizycznej obecności stron w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy (np. w domu konsumenta, na prezentacji organizowanej w hotelu);
    w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez konsumenta w okolicznościach, o których mowa powyżej;
    w lokalu przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z konsumentem w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy, przy jednoczesnej fizycznej obecności stron (np. zaproszenie konsumenta z ulicy na pokaz w lokalu przedsiębiorcy);
    podczas wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami
    to nie jest umowa na odległość :!: :!:

    to są dwie różne rzeczy ;) :!:
  • Specjalista Sieci, Internet
    kameleon11116 napisał:
    to są dwie różne rzeczy

    To nie ma znaczenia - to tylko różna forma zawarcia umowy - co NIE zmienia efektu końcowego - w obydwu przypadkach mamy prawo z takiej umowy zrezygnować w terminie 14 dni od jej podpisania/zawarcia.
    kameleon11116 napisał:
    Ne sugeruj się tytułem artykułu

    Jaki tytuł artykułu? - to wykładnia, przepis wynikający z samej ustawy - zamieszczony na stronie instytucji stojącej na straży tych przepisów.

    Proszę nie wprowadzać w błąd - wykładnia, interpretacja jest jednoznaczna.
  • Poziom 26  
    Tytuł tytułem ,a prawo prawem i to chyba Ty wprowadzasz w błąd .

    Co mówi tytuł :?:
    Cytat:
    Kiedy dochodzi do zawarcia tzw. umowy na odległość, a kiedy poza lokalem przedsiębiorcy?
    TYLE z podkreśleniem na a kiedy :!:

    Nigdzie nie jest napisane ,że umowa poza lokalem jest umową na odległość . Znaczenie ma ;) i jak napisałem wypróbuj na własnej skórze :D ,a się przekonasz .
  • Specjalista Sieci, Internet
    To co Kolega przytacza, to tylko różna FORMA zawarcia umowy - co nie zmienia faktu, że dla klienta nie ma znaczenia (po prostu wyjaśniono to dosadnie, bo stosowano obejście poprzednich przepisów przez firmy) - w obydwu przypadkach klient ma PRAWO taką umowę wypowiedzieć w 14 dni - należy tylko pamiętać o terminach i co powinno takie wypowiedzenie zawierać, by mieć moc prawną w rozumieniu ustawy..

    Umowa przez telefon - kurier przywozi umowę - można rozwiązać w 14 dni.
    PH puka do MOICH drzwi MOJEGO mieszkania - podpisuję umowę - mogę wypowiedzieć w 14 dni, umowę przywozi kurier to samo - mogę wypowiedzieć w 14 dni.

    kameleon11116 napisał:
    wypróbuj na własnej skórze

    Otóż stosuję takie rozwiązania na własnej skórze od samego początku, kiedy wprowadzono taką możliwość - NIGDY nie było przypadku, bym miał z tego powodu jakiekolwiek problemy przy jej rozwiązywaniu w 10 dni kiedyś, czy 14 dni obecnie (a stosuję to rozwiązanie nader często, by operator poszedł na większe ustępstwa).

    Netia o ile się nie mylę, miała sprawę w sądzie wytoczoną im przez UOKIK - przegrali z kretesem, i nawet musieli karę finansową za to zapłacić.

    Czyjeś prywatne porażki, czy niepowodzenie nie mają nic wspólnego z prawem - wystarczy tylko determinacja klienta, dobrze sformułować pismo o co nam chodzi i forma może sobie wymyślać co tylko chce (są nawet w UOKIK-u dostępna klauzule niedozwolonych zwrotów, czy zapisów w umowach).

    Ty zapewne miałeś zapis w umowie, że oni sobie to tak wytłumaczyli i odebrali to PRAWO klientowi - że takiej, a takiej umowy rozwiązać w danym okresie nie można było - ale złamali PRAWO, więc taka umowa jest z mocy prawa nieważna.
    A, że to trochę w Twoim przypadku trwało - firma się broniła jak mogła - ale to tylko fatalnie o tej firmie świadczy, gdzie mają klienta i przysługujące mu PRAWA.
  • Poziom 26  
    Nie będę więcej polemizował przytaczany tekst jest jasny ;) przekonają się użytkownicy którzy ,,z PANEM,, w domu podpisali umowę :) . Tytuł przytaczanej wykładni jest jednoznaczny.
    Przytaczany tekst wyjaśnia jedynie różnicę jaka jest między obiema umowami.
    Cytat:
    Umowy zawarte poza lokalem przedsiębiorstwa

    Umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa to umowa zawarta z konsumentem:

    przy jednoczesnej fizycznej obecności stron w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy,
    w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez konsumenta w okolicznościach, o których mowa w pkt. 1,
    w lokalu przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z konsumentem w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy, przy jednoczesnej fizycznej obecności stron,
    podczas wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami.
    Nowa ustawa o prawach konsumenta rozbudowała definicję umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa (w porównaniu z jeszcze obowiązującymi przepisami), w ten sposób iż podano cztery przypadki (okoliczności) zawarcia umowy, kwalifikujące ją jako umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa.

    Umowami zawieranymi poza lokalem przedsiębiorstwa w działalności telekomunikacyjnej są umowy zawierane w lokalu abonenta i podpisywane przez serwisanta posiadającego pełnomocnictwo do zawierania umów w imieniu przedsiębiorcy.


    Cytat:
    Wobec kształtu nowej definicji umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa powstaje pytanie o charakter umowy zawieranej przy pomocy posłańca. Posłańcem będzie osoba, która przenosi gotowe już oświadczenie woli zaś, sama żadnego oświadczenia nie składa.

    Posłańcem będzie zatem pracownik serwisu, który jedynie przekazuje abonentowi dokument umowy już podpisany wcześniej przez dostawcę usług, np. przez zarząd firmy. Z naszych spostrzeżeń wynika, iż w działalności telekomunikacyjnej duży odsetek umów zawiera się właśnie w taki sposób.

    Umowami zawieranymi poza lokalem przedsiębiorstwa są umowy zawierane przy jednoczesnej fizycznej obecności stron. Wydaję się, iż posłaniec jako osoba, która nie składa żadnego oświadczenie woli nie jest stroną, której jednoczesnej obecności wymaga się przy zawieraniu umów poza lokalem przedsiębiorstwa. Wydaje się zatem, iż umowa zawierana przy pomocy posłańca w lokalu abonenta nie będzie ani umową zawieraną na odległość, ani umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, co ma wpływ na zakres przedsiębiorcy.

    Wydaje się, iż wątpliwości interpretacyjne będzie musiało rozwiać orzecznictwo sądowe. Szkoda tylko, że wątpliwości pojawiają się jeszcze zanim ustawa weszła w życie.

    http://okablowani.pl/umowy-zawierane-na-odleg...iorstwa-w-nowej-ustawie-o-prawach-konsumenta/
    Pozdrawiam serdecznie .
  • Specjalista Sieci, Internet
    kameleon11116 napisał:
    Nie będę więcej polemizował przytaczany tekst jest jasny przekonają się użytkownicy którzy ,,z PANEM,, w domu podpisali umowę . Tytuł przytaczanej wykładni jest jednoznaczny.
    Przytaczany tekst wyjaśnia jedynie różnicę jaka jest między obiema umowami.

    Z przytoczonej przez Kolegę strony:
    http://okablowani.pl/o-relacji-pomiedzy-ustaw...menta-a-prawem-telekomunikacyjnym-slow-kilka/
    "Zgodnie z UPK konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania jakiejkolwiek przyczyny"
    I o tym tylko tu rozmawiamy - zresztą tylko na to się Kolega powoływał.
    Co do dalszej części tego samego akapitu:
    "natomiast na gruncie PT abonentowi przyznano analogiczne prawo do odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, ale w krótszym 10-dniowym terminie"
    Nie ma praktycznie znaczenia - bo większość, by nie powiedzieć wszyscy w swoich umowach, regulaminach powołują się TYLKO i WYŁĄCZNIE na ustawę konsumencką.
    Skoro czegoś umowa nie zawiera, to i nie mogą przepisy nie wymienionej ustawy, czy kodyfikacji być wiążące - bo do wskazania tychże ZOBOWIĄZANY jest operator - i to OBYDWIE strony podpisują te same papiery.
    Wszystko musi wyraźnie zawierać umowa, jeśli tam czegoś nie ma, to winę za to ponosi TYLKO operator (bo to jest JEGO umowa, przez NIEGO zredagowana, sporządzona i dostarczona), bo i celowo (być może) wprowadził/a klienta w błąd - jeśli w niej czegoś nie ma, to żadna strona nie może się na to powoływać, że pomimo braku paragrafu w umowie, jest jakiś przepis i teraz ktoś coś musi.

    Zresztą, prawo wyraźnie NAKAZUJE, by to operator podczas zawierania umowy dostarczył klientowi wzór wypowiedzenia tejże umowy, z określonym trybem i terminem rozwiązania umowy - nie ma nigdzie tam wskazanego akapitu, czy paragrafu z PT, są tam wymienione przepisy, akapity z ustawy konsumenckiej - a ta wyraźnie mówi o terminie 14 dni.
    A ten akapit całkowicie kończy moje wyjaśnienia:
    "Niemniej jednak, mając na uwadze zaprezentowane przez Prezesa UKE oraz Prezesa UOKiK stanowisko, a także fakt, iż organy te będą kontrolowały stosowanie nowej ustawy o prawach konsumenta, przedsiębiorcom telekomunikacyjnym z czystej ostrożności radzimy przyznawać abonentom uprawniania określone w UPK, pomimo świadomości, że tak naprawdę ani Prezes UKE, ani też Prezes UOKiK nie posiadają kompetencji, które dawałyby im możliwość poprawiania/precyzowania prawa mocą własnych decyzji i interpretacji".

    Mamy w domu UPC 3 usługi, mamy też komórki - wszędzie jest 14 dni na rozwiązanie umowy - wszystko podpisywane po 01.01.2015 (jako przedłużenie, lub renegocjacje umów pierwotnych).