Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oscyloskop do elektroniki samochodowej

tomas1991 03 Nov 2015 07:49 1932 18
NDN
  • #1
    tomas1991
    Level 11  
    Witajcie,
    zamierzam kupić oscyloskop przede wszystkim do elektroniki pojazdowej choć w domowym zaciszy będzie wykorzystywany również do uC Atmela. Zależy mi na dwóch kanałach, pasmo nie większe myślę niż 20 MHz. Celuje w używany analog, do magistrali CAN posiadam analizator stanów logicznych, który póki co się sprawdza. Ostatnimi czasy na portalach aukcyjny ciężko o coś w rozsądnej cenie, mam do dyspozycji 300-400 zł. Jeśli macie jakieś propozycje lub przypadkowo macie jakiś oscyloskop o podobnych parametrach na sprzedaż proszę o pomoc.

    Pozdrawiam, Marcin :)
  • NDN
  • #2
    aaanteka
    Level 42  
    Może należy pomyśleć o czymś takim jak:

    -USB VOLTCRAFT DSO-2020 USB, 20 MHz, 48 MS/s, 2-kanałowy lub

    -Hantek 6022BE USB PC ,lub

    -MSCOPE PRO II AWG ( to przyrząd o wiele uniwersalny w zastosowaniach samochodowych).

    Dostępne również są na aukcjach internetowych i sklepach internetowych VOLTCRAFT AO-610 oraz VOLTCRAFT AO-610 KLASA B,również na raty.

    Ale warto się zastanowić czy nie warto troche dołożyć i kupić używany OSCYLOSKOP CYFROWY HP 54600B 2x100MHz ( na aukcjach internetowych cena kształtuje się na poziomie 700-800zł) .Naprawdę spore możliwości za rozsądną cenę i marka firmowa.
  • NDN
  • #3
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    aaanteka wrote:

    Dostępne również są na aukcjach internetowych i sklepach internetowych VOLTCRAFT AO-610 oraz VOLTCRAFT AO-610 KLASA B,również na raty.



    Jo Cie prosza....

    Jedyne co zaproponowałaś godnego uwagi, to HP, tylko że do motoryzacji, pierwsze badanie zapłonu i upalony.

    Ja bym tu sugerował używany prosty analog, którego łatwo naprawić w razie czego.

    Jako przystawkę można sobie kupić analizator stanów logicznych, ale nie oscyloskop, toż to strzał w kolano.
  • #4
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    ciasteczkowypotwor wrote:

    Ja bym tu sugerował używany prosty analog,


    :D :D :D
    Tyle wystarczy za komentaż ciastek.
    Natomiast sam temat- takich pytań było na tym forum milion, ale jak się komuś nie chce szukać, to gorzej jak by nie mógł.
  • #5
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    @nawracająca zgaga co ten post wnosi?
  • #6
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Dobra, już Ci trzepię tyłek; sam chciałeś wyskakując z analogiem.
    Jak nim sprawdzisz przebiegi sondy lambda (góra dwa cykle/s)? Będziesz obserwował skaczącą plamkę? Jak nim sprawdzisz korelację dwu czujników, np wału i wałka? No dobra, masz dwukanałowy, ale jak jeden czujnik naparza góra 10 impulsów na sekundę?
    A diagnoza przebiegów po stronie wtórnej układu zapłonowego?
    I trzecie ciastuniu, jak taki analogowy nada się przy teście drogowym, np. diagnoza czujnika ABS? Przedłużacz bęziesz rozwijał czy zabawy z przetowrnicą?
    Wiesz do czego mu się przyda zwykły analogowy? Już ci mówię- facet robi elektronikę saochodową na stole i nim sobie sprawdzi, czy jakas motorolka ma oscylacje na kwarcu czy nie ma...
    :lol:
  • #7
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    @nawracająca zgaga Twój podpis mówi wszystko. Więc teraz wskaż mi działający i nadający się do użytku skopometr w cenie 400zł?
  • #8
    aaanteka
    Level 42  
    Należy zwrócić uwagę na konkretnie sprecyzowane pytanie autora tego tematu.



    ciasteczkowypotwor wrote:
    Jedyne co zaproponowałaś godnego uwagi, to HP, tylko że do motoryzacji, pierwsze badanie zapłonu i upalony.

    Ja bym tu sugerował używany prosty analog, którego łatwo naprawić w razie czego.


    Proszę ,jak kolega nie ma pojęcia w jaki sposób i przy pomocy czego się dokonuje pomiarów przy użyciu oscyloskopu , o nie trolowanie jak w opisie.

    Słyszał kolega o sondach oscyloskopowych , różnicowych, wysokonapięciowych itp. z separacją galwaniczną , aktywnych pewnie tak ?

    ( przykładowo:
    -CIE HVP40,TT-HV250TESTEC,T3100 produkcji Hantek, DP120FLUKE)

    Technika pomiaru a stosowany przyrząd to dwie różne sprawy.

    Dziwnym trafem wskazany oscyloskop HP był na wyposażeniu wojskowych polowych zakładów naprawczych( NATO).

    Hantek 6022BE USB PC zastosowała na wyposażeniu standardowym jedna z sieci autoryzowanych serwisów samochodowych więc proszę o powściągliwość w swoich opiniach opartych na swoim własnym doświadczeniu.

    Dzisiejsze samochody to nie tylko układ zapłonowy, niektóre z nich już nawet nie ma silnika spalinowego:D.
  • #9
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    ciasteczkowypotwor wrote:
    Więc teraz wskaż mi działający i nadający się do użytku skopometr w cenie 400zł?

    Bosch PMS100, który w sewisach Opla wystepował jako Tech 31, a który to z kolei tak naprawdę jest jakimś Fluke czy Tektronixem idzie wyrwać na ebayu za 100 euro.
  • #10
    tomas1991
    Level 11  
    @nawracająca zgaga wiem, że podobnych tematu było kilka lecz wybacz ale jestem początkujący w oscyloskopach. W szkole uczyłem się diagnostyki na cyfrowym natomiast niektórzy uważają, że analog pokaże np. krótkie impulsy, które cyfra zgubi. Tworząc temat bardziej chodziło mi o sprawy techniczne np. który lepiej nadaje się do synchronizacji zewnętrznej np. wtrysk względem położenia wału korbowego, który właśnie lepiej poradzi sobie ze skaczącą lambdą, do którego dopasuje jakąś normalną sonde WN. Analizator stanów mam i coś do testów drogowych też ;)
  • #12
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Zaden czujnik w samochodzie w większości przypadków nie wytwarza częstotliwości większej niż 1kHz, i żaden aktuator nie jest takową sterowany, a nie sądzę, że wpadnie ci do głowy sprawdzanie nadajników/odbiorników zdalnego otwierania (443MHz).
    Zupełnie nie wiem tez po co ci oscyloskop do CAN, LIN, VAN, będziesz obserował ramkę i co? Jak tam stwierdzisz, czy idzie komunikat "zaświeć kierunkowskaz"? :lol:
    Wystarczy, że zmierzysz napięcie na L i H.
    Szukaj jakiegoś na LCD z autonomicznym zasilaniem (ważne) i dobrze, aby miał sondę pojemnościową i indukcyjną. Przyda się na nic w ukłądach zapłonowych.
    Obserwuj e-bay, czasami od jankesów za 100 dolców idzie wyrwać fajny sprzęt firm SUN bądź Snap-on.
  • #13
    aaanteka
    Level 42  
    zmyslonyy wrote:

    aaanteka napisał:

    Słyszał kolega o sondach oscyloskopowych , różnicowych, wysokonapięciowych itp. z separacją galwaniczną , aktywnych pewnie tak ?


    Tylko każda z tych sond będzie kosztować więcej niż sam oscyloskop...


    To już inna sprawa,a moja wypowiedź tu przytoczona we fragmencie dotyczyła innego niezbyt trafnego przykładu pomiaru.

    Na marginesie można dodać ,iż sondy różnicowe i wysokonapięciowe ,w szczególności z drugiego obiegu , używane można zakupić w niewielkich kosztach ,podobnie jak nie firmowe produkty chińskie .

    Do większości pomiarów w samochodach wystarczą tanie tłumiki wejściowe do tego przeznaczone.
  • #15
    aaanteka
    Level 42  
    Używam od przeszło 15 lat sondy przy pomiarach w zakresie 1000-25000V i nie mam jakoś problemów ze sprzętem ,jak również ze zdrowiem.

    Jak z każdym urządzeniem należy przestrzegać przepisów BHP oraz stosować go zgodnie z przeznaczeniem i oczywiście posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności.
    Generalnie to każde napięcie powyżej 42V powszechnie stosowane jest dla nas zagrożeniem,nawet gdy sobie tego nie uzmysławiamy.
  • #16
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Aaaaaale opowiadasz bajki....
    Bracia Grimm dużo by się mogli nauczyć od Ciebie.
    Kolego, zwykła sonda z dzielnikiem oporowym akurat w tej branży się nie nada. W tym zakresie czynności o których ja myślę, a o których Ty nie masz o nim pojęcia.
    No, może sonda 1:10, ale to sporadycznie.
  • #17
    aaanteka
    Level 42  
    nawracająca zgaga wrote:
    Kolego, zwykła sonda z dzielnikiem oporowym akurat w tej branży się nie nada. W tym zakresie czynności o których ja myślę, a o których Ty nie masz o nim pojęcia.


    Kolego myślę ,iż to jest tylko twoja i tylko twoja nadinterpretacja wynikająca z braku wiedzy jak wykonane są sondy wysokonapięciowe, sondy różnicowe .

    Może czasem warto nie myśleć za dużo a czytać ze zrozumieniem.
  • #18
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    A jak są wykonane te, które przy tych pomiarach muszą być stosowane? Naucz mnie o wielki!