Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bezpiecznik różnicowo-prądowy - Zwarcie lub coś w tym stylu.

ppawwell 03 Lis 2015 10:45 594 9
  • #1 03 Lis 2015 10:45
    ppawwell
    Poziom 9  

Witam. Nie jestem elektrykiem ale z pomocą tego forum 2 lata temu zrobiłem skrzynke rozdzielczą, i wszystko jest ok, było raczej do dziś. Nie bywały smród ze skrzynki więc otworzyłem i moim oczom ukazało się to co na zdjęciu. Nie wiem czemu akurat przy przewodzie N taka sytuacja, jakieś przeciążenie czy co? Dodam, że u mnie wszystko jest na prąd oprócz kuchni gazowej. Ogrzewanie i terma jest na prąd. Zdarzyło się to dziś przy praniu, ogrzewanie też włączone. Z bezpiecznika przewód N idzie do listwy gdzie są podłączone wszystkie obwody czy jak to tam się nazywa. Przewód o grubości 2,5mm z bezpiecznika do listwy, mam jeszcze 4mm i chyba zaraz go wymienię, ponieważ to pierwsze co mi się skojarzyło. Skrzynka dawniej też od czasu do czasu brzęczała ale ale to nie był odgłos iskrzenia jak teraz tylko jakby buczenie. Bedę wdzięczny za pomoc, mam nadzieję, że uda mi się to naprawić przed wyjściem do pracy na 13, bo nie chciałbym zostawić córki i żony z taką sprawą. Pozdrawiam Bezpiecznik różnicowo-prądowy - Zwarcie lub coś w tym stylu.

0 9
  • #2 03 Lis 2015 11:08
    Przemek2011
    Poziom 16  

Jeżeli nie masz pojęcia o elektryce to zleć naprawę jakiemuś elektrykowi. Tak będzie drożej, ale za to bezpiecznie dla Ciebie, córki i żony.

0
  • #4 03 Lis 2015 11:17
    Jacek1l
    Poziom 14  

Słabo dokręcony przewód (jak pisał poprzednik), poza tym przekrój 2,5 zdecydowanie za mały jak na takie takie obciążenie (przewód od wyłącznika różnicowo-prądowego do wymiany), wyłącznik różnicowo-prądowego do wymiany.
    Bezpiecznik różnicowo-prądowy - Zwarcie lub coś w tym stylu. -nie bezpiecznik tylko wyłącznik, nie zwarcie tylko wygrzanie takie coś powoduje :)

0
  • #5 03 Lis 2015 11:20