Witam.
Posiadam mercedesa 190 rocznik 1991, który miał do tej pory silnik 1.8. Niestety olej zaczął przedostawać się do płynu chłodniczego, co skłoniło mnie do zmiany silnika. Kupiłem silnik o pojemności 2.3 od mercedesa w124 (wersja 982 z pompą nivo). Przełożyłem go razem z oryginalnym "komputerem" i silnik odpala, jednak mam problem z wolnymi obrotami, które wynoszą od 2000 do 2500. Próbowałem regulować zapłon kopułką, jednak nie zmienia to za wiele. Próbowałem również ustawić palec pod kopułką na pierwszy cylinder, w momencie, gdy tłok w pierwszym cylindrze znajduje się w krańcowym położeniu i auto w ogóle przestało odpalać - dlatego ustawiłem z powrotem tak jak było.Dodam, że kolektor wydechowy bardzo szybko się teraz zagrzewa do tego stopnia, że aż paruje i śmierdzi
Regulowałem również mieszankę za pomocą śruby imbusowej znajdującej się pod filtrem powietrza - brak rezultatu. Bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem jest ok. Podciśnienia mam podłączone tak jak na poniższych zdjęciach:
Z tego czujnika jeden wąż podciśnienia idzie pod kolektor dolotowy, natomiast drugi jest podłączony w miejscu pokazanym na poniższym obrazku.
Czarny wąż podciśnienia idzie pod kolektor dolotowy.
Wąż z modułu zapłonowego idzie do trójnika pokazanego poniżej
Zielonkawy wąż z trójnika idzie gdzieś do kabiny
Część czujników musiałem poprzekładać ze swojego silnika, ponieważ miały inne wejścia np. te 2 znajdujące się koło wejścia na węże podciśnienia na pierwszym zdjęciu. Dodaje również film z pracy silnika:
https://youtu.be/pj5k65T6zQU
Bardzo proszę o podpowiedzi
Posiadam mercedesa 190 rocznik 1991, który miał do tej pory silnik 1.8. Niestety olej zaczął przedostawać się do płynu chłodniczego, co skłoniło mnie do zmiany silnika. Kupiłem silnik o pojemności 2.3 od mercedesa w124 (wersja 982 z pompą nivo). Przełożyłem go razem z oryginalnym "komputerem" i silnik odpala, jednak mam problem z wolnymi obrotami, które wynoszą od 2000 do 2500. Próbowałem regulować zapłon kopułką, jednak nie zmienia to za wiele. Próbowałem również ustawić palec pod kopułką na pierwszy cylinder, w momencie, gdy tłok w pierwszym cylindrze znajduje się w krańcowym położeniu i auto w ogóle przestało odpalać - dlatego ustawiłem z powrotem tak jak było.Dodam, że kolektor wydechowy bardzo szybko się teraz zagrzewa do tego stopnia, że aż paruje i śmierdzi


Z tego czujnika jeden wąż podciśnienia idzie pod kolektor dolotowy, natomiast drugi jest podłączony w miejscu pokazanym na poniższym obrazku.

Czarny wąż podciśnienia idzie pod kolektor dolotowy.

Wąż z modułu zapłonowego idzie do trójnika pokazanego poniżej

Zielonkawy wąż z trójnika idzie gdzieś do kabiny

Część czujników musiałem poprzekładać ze swojego silnika, ponieważ miały inne wejścia np. te 2 znajdujące się koło wejścia na węże podciśnienia na pierwszym zdjęciu. Dodaje również film z pracy silnika:
https://youtu.be/pj5k65T6zQU
Bardzo proszę o podpowiedzi
