Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hyundai getz crdi 1.5 - kłopoty z rozruchem trzeba krącić ok 35 s żeby odpalił

02 Lis 2015 13:34 3456 8
  • Poziom 2  
    witam mam auto hyundai getz crdi 1.5 auto cieżko odpala trzeba długo kręcić około 35s wtryskiwacze są po regeneracji czujnik z listwą wymieniony i pompa paliwowa też i dalej ciężko pali prosze o dobra rade i pali 8l w miescie czy tak powino się dziać
  • Poziom 28  
    auto było podpinane pod komputer?
  • Poziom 2  
    tak było podpinane i mechanik powiedział ze wtryskiwacze i zostały wymienione i dalej ciezko odpala
  • Poziom 10  
    Witam,
    Mam podobny problem. Auto to hyundai Getz 1.5 CRDi (silnik D3EA) z 2004. Z rozrusznika nie odpala w ogóle. Ale na plaka czy na popych już tak. I chodzi w miarę równo.
    Wg HiScana ciśnienie na listwie po przekręceniu zapłonu to 1.8 bara, a w czasie kręcenia rośnie tylko do 60bar-to na pewno jest źle.
    Obroty wału w czasie rozruchu to 200-240
    Zastanawiam się co może być przyczyną, aż tak niskiego ciśnienia?

    Czujnik ciśnienia paliwa jest taki:
    http://www.finjector.com/verkkokauppa/documents/4e796102e6461/0281002405.pdf
    Zmierzyłem nóżki na oporność - zawsze jest 0, do masy też jest 0. Między środkową sygnałową nóżką, a czujnikiem jest jakiś wzmacniacz sygnału więc może tak ma być?

    Wtyczka do tego czujnik ma napięcie pomiędzy skrajnymi pinami ok 6v, czyli prawidłowo, ale napięcie występuje też na środkowym wyjściu - dokładnie takie same jak na zewnętrznym czy to jest normalne?

    Myślałem jeszcze o zaworze przelewowym na pompie wysokiego ciśnienia, czy jego uszkodzenie może dać, aż tak duży spadek ciśnienia?

    Od czego zacząć badanie niskiego ciśnienia na listwie w czasie rozruchu?
  • Poziom 10  
    200-240 tak jak pisałem wcześniej
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany. Pompa wysokiego ciśnienia wymagała uszczelnienia.
    Widać było, że lekko się poci przy dolnej głowiczce, ale to widocznie wystarczyło, do ąż tak dużycz ubytków ciśnienia.
    Teraz po przekręceniu zapłonu na samej pompce elektrycznej jest 3.8 bara, a odpala gdy ciśnienie osiągnie około 170bar. Zestaw naprawczy kosztuje 61.65 w IC, ma nr F 01M 101 455.