Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LF321A Comenda - Niepełny cykl mycia

duszabar 02 Nov 2015 13:14 1974 11
  • #1
    duszabar
    Level 11  
    Po transporcie zmywarki nie zapala się kontrolka osiągnięcia wymaganej temperatury wyparzacza H2, po cyklu mycia program zostaje przerwany, kontrolka pracy H3 prawidłowo gaśnie. Bojler grzeje wodę do wyparzania, słychać odgłosy z wewnątrz obudowy jednak płukanie/wyparzanie nie następuje, jaka może być przyczyna?
    Czy przyczyną może być zbyt wysoko umieszczony spust wody do kanalizacji (powyżej lustra wody w zmywarce)?
  • Helpful post
    #2
    aaanteka
    Level 40  
    Na początek należy przejrzeć zmywarkę pod kątem czystości przewodów odprowadzających i doprowadzających wodę, czujnika- czujników poziomu.

    To tak ogólnie tyczy się zmywarek i przyczyn ich niedomagań.

    A jak do tej pory funkcjonowała zmywarka -jak był umiejscowiony spust wody?
  • #3
    duszabar
    Level 11  
    Kupiłem ją jako sprawną więc wierzę że może coś się obluzowało w transporcie. Ze zdjęć mogę wnioskować że spust był poniżej zmywarki, stała na podstawie. Wyczyściłem to co było dostępne w komorze myjącej czyli spryskiwacze i dysze. Dzisiaj spróbuję obniżyć spust poniżej lustra wody w zmywarce.
  • #6
    duszabar
    Level 11  
    Tak jak myślałem, nie jest winny odpływ. Kluczem jest chyba nie świecące się kontrolka gotowości H2.Termostat boilera działa prawidłowo i odłącza grzanie po osiągnięciu żadnej temperatury. Pozostaje sprawdzić czy wszystkie przewody są na miejscu.
  • Helpful post
    #7
    aaanteka
    Level 40  
    Podstawa to sprawdź czystość przewodów , zbiorników, czujnika poziomu to stanowi najczęściej przyczyne niedomagania.

    W używanym sprzęcie dość szybko powstają osady które pozostają tam mimo stosowania filtrów środków zmiękczających oraz czyszczących.
    Tego typu urządzenia raczej nie stoją bezczynnie w lokalach.
  • #8
    duszabar
    Level 11  
    Czujnik poziomu jak nowy brak jakichkolwiek zanieczyszczeń, działa. Ogólnie zmywarka w dobrym stanie zabrudzona tylko powierzchownie, w dolnej karuzeli było kilka kawałków szkła. Termostaty działają, jednak nie sprawdzałem w nich poszczególnych sekcji może tu jest problem, termostat włącza/wyłącza grzałkę ale w innej sekcji może nie przekazuje informacji o swoim stanie i nie zamyka obwodu informującego o gotowości. Będę to musiał sprawdzić. W ogóle dziwne dla mnie jest że da się uruchomić program myjący mimo że obwód informujący o gotowości do mycia i wyparzania nie działa (kontrolka H2 nie zapala się) . Być może winny jest timer.
  • Helpful post
    #9
    aaanteka
    Level 40  
    Ale to by świadczyło, że zmywarka była wysłana jako uszkodzona ,bo takiego uszkodzenia nie wywoła transport.

    Jak kolega sprawdzał czujnik poziomu ? Jego nowość nie świadczy o niczym( Rozumiem ,ze rozmawiamy o hydrostatycznym, a jak z czystoscią weżyka doprowadzającego?).

    Jak kolega sprawdzał termostaty?

    Poza nimi są jeszcze czujniki termiczne zabezpieczające w przypadku uszkodzenia termostatów
    ( bynajmniej w większych modelach są instalowane ).

    Oczywiście należy sprawdzić stan grzałek, styczników ( 3 sztuki nad komorą myjacą), sprawność pompy myjącej oraz czujnik zamknięcia drzwi.

    Sama płytka elektroniki również posiada przekaźniki ,które na wszelki wypadek należy sprawdzić.
  • #10
    duszabar
    Level 11  
    Hydrostatyczny sprawdziłem podając mu ciśnienie na wężyk, nie sprawdzałem go jeszcze elektrycznie ale podejrzewam że jest sprawny bo nie odpaliła by grzałka w komorze i/lub nie następowało by wypełnienie komory po wypróżnieniu z niej wody do końca. Z tyłu jest jeszcze mechaniczny czujnik ciśnienia w sieci ale tu też podejrzewam że jest sprawny bo do pierwszej części mycia woda jest podawana. Termostaty sprawdziłem tylko pod kątem pojawiania się i zaniku zasilania na grzałkach, pod tym względem są sprawne. Czujnik termiczny zabezpieczający jest jeden w bojlerze, jest sprawny bo bojler działa. Pozostaje sprawdzić termostaty, widziałem że dochodzi do nich więcej przewodów więc muszę sprawdzić czy wszystkie obwody w nich działają, potem sprawdzę styczniki.
    Jechałem po ten sprzęt 250 km w jedną stronę i nawet jeśli jest jakieś uszkodzenie które już było lub ujawniło się w transporcie a nie dotyczy najważniejszych elementów zmywarki nie opłaca mi się tego reklamować. Wszystkie pompy, grzałki podawanie płynów działa, zostają termostaty, styczniki i timer. Urządzenie kupiłem w dość dobrej cenie i przypuszczałem że będzie jeszcze wymagało jakiegoś wkładu więc nie panikuję.
  • #12
    duszabar
    Level 11  
    Jeżeli będzie to panel to będę monitował u sprzedającego bo kosztuje on koło 500zł a raczej niemożliwe aby padł w transporcie.
    Edit
    Sprawa się wyjaśniła, przyczyną było zbyt niskie ciśnienie wody na wyjściu z dodatkowego uzdatniacza. Po włączeniu elektrozaworu u otwierającego wodę niewielka ilość wody przechodziła przez zawór ciśnieniowy po czym zawór się zamykał. Zmywarka ma swój uzdatniacz i zbiornik na sól więc mogę uzdatniacz dodatkowy ominąć podłączając ją bezpośrednio do sieci. Dodatkowo w błąd wprowadziła mnie spalona kontrolka gotowości.

    Niestety ciśnienie u mnie w sieci jest na tyle małe, że podczas płukania-wyparzania górny spryskiwacz ledwie się kręci i szkło (szklanki) mają smugi na zewnątrz więc być może będzie trzeba zastosować dodatkową pompę wspomagającą "rinse booster pump". Może ktoś ma taką pompę do sprzedania w dobrej cenie?

    Jak długi powinien być cykl płukania/wyparzania w tej zmywarce (LF321A)?