Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1.9 TDI - Czy można pozbyć się turbo?

Kruszyna20202 01 Lis 2015 14:53 540 9
  • #1 01 Lis 2015 14:53
    Kruszyna20202
    Poziom 11  

    Witam
    Posiadam Audi A4 B5 1.9 TDI (110 KM) z '96 roku. Pytanie mam raczej z gatunku tych nietypowych :) Chodzi mi czy mogę w tym silniku zdemontować turbosprężarkę? Jeśli tak to jaki zakres prac musiałbym przeprowadzić?
    Zdaję sobie sprawę że może się to kolegom wydawać dziwne ale to auto ze względu na ogólny stan postanowiłem przeznaczyć na "poligon doświadczalny" a jeżdzę już innym audi. Wiem również że znacząco spadną osiągi ale na nich mi nie zależy :) chodzi mi tylko czy jest to możliwe.
    Pozdrawiam

    0 9
  • #2 01 Lis 2015 15:14
    bearq
    Poziom 36  

    Możliwe ale zbyt dużo zachodu

    0
  • #3 01 Lis 2015 15:22
    Kruszyna20202
    Poziom 11  

    To znaczy? Jeżeli chodzi o kwestie mechaniczne to warsztat mam dość wyposażony (tokarki, frezarki itp) więc to nie byłby problem. Chodzi mi bardziej o to czy nie przełoży się to na trwałość jednostki itp. Jeśli tak to oczywiście oddam turbo do regeneracji i tyle :) Pytanie zadałem bo zbliża się troszkę wolnego czasu u mnie i zastanawiałem się nad zajęciem na zimowe popołudnia:)

    0
  • #4 01 Lis 2015 15:25
    procekkk
    Poziom 24  

    Bez turbo silnik na pewno więcej wytrzyma, prawdopodobnie remap by trzeba było zrobić pod SDI bo mocy będzie jeszcze mniej niż dla typowego SDI do tego kat może się szybciej zapchać. Proszę mnie poprawić jeśli coś pominąłem.

    0
  • #5 01 Lis 2015 19:09
    wielecki
    Poziom 20  

    Gdybym chciał wywalic turbo w tym silniku, miał tokarki frezarki i był na bezludnej wyspie to wywaliłbym też pompę paliwa i zamontował zwykłą mechaniczną od wolnossacego.

    -2
  • #6 01 Lis 2015 19:14
    robokop
    Moderator Samochody

    Można wywalić bezkarnie turbinę. Auto będzie sporo słabsze i bardziej dymiące. Żeby z tego zrobić w pełni SDI, trzeba by wymienić jeszcze sterownik silnika i wałek rozrządu.

    0
  • #7 01 Lis 2015 20:52
    Kruszyna20202
    Poziom 11  

    To może jeszcze bardziej dymić niż teraz :) ? To jest właśnie główny powód chęci jej wyrzucenia. Jak mówiłem, osiągi są nieważne. Taka próba sprawdzenia czy to będzie działać oraz podszkolenia się z obsługi wszystkich urządzeń w warsztacie. Jeśli nie to auto pójdzie na szrot i tyle.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 01 Lis 2015 21:23
    robokop
    Moderator Samochody

    Teraz dymi pewnie na niebiesko, a będzie dymić na czarno. Bez fizycznego usuwania turbosprężarki - usuwa się oś z wirnikami, a daje długa śrubkę fi6 z podkładkami miedzianymi na końcach - masz wtedy swobodny przelot z obydwu stron. Nie trzeba przerabiać kolektorów i zaślepiać magistrali smarowania. Tyle że to taka profanacja sztuki mechanicznej.

    0
  • #9 01 Lis 2015 23:52
    Kruszyna20202
    Poziom 11  

    Dymi właśnie na czarno. Przy ostrej jeździe nie widać tyłu auta.

    0
  • #10 02 Lis 2015 08:08
    Gitner
    Poziom 27  

    Jak dymi na czarno to masz za mało powietrza, zapewne dziurawy dolot.

    0
  Szukaj w 5mln produktów