Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PWM w modelarstwie - garść pytań

joorva 01 Lis 2015 01:09 1134 9
  • #1 01 Lis 2015 01:09
    joorva
    Poziom 7  

Witam wszystkich. Kilka słów wstępu: od niedawna zacząłem w zaciszu domowym robić doświadczenia z wysterowywaniem różnych urządzeń (diody, silniki, serwomechanizmy) za pomocą płytki arduino (a dokładniej 12 bitowego sterownika PWM podpiętego do arduino). Jestem 100% amatorem, zmajstrowałem to wszystko po kilkutygodniowej lekturze internetów. W tej chwili mam podpięty silnik bezszczotkowy oraz serwomechanizm. doświadczalnie udało mi się to zmontować i uruchomić, teraz chcialbym uzupełnić teorię. Niestety moje pytania są na tyle specyficzne, że konkretnych odpowiedzi nie udało mi się znaleźć. Prosiłbym więc o pomoc w rozwikłaniu zagadek na które natrafiłem.

Co do serwomechanizmów - jakiego sygnału PWM spodziewa się typowy serwomechanizm? To serwo którego ja używam toleruje zakres wypełnienia między 500 a 2400 mikrosekund. Jako że na sterowniku PWM ustawiłem sygnał na 400Hz, to po przeliczeniu kilku rzeczy dobrałem odpowiedni zakres i serwo zaczęło prawidłowo pracować. Grzebiąc w internecie jednak trafiłem na informację, że modelarskie serwomechanizmy pracują z sygnałem PWM 50 Hz. Jak w takim razie moje serwo radzi sobie z sygnałem 400 Hz? Czy ma to jakieś znaczenie, dopóki zapewnię mu impulsy stanu wysokiego o długościach w zakresie jego pracy?