Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C5 2.5 TDI - Zmiana automatu na manual, kodowanie sterownika i pompy.

Adek4100 02 Nov 2015 21:58 4242 6
  • #1
    Adek4100
    Level 17  
    Witam serdecznie.
    Mam pewien problem z Audi A6 C5 2.5 TDI 2.5 TDI 00', po zmianie skrzyni biegów z automatycznego TipTronica 5HP19 na manualną 6-ścio biegową.
    Otóż wszystko jest już złożone na gotowo jeżeli chodzi o stronę mechaniczną całej operacji. Problemem jest fakt, iż samochód odpala, pracuje nie równo, kopci i nie wkręca się powyżej 2000RPM, teraz nasuwa mi się pytanie, czy muszę zmieniać sterownik, czy tylko coś przeprogramować?
    Szukałem internet w celu rozwiązania mojego problemu ale nie znalazłem nic konkretnego, bardzo prosze o pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    jokerro
    Level 34  
    Kodowania,dzwon jak cos bo za duzo pisania.
  • #3
    Adek4100
    Level 17  
    Dalej nie rozwiązałem problemu kodowania, natomiast poradziłem sobie z faktem iż samochód nie wkręca się na obroty. Aktualnie, samochód jest jezdny natomiast przyspiesza dobrze do ok. 2300RPM po czym nastepuje spadek mocy który z powrotem powraca przed 4000RPM i przyspiesza dobrze aż do końca zakresu obrotów.
    Towarzyszy temu kontrolka ESP, na przycisk ESP nie ma reakcji.
    Przeczyściłem przepływkę, nie pomogło. Czy jest podłączona czy nie również zero reakcji, samochód zachowuje się identycznie.
    Zrobiłem logi grupy: 1, 3, 4, 7, 8, 10, 11.
    Silnik nie dogrzewa się i pokazuje temp 60*C, prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temperatury który zamówiłem i będzie na jutro, ale wątpie by przez niego zapalała się kontrolka ESP i samochód miał spadki mocy.

    http://vaglog.pl/log_239353.html
    http://vaglog.pl/log_239354.html
    http://vaglog.pl/log_239355.html

    Numer sterownika to : 4B1 907 401 A.
    Kodowanie to: 01011, innej wartości nie przyjmuje ani VagCom ani VCDS'em.
  • #4
    masloe36
    Level 2  
    Kolego poradziłeś sobie z tymi kodowaniami mam identyczny problem silnik po remoncie pompa wtryskiwaczy i turbo nowe a auto nie ma mocy i też przekkadka z automatu na manual
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    masloe36
    Level 2  
    OK. A soft pisany przez kogoś indywidualnie czy wystarczy zamienić sterownik silnika. Mógł byś coś więcej mi napisać moze i ja się uporam z tym w końcu. Pozdr