Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić automatycznie przesuwane drzwi

simpleman73 05 Lis 2015 07:12 2934 40
  • #31
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Logika jak sama nazwa wskazuje potrzebna jest do wykonania urządzenia zgodnie z techniką i zasadą działania. Przykładem jest projektowanie drzwi do sklepu bez wiatrołapu.
    Kasjerki szaleją z radości przy -20 stopni Celciusza.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    Freddy
    Poziom 43  
    strikexp napisał:
    Silników prądu stałego specjalnie nie polecałem, trudno jest je zasilić po niskich kosztach. A taki od wycieraczek to za dużo siły nie ma.
    Co Ty nie powiesz kolego?
    Musisz przekazać te rewelacje wszystkim producentom napędów do bram garażowych, bram ogrodzeniowych, oraz drzwi automatycznych do wszelkiego rodzaju instytucji, lokali itp.
    Tam stosuje sie wyłącznie silniki DC. Ważne jest to zwłaszcza przy automatycznych drzwiach wejściowych, bo w razie pożaru, są one automatycznie otwierane przy zasilaniu przez wbudowany akumulator. Takie są przepisy i tak musi być.
    Akumulator w takich drzwiach automatycznych jest ponadto obowiązkowo wymieniany raz na dwa lata, bez względu na jego stan.
    Cytat:
    Silnik kumutatorowy jest niczym innym jak silnikiem DC z prostownikiem,
    Takie bzdury piszesz kolego, że aż żal ściska.
  • #33
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Kolego Freddy, popieram Twoje twierdzenie z jednym wyjątkiem. Napędy bram wjazdowych w większości realizowane są na silnikach AC 230V /koszty/.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    #35
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Freddy napisał:
    Uchylne w większości wypadków są na 12, lub 24V DC


    Unoszone i segmentowe również. Silniki indukcyjne na 230V najłatwiej znaleźć w układach napędowych bram przesuwnych.
  • #37
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Oj Koledzy, proszę czytać katalogi.
    Przykład
    FAAC
    413,414,415,390,391,770,740,741,746,844,884 silniki AC
    413/24/,415/24/,418,720,721 silniki DC
    Gdzie znakomita większość ?
    Chyba że mówicie o samoróbkach Power jack i marketówkach.

    Garażówki zdominowane przez silniki DC, wyjątek Chamberlain.

    Może ktoś poszuka w ofertach innych firm i obali moje twierdzenie.
  • Pomocny post
    #38
    Freddy
    Poziom 43  
    Zbigniew 400 napisał:
    Garażówki zdominowane przez silniki DC, wyjątek Chamberlain.
    To ja mam jakiegoś dziwnego Chamberlaina ML500, bo ma silnik 24V DC :D.
    FAAC 413, 415 występują w dwóch wersjach 24V DC, lub 230V AC.
    Właśnie kolego - proszę czytać katalogi

    Poza tym nie dyskutujemy o bramach i napędach bram garażowych, lecz o drzwiach przesuwnych.
  • #39
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Patrz wyżej a potem krytykuj.
    Drzwi automatyczne w większości napędzane są silnikami 40V/DC/, oczywiście firm światowych a nie samoróbki.
  • #40
    strikexp
    Poziom 27  
    Freddy napisał:

    Cytat:
    Silnik kumutatorowy jest niczym innym jak silnikiem DC z prostownikiem,
    Takie bzdury piszesz kolego, że aż żal ściska.


    Faktycznie z tym prostownikiem to bzdura bo kierunek prądu i pola magnetycznego się zmienia ale kierunek siły pozostaje ten sam. Prostownik jest zbędny.
    Co jednak nie zmienia faktu że silnik jednofazowy kumutatorowy to w właściwie silnik DC. Tylko konstrukcja nieco inna z powodu zmiennego pola magnetycznego.
    O silnikach trójfazowych kumutatorowych oczywiście nie mówimy bo to w tym przypadku nie ma żadnego sensu.
  • Pomocny post
    #41
    Freddy
    Poziom 43  
    strikexp :arrow: Nie kumutatorowy, lecz komutatorowy!
    strikexp napisał:
    Faktycznie z tym prostownikiem to bzdura bo kierunek prądu i pola magnetycznego się zmienia ale kierunek siły pozostaje ten sam. Prostownik jest zbędny.
    Co jednak nie zmienia faktu że silnik jednofazowy kumutatorowy to w właściwie silnik DC.
    Kolejne bzdury, skończ wreszcie kolego się ośmieszać!

    Silnik jednofazowy komutatorowy, to po prostu silnik z uzwojeniem zamiast magnesu stałego. Może on być zasilany prądem stałym, jak i przemiennym.