Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy LPG w samochodzie to samo zło?

Xantix 05 Lis 2015 20:33 6135 73
  • #61 05 Lis 2015 20:33
    Mitsuo
    Poziom 5  

    3.0 d 10 on 45 zł 7.5 on+ 2.5 lpg 38 zł. Różnica 700zł na 10000 km zwrot instalacji teoretycznie po 50000 km a tak poważnie ta prymitywna instalacia do diesla powinła kosztowac około 2tyś -2.5max a nie tyle siana!!!! Czyli to bardziej ekologia niż oszczednosci nie wliczając ciężarówek i innych mega dużych potworów na ON

  • #62 05 Lis 2015 21:06
    kwok
    Poziom 38  

    Taaa tyle tylko że gaz to rekordowo niską cenę już miał i teraz drożeje a poza tym dodaj do 3.0 d 25% gazu to na pewno będzie interesująco pracował. może silnikowi nic się nie dzieje ale mnie ten klekot by na pewno nie pasował. Co do ceny to w starym silniku na mechanicznej pompie fakt - za duża, ale w konstrukcjach z elektroniką zapodanie dodatku gazu wymaga zmian map sterowania silnikiem bo samo dodanie paliwa "z boku" nie przynosi oszczędności a jedynie bunt ecu.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Propaganda reklamowa : W silnikach Diesla tylko 70-80% ON ulega spaleniu reszta 20% ON zostaje niewykorzystana i przepada w układzie wydechowym pojazdu. Technologia podwójnego zasilania LPG 20% + ON 80% powoduje uratowanie 20% paliwa ON i zamianę tych standardowo przepadających 20% ON w energie.....
    Źródło: http://www.autogascentrum.pl/jak-dziala-lpg-diesel
    Jak widać jesteś w błędzie.
    A co informacji n/t lpg jako paliwa to oczywiście to dobro które nie przerodzi się w zło jeśli jest właściwie zamontowane, konserwowane i ustawione - jak każde z resztą paliwo a tu chodzi tylko o cenę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Xantix widzę że usunąłeś post.

  • #63 05 Lis 2015 21:17
    bizon_126
    Poziom 28  

    Powiem tyle że niegdyś myślałem diezel jest moc, gaz bee ale zawsze jeździłem benzyną
    Na pierwsze moje auto z lpg poszło seicento 1,1 instalacja na krokowym bez problemowo
    Teraz peugeot 306 1,4 lpg i następne tez będzie lpg
    Droższy przegląd fakt zwraca mi się po miesiącu jazdy, obsługa i regulacja to kolejny miesiąc ale i tak przez 10 zarabia na mnie
    Do montażu na to dzisiaj na diagnostyce diagnosta mnie się pyta Kto panu tak tą butle na sztukę zamontował pod podwoziem ?
    Ona trzyma się tylko na jednej śrubie
    Odpowiedziałem-już 10 lat

  • #65 05 Lis 2015 21:38
    Mitsuo
    Poziom 5  

    Jest moc gdy jest turbo,,,,,,,Bi turbo,,,,,,,,,Tri turbo

  • #66 05 Lis 2015 21:39
    Phaeton
    Poziom 13  

    Mitsuo napisał:
    czy posiada HYDRAULICZNĄ REGULACJE ZAWORÓW.

    Hydrauliczna regulacja zaworów jest zaletą, ale wcale nie jest wymagana.

  • #67 05 Lis 2015 21:45
    bizon_126
    Poziom 28  

    kwok napisał:
    bizon_126 napisał:
    Odpowiedziałem-już 10 lat

    To diagnosata nie zatrybił że legalizacja wychodzi?

    Zobaczył właśnie czytając tabliczkę [że legalizacja własnie wygasła]
    Byłem tylko zrobić ,,przegląd'' przed przeglądem
    Co nie zmienia faktu że nie brakuje ludzi którzy montują lpg a nie maja o tym pojęcia i nie zdają sobie sprawy ze w ten sposób mogą zrobić krzywdę

  • #68 05 Lis 2015 21:49
    Mitsuo
    Poziom 5  

    Lubryfikacja. też do końca nie zastąpi ręcznej płytkowej szklankowej okresowej regulacji luzów zaworowych jeżdżąc na gazie dla bezpieczeństwa można czy jednak trzeba regulować????

  • #69 05 Lis 2015 22:08
    bizon_126
    Poziom 28  

    Do właściciela tematu
    Kup sobie benzynkę i sam znajdź dobry warsztat i zamontuj lpg
    Jeżeli ktoś zamontował lpg to na pewno auto najeździło trochę kilometrów
    U mnie tez w domu są tacy co mówią ze benzyna lepsza na gaz nie przełączać bo wybuchnie
    Ja odpowiadam jak będziesz zwracał różnice w cenie to nie ma problemu

    Dodano po 15 [minuty]:

    Xantix napisał:
    kwok napisał:
    Xantix zdradź może jakie auta cię interesują i jak będzie używane (czy jazda po 10km w jedną stronę i 2 do marketu czy może więcej, miasto,wioska....)


    Interesują mnie głównie średnie auta Fiata albo VW. Ojciec proponował VW Golfa Mk 4 1.4 16V, ale ja wolałbym Fiata Punto I 1.2 ze względu na oszczędniejszy silnik i dostateczną (jak dla mnie) dynamikę.
    Teren to wioska, auto będzie jeżdzić w promieniu ok. 40km, użytkowane będzie nieregularnie - może się zdarzyć, że będzie użytkowane przez pewien czas codziennie, albo też stać cały miesiąc bezczynnie. Czyli ciężko będzie określić taki przeciętny przebieg mięsieczny jaki bedzie miało to auto.

    Silnik 1,2 fiata jest banalnie prosty nie posiada ani przepływomierza ani egr-a porostu naj prościej sie dało
    Miałem ten silnik w seju tylko ze 1,1 i na instalacji 2 gen dawał rade dużo zależy od gazownika który montuje/ustawia
    Też kiedyś byłem u jednego skasował 100 i miało być pięknie a nie było
    Podjechałem do drugiego skasował 20 zeta i spalanie spadło moc odzyskana

  • #70 05 Lis 2015 22:14
    Mitsuo
    Poziom 5  

    V6 + lpg. V6+lpg+turbo. V8+lpg. Oszczedności nigdy za wiele albo akcyza + vat na wiejską i abu zabi :-)

    A może fiat 1.616v +lpg bo ten 1.2 8v to lubi wycieki np.stilo 3d lub combi

  • #71 06 Lis 2015 04:29
    Xantix
    Poziom 39  

    kwok napisał:


    Xantix widzę że usunąłeś post.


    Tak, miałem dodać coś na temat diesli ale się powstrzymałem. Generalnie chodzi o to,że zakup diesla w dobrym stanie na rynku wtórnym jest niełatwy. W końcu nikt nie kupuje auta na ON,żeby stał w garażu, skoro samo kupno jest droższe, nie mówiąc już o naprawach (np. znajomemu jak padły pompowtryski to koszt wymiany był tak duży,że w benzyniaku mógłby kupić dobry używany silnik i wstawić go do auta). A,że w moim przypadku auto wielkich przebiegów rocznych mieć nie będzie to się chyba zdecyduję na jakąś oszczędną benzynę (tak jak piszą o Punciaku,że przy umiejętnej jeździe zadowala się ok 6l/100km Pb95 to mnie to zadowala).

  • #72 04 Sty 2016 21:45
    jk555
    Poziom 1  

    Witam.
    Ja też po doświadczeniach z dieslami wróciłem do LPG. Wybrałem bardzo ryzykowny silnik bo 1.8 TSI. W aucie zamontowana jest dedykowana do niego instalacja płynnego wtrysku gazu LPDI Vialle. Gaz podawany jest przez fabryczne wtyski benzyny, więc auto nie musi chodzić wtryskiwaczy benzyną. Właściwie to wcale nie potrzebuje benzyny. Zużycie gazu utrzymuje się na poziomie 10,5l/100km +-1l. Żeby jednak nie było tak pięknie, to niestety w aucie trzeba co 15-20 tys km wymienić uszczelki wtryskiwaczy. Mimo wszystko ciężko o lepszy kompromis między kosztami eksploatacji a osiągami auta.

  • #73 06 Sty 2016 14:49
    bronzik
    Poziom 11  

    Też wróciłem do gazu po złych doświadczeniach z dislem . Jeżdżę na SQ 32 od BRC w autku ford mondeo 2,0 z 2008 roku i szczególnie teraz przy -18 to się potwierdza , że dobrze zrobiłem :) .

    Moderowany przez ociz:

    Jak widzę jedyny cel istnienia tego konta to reklama BRC.
    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.
    Ostrzeżenie. Następnym razem będzie ban.

  • #74 21 Maj 2016 01:29
    Xantix
    Poziom 39  

    W końcu pod długich konsultacjach zdecydowałem się na auto z LPG. Mój wybór padł na Opla Astrę pierwszej generacji. Z tego co się dowiedziałem ten silnik dobrze sobie radzi z gazem. Zrobiłem już na tym aucie kilka kkm i muszę przyznać, że mimo sporego przebiegu na LPG nie ma z tym autem na razie żadnego problemu. Oby tak dalej. Dziękuję wszystkim za porady. Pozdrawiam.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo