Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1.9tdi AVG - Tarcie prawego koła przy maksymalnym skręcie.

01 Lis 2015 08:43 2127 5
  • Poziom 9  
    Witam.
    Zacznę od początku w moim passacie mechanik wymienił około 2 miesiące temu wszystkie przednie wahacze, amortyzatory oraz przegub prawy zewnętrzny. Około tydzień temu przy maksymalnym skręcie kół coś zaczęło stukać w prawym przegubie. Po kilku takich skrętach przegub się rozłączył, mechanik wytłumaczył to słabym zabezpieczeniem. Po kilku dniach sytuacja się powtórzyła, mechanik powiedział że założył nowe zabezpieczenie i dał nowe podkładki i że wszystko powinno być dobrze, a jak nie to trzeba wymienić przegub na nowy. Po następnych kilku dniach zauważyłem, że prawe koło przy maksymalnym skręcie trze o asfalt, tak jakby było bardziej skręcone niż lewe. Inny mechanik zauważył że koła w skręcie wychylają się zbyt mocno oraz pochylają się na bok jak w mercedesie czy bmw. Znalazł też przyczynę, zeszlifowane ograniczniki skrętu kół, więc koła skręcały się zbyt mocno. Jednak tarcie koła po lekkim wyprostowaniu kół nie ustaje. Zdzierają mi się przy tym opony, a czas już wymieniać je na zimówki. Nie chce zedrzeć zimówek. Jaka może być tego przyczyna? Zbieżność jest ok. W prawym kole przy skręcie powstają duże naprężenia i boje się że coś jeszcze może się uszkodzić
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    W twoim opisie jest też przyczyna, żle wykonana wymiana elementów zawieszenia. Na 100% geometria jest zła , tym bardziej że piszesz że drze ogumienie. Ciekawe w jakim celu zeszlifowano ograniczniki skrętu. To właśnie przez ich zeszlifowanie zwrotnica - kolumna przy maksymalnym skręcie kół niszczyła przegub homokinetyczny . On nie jest przystosowany do pracy pod większym kątem i po to są ograniczniki. Niech ten co to robił odda Ci kasę za robotę i zmień mechanika - na takiego co ma olej w głowie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Xapomniałem jeszcze dodać czy dobrze dobrał przegub? Czasami minimalna różnica i niby da się go zamontować , ale jak piszesz są naprężenia , to od czego ?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Niech ktoś to dobrze przejrzy i na pewno dojdzie do odpowiednich wniosków.
    Geometria/zbieżność na prostych kołach może wyjsc, ale przy skręcie wszystko może się rozjeżdżać.
    Nie raz już bywało, że ktoś odwrotnie założył wahacze (L na P), niby niemożliwe a jednak.
  • Poziom 9  
    Przegub na 99% dobry. Drugi mechanik powiedział, że ten pierwszy mógł odwrotnie włożyć dolne wahacze i dlatego zeszlifował ogranicznik. Poradził też aby w ogranicznikach wywiercić dziury, nagwintować i wkręcić śrubę, aby koła nie skręcały tak mocno. Jutro wkręcę śruby i pojadę na geometrię. Dziękuję za rady.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Mantiuk napisał:
    Drugi mechanik powiedział, że ten pierwszy mógł odwrotnie włożyć dolne wahacze
    Nie da się tam nic odwrotnie włożyć.
    Mantiuk napisał:
    i dlatego zeszlifował ogranicznik
    Jaki ogranicznik? Nie ma tam czegoś takiego.
    Można popełnić błąd przy montażu dolnego tylnego wahacza , są dwa miejsca montażowe w tzw. "ławie".
  • Poziom 9  
    Problemem była zbieżność. Robiły się zbyt duże naprężenia i zrywało zabezpieczenie.