Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia II - 2009 1.2 HTP silnik BBM a zawór EGR

nece616 01 Lis 2015 18:34 4128 38
  • #1 01 Lis 2015 18:34
    nece616
    Poziom 26  

    Witam.
    Czy w skodzie Fabii II z 2009 roku (silnik 1.2 HTP o oznaczeniu BBM 44kW) występuje zawór EGR? Jeżeli tak gdzie szukać jego położenia i jakie są objawy jego uszkodzenia?

    0 29
  • #2 01 Lis 2015 19:38
    procekkk
    Poziom 24  

    Tak. Okolice kolektora wydechowego. Tego może być cala lista - google twoim przyjacielem. A w czym problem?

    0
  • #3 01 Lis 2015 20:37
    nece616
    Poziom 26  

    Dzięki za odpowiedź. Postaram się dokładnie opisać problem. Samochód przy zimnym silniku i temperaturze otoczenia poniżej zera ma problem z odpaleniem.Trzeba dłużej trzymać rozrusznik i silnik nie równo pracuje. Dodatkowo włącza się na stałe lampka układu przeciwpoślizgowego - taki rysunek auto w poślizgu - gdy go zgaszę i zapalę drugi raz silnik pracuje prawidłowo i lampka kontrolna układu przeciwpoślizgowego gaśnie. Co jakiś czas wyskakuje mi awaria kontroli składu spalin (nieprawidłowy skład mieszanki)-tzw. helikopter-dokładny odczyt kodów błędów wskazał awarię czujnika temperatury-ale to nie pomogło-problem nadal występuje.
    I tak sobie pomyślałem o EGR - właśnie dzięki Google - ale NIGDZIE NIE UDAŁO MI SIĘ ZNALEŹĆ DOKŁADNYCH INFORMACJI -czy i gdzie w Skodzie Fabia 1.2 HTP znajduje się ten czujnik (patrzyłem też wzrokowo,ale nic nie znalazłem).
    Proszę o pomoc w diagnozie usterki.

    1
  • #4 01 Lis 2015 20:40
    T5
    Moderator Samochody

    nece616 napisał:
    dokładny odczyt kodów błędów wskazał awarię czujnika temperatury-ale to nie pomogło-problem nadal występuje.
    Ale co nie pomogło? Odczyt błędów? Jakaś naprawa?

    0
  • #5 01 Lis 2015 20:46
    nece616
    Poziom 26  

    Wymiana czujnika temperatury zakończona skasowaniem błędu nie przyniosła oczekiwanego rezultatu. W dniu dzisiejszym przy -2 stopniach Celsjusza samochód nie mógł odpalić, a gdy się to udało silnik pracował nie równo. Na desce rozdzielczej za to zapaliła się "kontrolka poślizgu". Dopiero ponowne uruchomienie silnika spowodowało równą pracę silnika bez komunikatu o błędzie.

    0
  • #7 01 Lis 2015 20:56
    nece616
    Poziom 26  

    Brak błędów. Jednak jestem pewien, że po kilkunastu przejechanych kilometrach pojawi się błąd mieszanki paliwa tak zwany CHECK. Jest to błąd cykliczny, który potrafi sam zniknąć.

    0
  • #8 02 Lis 2015 10:21
    nece616
    Poziom 26  

    A teraz najciekawsze!!! Dzwoniłem do serwisu centralnego SKODY i usłyszałem odpowiedź, że w SKODA FABIA 1.2 htp rok. prod. 2008/2009-kod silnika BBM 44kW zawór EGR nie występuje!Przedstawiciel Skody stwierdził to po numerze VIN mojego samochodu-
    NA PEWNO u nich w Skodzie tego zaworu nie kupi-bo nie występuje.
    I byłoby po temacie...ale na czwartek jestem umówiony z mechanikiem pracującym w Skodzie i on twierdzi,że zawór EGR w moim aucie występuje i że to może być przyczyna problemów.Może ktoś wie ?...i dokładnie wskaże miejsce (np.zdjęcie lub dokładny opis) gdzie to jest (EGR)-to do czwartku może bym sam się temu zaworowi przyglądnął?

    1
  • #9 02 Lis 2015 10:30
    jacek074
    Poziom 25  

    W tym silniku nie ma egr. Gaz jest ? Jaki konkretnie błąd ?

    0
  • #10 02 Lis 2015 10:43
    nece616
    Poziom 26  

    Samochód jest wyposażony w fabryczna instalacje sekwencyjna. Jeżeli ma to znaczenie samochód pochodzi z Włoskiego salonu. Komputer od gazu posiada loga marek samochodów z grupy VAG. Na chwilę obecną samochód jest wolny od błędów.

    0
  • Pomocny post
    #11 02 Lis 2015 11:23
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zakręć butlę w bagazniku wypal resztki gazu z instalacji i polataj na benzynie. Zobacz wtedy czy będa usterki.

    0
  • #12 02 Lis 2015 12:52
    nece616
    Poziom 26  

    Będą usterki.Auto ZAWSZE zapala się na benzynie (właśnie wtedy jest problem) i silnik musi trochę pochodzić zanim przerzuci na gaz.Usterka CHECK,która zapala się i gaśnie cyklicznie na jeździe gazem nie powoduje zmiany komfortu jazdy-PROBLEM JEST PODCZAS ZAPALANIA AUTA I NIERÓWNEJ PRACY SILNIKA po rozruchu (pojawia się wtedy błąd układu przeciwpoślizgowego, który po zgaszeniu auta i drugim rozpaleniu ulega skasowaniu)-auto pracuje wtedy na benzynie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Może dokładniej-kody usterek z CHECKa mówią o zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance i czasami o błędzie katalizatora-czyli nic konkretnego.

    -1
  • #13 02 Lis 2015 13:02
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak jesteś mądrzejszy to ok....

    1
  • #14 02 Lis 2015 13:27
    nece616
    Poziom 26  

    Nie bardzo zrozumiałem... Czyli pewnie mądrzejszy nie jestem. Nie chciałem nikogo obrazić. Czyli spróbuję jutro tak-autem będę dzisiaj jeździł na paliwie i jutro rano na samym paliwie zobaczę jak będzie z rozpalaniem. Za każdą próbę pomocy-dziękuję.

    0
  • #15 02 Lis 2015 14:38
    domex32
    Moderator na urlopie...

    nece616 napisał:
    ROBLEM JEST PODCZAS ZAPALANIA AUTA I NIERÓWNEJ PRACY SILNIKA po rozruchu


    Jak masz problem z gazem, to silnik odpala na dwóch paliwach jednocześnie, stąd błędy, sondy NOx szaleją, a sterownik nie może sobie z tym poradzić. Jest taka opcja. @andrzej20001 wie co pisze.

    0
  • #16 02 Lis 2015 15:36
    nece616
    Poziom 26  

    Butla zakręcona. Jutro rano napiszę o wyniku eksperymentu o ile temperatura będzie minusowa. Dziękuje bardzo!

    0
  • #17 03 Lis 2015 07:38
    nece616
    Poziom 26  

    I już po nadziei-auto przy temperaturze -2 zapaliło z wielkim trudem-nierówna praca (wyskoczył błąd układu przeciwpoślizgowego). Wystarczy tylko zgasić i od razu silnik zapala na tyk i chodzi równo-błąd od układu przeciwpoślizgowego znika sam.WCZORAJ NA WIECZÓR JEŹDZIŁEM NA BENZYNIE-BUTLA Z GAZEM ZAKRĘCONA.
    Boje się co będzie jak przyjdzie zima i niższe temperatury...bo na razie da się jeździć.

    0
  • Pomocny post
    #18 03 Lis 2015 08:50
    ociz
    Moderator Samochody

    Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.

    0
  • #19 03 Lis 2015 11:23
    nece616
    Poziom 26  

    Gaz w dalszym ciągu jest zakręcony i jeżdżę na benzynie. O wynikach poinformuje na forum.

    Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:

    Samochód już nie da się odpalić-mimo ciepłego silnika-KONIEC-rozrusznik kręci.W czwartek auto jedzie na linie do serwisu Skoda (zrezygnowałem z mechanika typu ''złota rączka''...-bo już byłem u kilku) napiszę wynik diagnozy ze Skody.

    0
  • #20 04 Lis 2015 19:49
    nece616
    Poziom 26  

    Auto po 2 dniach udało się odpalić. Jutro jestem umówiony w ASO SKODA na wgranie nowego oprogramowania do sterownika gazu i regulacje instalacji. Proszę o wskazówki na co jeszcze zwrócić ewentualnie uwagę przy tej wizycie. Nie ukrywam, że chciałbym uniknąć nie potrzebnych kosztów. Waszym zdaniem wystarczy ingerencja jedynie w sterownik od gazu czy potrzebna będzie też ingerencja w sterownik silnika?

    0
  • #22 05 Lis 2015 20:48
    nece616
    Poziom 26  

    Witam ponownie-jest wstępna diagnoza serwisu Skoda-Instalacja gazowa w porządku-uszkodzony czujnik temperatury płynu (raczej nie-tydzień temu był wymieniany)
    lub uszczelka pod głowicą -ma być wykonany test obecności spalin w płynie chłodzącym.

    0
  • #23 07 Lis 2015 09:07
    nece616
    Poziom 26  

    Witam ponownie. Serwis Skoda sprawdził w moim aucie wszystko, co było do sprawdzenia w poszukiwaniu usterki. Wyregulowano instalację gazową ,zmierzono ciśnienie sprężania-idealne, sprawdzono wtryskiwacze ,wykluczono wydmuchanie uszczelki pod głowicą, sprawdzono pompę paliwa, świece-WSZYSTKO W PORZĄDKU.
    Diagnoza serwisu Skoda-niespełniająca norm BENZYNA-zatankować lepsze paliwo E98. Wczoraj cały dzień jeździłem tylko na paliwie E98 Orlen (gaz wyłączony). Dzisiaj rano przy zapalaniu silnika NADAL TEN SAM PROBLEM. Auto nie pokazuje żadnych błędów tylko jak zawsze po ciężkim rozpaleniu zimnego silnika (rozrusznik trzeba trzymać kilka sekund i jeżeli AUTO NIE ZAPALI NA RAZ ...TO JUŻ NIE ZAPALI-NIERÓWNA PRACA silnika i wyskakuje błąd przeciwpoślizgowy. Po szybkim zgaszeniu silnika-AUTO PALI NA TYK-BŁĄD ZNIKA-silnik równo pracuje. Może ktoś ma jakiś pomysł-zima coraz bliżej i pewnie będę bez samochodu, bo tak jak wcześniej pisałem PROBLEM NARASTA WRAZ ZE SPADKIEM TEMPERATURY. Już jestem zrezygnowany, bo jak ASO Skoda nie dała rady, to już nie mam gdzie się udać.

    0
  • #24 07 Lis 2015 09:40
    nicram1941
    Poziom 17  

    Weź odłącz na noc akumulator, rano (jak będzie zimno) podłącz i spróbuj odpalić, zobaczymy czy z wyzerowaną adaptacją będzie tak samo. Jest ewidentny problem z regulacją składu mieszanki. Nie wiem czy bez podglądu live daty i kumatego mechanika da się coś Tobie doradzić.

    0
  • Pomocny post
    #25 07 Lis 2015 14:10
    jacek074
    Poziom 25  

    Jak jest błąd ESP,to jaka usterka jest wtedy w silniku ? Czy sprawdzili w aso czy nie ma nowszego oprogramowania sterownika silnika ? Jaki jest numer sterownika i jaka ma wersję oprogramowania (hw), ew.podeślij nr. vin.

    0
  • #26 08 Lis 2015 09:32
    nece616
    Poziom 26  

    Jest tylko błąd ESP-żadnej innej usterki-mimo,że silnik pracuje nierówno.Po drugim zapłonie błąd znika. W ASO mieli sprawdzić oprogramowanie i ewentualnie uaktualnić...ale z tego wszystkiego to zapomniałem nawet zapytać i nie wiem czy dostanę od Skody teraz taką informację ; ale spróbuję zapytać. Typ sterownika to VW AG 03D 906 023-numer seryjny SJ8 FST 270608 F4040049 - o ile dobrze odczytałem właściwe numery.
    Jeszcze jedna sprawa-napisałem, że świece są w porządku, ale jednocześnie konsultant stwierdził, że w Skodzie świece NGK to złe rozwiązanie (takie mam od pół roku-wczoraj odkręciłem wszystkie i jedna świeca była bardziej okopcona od drugich)-mam zamiar je wymienić na Brisk...a może to pomoże?

    0
  • #27 08 Lis 2015 09:44
    jurekk55
    Poziom 34  

    nece616 napisał:
    -wczoraj odkręciłem wszystkie i jedna świeca była bardziej okopcona od drugich)


    Zmierz ciśnienie sprężania na zimno , zacznij pomiar od tego cylindra. Zamień miejscami wtryskiwacze oznaczając gdzie trafi wtryskiwacz pracujący z okopconą świecą. Po 100-200 kilometrach sprawdź osady na świecach.

    0
  • #28 08 Lis 2015 10:15
    nece616
    Poziom 26  

    Dziękuję za odpowiedź, ale ciśnienia były już mierzone w ASO (wyniki idealne i jednakowe na wszystkich cylindrach)-auto było tam kilka godzin-robili próby na zimnym i ciepłym silniku. Wtryski też były sprawdzane w ASO , ale ten pomysł z zamianą spróbuję przeprowadzić przy okazji wymiany świec-mam już zamówione w sklepie internetowym-koszt 11 zł sztuka (Brisk dedykowany dla tego silnika z instalacją LPG).

    0
  • #29 08 Lis 2015 18:24
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Reset adaptacji vagiem zrób.

    0