Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra b 1.6. 16v - faluja obroty

leelo 01 Nov 2015 09:40 3759 11
  • #1
    leelo
    Level 11  
    Witam,
    Jak w temacie, vectra b 1.6 16v '98 faluja obroty na biegu jalowym po wymianie rozrzadu. Przed wymiana chodzil normalnie. Czy to moze byc zle ustawiony rozrzad?
  • #2
    tomaszk23
    Level 16  
    Witam falują obroty po regeneracji sprawdzić

    - ustawienie wg. znaków
    - czujnika położenia wałków rozrządu.
  • #3
    leelo
    Level 11  
    Znaki sprawdzone -sie zgadzaja
  • #4
    tomaszk23
    Level 16  
    -zatem sprawdź czujniki prędkości obrotowej i położenia wału
    - układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza
    - zasilnie paliwem
  • #5
    ...KUBA...
    Level 25  
    tomaszk23 wrote:

    - układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza


    Sprawdź jeszcze pod kątem szczelności układu doprowadzającego powietrze do silnika, może ktoś zruszył naderwał jakiś wężyk podciśnieniowy. Nieszczelnie złożył ten dolot za przepływomierze.
  • #6
    leelo
    Level 11  
    Ok
    Jutro sprawdze podcisnienia i dam znac
  • #7
    leelo
    Level 11  
    Witam.
    Troche trwalo ale padl alternator i dopiero dzisiaj uruchomilem auto.
    Podcisnienie sprawdzone-szczelne. Po podpieciu do kompa blad 0335(czujnik walu), 0505(uklad biegu jalowego) i 1503(imobilizer).
    Da sie jakos sprawdzic czy czujnik walu jest ok czy od razu nowy? I czy dalsze bledy moga byc konsekwencja czujnika walu?
  • #8
    tomaszk23
    Level 16  
    Nie opisze ci cale tego ale masz tu filmik
    wszystko sprawdzisz potencjometrem z supermarketu za 20 zl a mechanik skasuje cie 200 za wyciągniecie i włożenie czujnika (chyba indukcyjny).
    Ważan jest tez relacja szczeliny do mierzonego ziębnika ale to tak na marginesie .

    https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

    Dodano po 44 [sekundy]:

    https://www.youtube.com/results?search_query=czujnik+po%C5%82o%C5%BCenia+wa%C5%82u+

    Dodano po 4 [minuty]:

    skasuj błędy i zobacz jak działa jeśli dobrze to nie rób tam nic za dużo.
    Jak nadal to samo rozepnij czujnik spradz jak reaguje na zmiany temperatury i oddziaływanie indukcji. - relacja zmiany do odległości wykrytego przedmiotu - dx/dt . :)
  • #9
    leelo
    Level 11  
    No i lipa. Po skasowaniu bledow nie pojawiaja sie ponownie. Czujnik sprawdzony-dziala. Czasam mam wrazenie ze na chwile pali na 3 gary ale tylko jak na wysokim biegu mam niskie obroty np 40km/h 4bieg okolo 1000obrotow (nie jezdze tak na co dzien ale przypadkowo to zauwazylem)
    Wszystko zaczelo sie po wymianie rozrzadu , wczesniej bylo ok.
    Chyba bez warsztatu sie nie obejdzie 😞
  • #11
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    ...KUBA... wrote:
    Nieszczelnie złożył ten dolot za przepływomierze.

    W 1,6 16V?
    Dłuuuuugo tam będzie szukał przepływomierza, oj długo!
    Jak nie masz pojęcia o danym modelu to po co się wypowiadasz?
  • #12
    tomaszk23
    Level 16  
    Witam na wysokim biegu przy niskich obrotach zawsze będzie auto słabe silnik musi osiągać odpowiedni moment obrotowy a ten zależy od obrotów z zgodnie z wzorem

    Mo=9550*P/n
    P- moc
    n-obroty

    dla każde biegu moment obroty jest optymalny kiedy silnik ma 2000 obr/m

    Żeby silnik pracował optymalnie to na każdy biegu jeśli nie ma obrotomierza jest wrtośc minimalnej prędkości.

    1- 20km
    2 do 40 km
    3-60 km
    4- 80 km
    5- powyżej 80 km

    Jeśli jest inaczej należy zajrzeć w dtr od danego typu samochodu.

    http://www.edukator.republika.pl/zmiana_biegow_cd.html

    Dodano po 2 [minuty]:

    powinno sie unikać jazdy zbilżonej obrotami do 1000 rpm na np. 4 i 5 ponieważ może to grozić uszkodzeniem mechanizmu napędowego bądź silnika.